Citat:
Ursprungligen postat av
exoticspice
Jo risken är stor att bli mammig även mot sin man.
Men här märkte ts att sexet blev sparsamt redan efter ett halvår då de ännu inte hade fått barn.
Tvivlar på att det handlar om att hon är "för mammig".... Snarare låter det som att hennes pojkvän är ganska känslomässigt avstängd, eller helt enkelt inte förstår hur man visar kärlek till någon och närhet.
TS vill känna sig sedd, älskad, uppvaktad och lite eftertraktad, och han svar på att visa det är typ "Oj, vad du är snygg..." ingenting utöver det. Inga initiativ till något, ingen värme...
Har nog ingenting med hon att göra då utan mer om att han bara är riktigt jävla lat eller slö.. Han behöver inte visa kärlek för han har det han vill ha... Har han det så är han helnöjd. Så det som finns att välja på här är alltså om han är självisk, dum, bara pantad eller slö..
Det TS kan försöka med om hon vill försöka att nå fram.. Är att beskriva vad det är hon eftersöker. Då han kanske fattar mer med lite tydliga exempel. Typ "Jag vill bli kramad när jag står i köket och fixar oss vår mat..", "jag vill bli uppvaktad, jag vill bli uttagen på en dejt.", "jag vill bli överraskad ibland" "jag vill att vi klär upp oss."
Annars kan det kännas som att jag inte ens är önskad...
Sen se om han lyssnar och försöker på det. Bryr han sig så snappar han upp nått och börjar göra lite sånt, då blir deras förhållande lite bättre. Om han inte gör det, då är det inte att han inte fattar hur han ska göra det, utan då väljer han att inte vilja göra det..