2025-11-03, 10:15
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Du kan alltid be någon hålla i snorren åt dig .

Brukar lyfta locket med vänster hand. På offentlig toalett tar lite toalettpapper som skydd.

Jag var fyllechaffis en gång där en idiot var så jävla packad att han bara fick ur sig att han måste pissa, men han kunde inte ta sig ur bilen själv.

Vi drog ur honom ur bilen och hade honom hängande över var sin axel.

Det var bara att fiska fram kuken, och ta ett sedvanligt styr-grepp.

Fast på någon annan.
Någon måste göra det. 🤩
Citera
2025-11-03, 10:23
Citat:
Ursprungligen postat av Mowter
Jag hade bara en liten fundering här. Att varför håller man sitt könsorgan, man i detta fallet, med samma hand man öppnar toalocket?

Blir det inte massa bakterier på snoppen? Som man får när man öppnar det smutsiga toaiocket?

Kan det leda till infektioner eller liknande? I värsta fall då?

Samt är der inte ganska äckligt? Att pilla på båda sakerna. Det bajsiga och pissiga toalocket sen könsorganet.

Vadå "man"?
Jag öppnar självklart alltid toalocket med andra handen (vänster).

Har du inte två händer eller?
Citera
2025-11-03, 10:55
Moderator
HelgeBuks avatar
Håller och håller. Jag kan möjligen trycka lite lätt för att styra. Får bilden av att TS håller med "runkgrepp" när han pissar, ganska roligt. Även känt som böglyft-greppet.

Men nej det är så ni klart inte 100% hygieniskt men risken för problem borde vara låg.
Citera
2025-11-03, 11:31
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Jag hade bara en liten fundering här. Att varför håller man sitt könsorgan, man i detta fallet, med samma hand man öppnar toalocket?

Blir det inte massa bakterier på snoppen? Som man får när man öppnar det smutsiga toaiocket?

Samt är der inte ganska äckligt? Att pilla på båda sakerna. Det bajsiga och pissiga toalocket sen könsorganet.
Man håller upp med höger samtidigt som man håller snoppen med vänster och strålar ut urinen mot nedsidan av locket så det där stämmer inte alls.
Citera
2025-11-03, 12:05
Medlem
glockenreins avatar
Citat:

Man håller förmodligen toa locket och kuken med höger hand om man är högerhänt och vänster om man är vänsterhänt så beror förmodligen på det. Ja, man får förmodligen en massa e coli bakterier från andra människors anus på kuken.
Citera
2025-11-03, 13:42
Medlem
Panzeradlers avatar
Jag brukar lyfta på locket med skon när jag ska slå en sjua på offentliga toaletter.

Noterade även att jag hade några gelikar i tråden som agerar på samma sätt.
Senast redigerad av Panzeradler 2025-11-03 kl. 13:44.
Citera
2025-11-03, 13:57
Medlem
Är väl till allmänt vett att använda skorna att öppna toalettlocken när man är på offentliga toaletter? Sedan när man öppnar tar man papper för att låsa upp o öppna? är det svängdörr till pissoaren använder man höften för att öppna.
Citera
2025-11-03, 13:58
Medlem
Citat:
Detta är bara något jag märkte tidigare. Att jag använder samma hand att öppna toalocket sen håller jag könet med samma hand.

Därför frågar jag er att om ni gör lika dumt. Jag ska tänka på det när jag går i toan i framtiden.
Nej jag gör inte lika dumt
Hemma är det - som annan sa - inte större problem än att ta i t ex tangentbordet, använder vänsterhanden
medan på större offentliga toaletter finns det pissoarer, om inte använder jag fot med sko på.
Citera
2025-11-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag lyfter med vänster hand och håller organet med höger hand. Inte för att det har med hygien att göra, min toalettstol är tämligen ren, medan jag undviker att överhuvudtaget talla på offentliga toalettlock.

Klart man håller organet med höger hand. Man är ju mycket starkare i högern och det kräver ju
lite styrka att hålla den rakt. Det är ju bra tryck när man är rejält pissnödig
Citera
2025-11-03, 14:24
Medlem
tnems avatar
Citat:

Tvättar du inte händerna innan du tar i penis?
Om inte så har du ju samlat på dig massa bakterier från allt du tagit på. Om du nu inte går omkring med handskar, men då är det ju bara att öppna toalocket med handskarna.
Citera
2025-11-03, 14:32
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
De är inte smutsisgare än mobilen eller tangentbordet du skrev det här inlägget på. Även lampknappen och dörrhandtaget på toan är exakt lika besudlade.
Nej , glöm det.

Jag skulle inte heller påstå att en lampknapp är någon ren detalj fri från bakterier men det är helt klart värre på en toalett där avföring är närvarande på ett helt annat sätt.

Hemma har jag en väldigt ren toalett men på jobbet öppnar jag nästan alltidlocket på toaletten med min sko , och antingen så tvättar jag händerna innan jag tar i lilleman eller så öppnar jag dörren med vänster och håller penis med höger.
Citera
2025-11-03, 15:33
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Sittkissar numera så det är inget problem. Men innan dess så var det inga problem att hänga ut znorren utan att röra den.

Varför så nojig? Allt runt om oss är täckt med bakterier och är man fullt frisk är det inget problem.
Tycker inte om att sitta då kuken kan nudda vattnet i toalettstolen. När det sker vill man fan klippa av den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in