• 1
  • 2
2025-11-02, 20:13
Medlem
Jag hade bara en liten fundering här. Att varför håller man sitt könsorgan, man i detta fallet, med samma hand man öppnar toalocket?

Blir det inte massa bakterier på snoppen? Som man får när man öppnar det smutsiga toaiocket?

Kan det leda till infektioner eller liknande? I värsta fall då?

Samt är der inte ganska äckligt? Att pilla på båda sakerna. Det bajsiga och pissiga toalocket sen könsorganet.
Senast redigerad av Mowter 2025-11-02 kl. 20:17.
Citera
2025-11-02, 20:24
Medlem
IanMcEwans avatar
De är inte smutsisgare än mobilen eller tangentbordet du skrev det här inlägget på. Även lampknappen och dörrhandtaget på toan är exakt lika besudlade.
Citera
Medlem
franges avatar
Är du enhänt? Eller, så kan du alltid använda andra handen, till det ena?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowter
Jag hade bara en liten fundering här. Att varför håller man sitt könsorgan, man i detta fallet, med samma hand man öppnar toalocket?

Blir det inte massa bakterier på snoppen? Som man får när man öppnar det smutsiga toaiocket?

Samt är der inte ganska äckligt? Att pilla på båda sakerna. Det bajsiga och pissiga toalocket sen könsorganet.

Det är du som gör det andra använder nog en hand till toalocket den andra till kuken vilken beror på om man är vänster eller högerhänt!
Citera
2025-11-02, 20:27
Medlem
Sittkissar numera så det är inget problem. Men innan dess så var det inga problem att hänga ut znorren utan att röra den.

Varför så nojig? Allt runt om oss är täckt med bakterier och är man fullt frisk är det inget problem.
Citera
2025-11-02, 20:27
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Man och man...
Du gör det tydligen, och bara du kan svara på varför.

Med det sagt så finns det ju lösningar.

- Rengör/städa toaletten så den är ren.
- Bajsa och kissa inte på locket så det blir pissigt och bajsigt...
- Sitt ner på tronen.
- Använd andra handen...

Håller du ens en rimlig hygienisk standard så är det där inget problem.
Det är ju förhoppningsvis inte så att du gnuggar in bakterier i urinröret, och gör du det så sök hjälp..
Citera
2025-11-02, 20:34
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag öppnar alltid toalocket med foten.
Citera
2025-11-02, 20:35
Medlem
Europes avatar
Jag lyfter med vänster hand och håller organet med höger hand. Inte för att det har med hygien att göra, min toalettstol är tämligen ren, medan jag undviker att överhuvudtaget talla på offentliga toalettlock.
Citera
2025-11-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Man och man...
Du gör det tydligen, och bara du kan svara på varför.

Med det sagt så finns det ju lösningar.

- Rengör/städa toaletten så den är ren.
- Bajsa och kissa inte på locket så det blir pissigt och bajsigt...
- Sitt ner på tronen.
- Använd andra handen...

Håller du ens en rimlig hygienisk standard så är det där inget problem.
Det är ju förhoppningsvis inte så att du gnuggar in bakterier i urinröret, och gör du det så sök hjälp..

Detta är bara något jag märkte tidigare. Att jag använder samma hand att öppna toalocket sen håller jag könet med samma hand.

Därför frågar jag er att om ni gör lika dumt. Jag ska tänka på det när jag går i toan i framtiden.
Citera
2025-11-02, 20:43
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
De är inte smutsisgare än mobilen eller tangentbordet du skrev det här inlägget på. Även lampknappen och dörrhandtaget på toan är exakt lika besudlade.

Nu är du nog lite förnedrande mot toasitsen. Anledningen till att mobilen, tangentbordet, lampknappen och dörrhantaget är besudlad med bakterier är ju för att du fingrar på det stup i knappen med dina fingrar som varit gud ved var.

Toaringen däremot är väl i det närmast befriad från sådana bakteriehärdar. Jag tänker att når du går på toan så brukar du väl ändå inte sitta så pass snett att skiten hamnar på ringen, eller? När du tänker efter så är ju egentligen enda anledningen att toaringen skulle vara besudlad av bakterier vara att du varit på den med händerna.

Hela frågeställningen blir lite bakvänt efter som de där bakterierna som oroas över torde komma från händerna i första läget. Är man så nojjig så borde man sluta pilla på sin snopp öht oavsett om händerna varit på toaringen, tangentbordet eller varhelst fingrarna kunnat lämna bakterier efter sig.
Citera
2025-11-02, 20:49
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Det är mer eller mindre en myt att toalocket skulle vara fullt av bakterier, samma bakterier finns på kranen, lysknappen å dörrhandtaget. Beror helt på hur väl städat det är å vilka andra som använder samma skithus.

Om det blir lite smuts på Petter Niklas gör väl inte så mycket om ingen ska suga av den senare.
Citera
2025-11-02, 21:09
Medlem
Kissar själv i handfatet för att undvika problemet. Jag hade gärna tvättat händerna efteråt men blandaren är ju full med bakterier så jag vill inte ta i den och detsamma gäller givetvis lysknappen. Det är lite svårare att kissa i mörkret men det finns inte mycket annat att göra.
Senast redigerad av symmetrisk 2025-11-02 kl. 21:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in