Citat:
Ursprungligen postat av
Damen101
Tjo FB!
Alltså, ICAs kardemummabullar är fan det godaste jag har ätit när det kommer till bullar. De har även kanelbullar, vaniljbullar och till och med en blandning mellan kanelbulle och wienerbröd.
Men alltså, lussekatterna på ICA är svindyra – 12 kr styck! På Willys får man 4 för 30 kr, och jag tror det är exakt samma sort.
Vilken bulle eller lussekatt är er favorit? 😋
De där bullarna du just nämnde är värsta skiten
De flesta är bakade upp till 1år innan nere i europa och ingen av dom innehåller riktiga ingredienser utan är fusk hela vägen med giftigt margarin med bensin och kemikalier eller och/palmolja och andra billiga fuskingredienser.
De är bara uppvärmda i butiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
67arigGubbe
På ica bakar dom väl själva? Iaf på min ica. Så tycker det blir godare
De flesta ica bakar inget själva utan köper in frysta grejer bakade upp till 1år innan och värmer upp dom med skitingredienser dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av
offerkoftan08
Jag älskar lussekatterna som bakas i butik.
svar ovan. De flesta butiker bakar dom inte utan värmer upp billigt industribakat skit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allaballawalla
Det varierar ICA-butikerna emellan.
Det finns butiker som har egna bagerier med bagare som gör allt från grunden. Alla kör inte uteslutande hel- eller halvfabrikat av typen bake off.
Tyvärr så envisas dom icabutikerna som bakar själva med att ha skitmjöl från europa med genmanipulerade enzymer xylanas och de vill absolut inte byta ut det mot naturligt mjöl.
+ att de som har smör köper det billigaste finska bovaer valiosmöret eller danskt bovaer smör för det är billigare och när man påpekat det så ser man att de totalt skiter i det eftersom tillräckligt många köper skiten utan att klaga.