2025-11-01, 15:48
Medlem
18-åringen trodde att han fick åka taxi genom området där han fått vistelseförbud, eftersom han fick åka kollektivtrafik genom området. Men domstolen menar att han närmare borde eftersökt innebörden av att kollektivtrafiken var undantagen förbudet.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...seforbud-doms/
Citera
2025-11-01, 15:53
Bannlyst

Jättebra! Kriminaliteten i Sverige är grov.
Citera
2025-11-01, 16:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qqwwss

Jättebra! Kriminaliteten i Sverige är grov.

Det måste finnas grov kriminalitet bakom, annars får man inte vistelseförbud på vissa platser.

Jag kan tänka mig att vill man göra något fuffens på platsen, så går det snabbt att be en taxi stanna till precis på en adress, hoppa ur och placera termosbomben (whatever) vid ytterdörren, och hoppa tillbaka in i taxin igen och be föraren rivstarta. Det är svårare med buss...
Senast redigerad av Merwinna 2025-11-01 kl. 16:27.
Citera
2025-11-01, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det måste finnas grov kriminalitet bakom, annars får man inte vistelseförbud på vissa platser. Jag kan tänka mig att vill man göra något fuffens på platsen, så går det snabbt att be en taxi stanna till precis på en adress,, hoppa ur och placera termosbomben (whatever) vid ytterdörren, och hoppa tillbaka in i taxin igen och be föraren rivstarta. Det är svårare med buss...

Exakt, man får inte vistelseförbud för att ha gått mot röd gubbe.
Jag minns 2011, hörde en lodis som berättade för nån annan lodis i kollektivtrafiken, att han fått vistelseförbud. Han hade fått ett brev. Såhär sa han "Johan *** får icke vistas på Medborgarplatsen. Jag gillar det där icke." Exakt så sa han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in