2025-11-01, 21:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
De där bullarna du just nämnde är värsta skiten
De flesta är bakade upp till 1år innan nere i europa och ingen av dom innehåller riktiga ingredienser utan är fusk hela vägen med giftigt margarin med bensin och kemikalier eller och/palmolja och andra billiga fuskingredienser.
De är bara uppvärmda i butiken.

De flesta ica bakar inget själva utan köper in frysta grejer bakade upp till 1år innan och värmer upp dom med skitingredienser dessutom.

svar ovan. De flesta butiker bakar dom inte utan värmer upp billigt industribakat skit.

Tyvärr så envisas dom icabutikerna som bakar själva med att ha skitmjöl från europa med genmanipulerade enzymer xylanas och de vill absolut inte byta ut det mot naturligt mjöl.

+ att de som har smör köper det billigaste finska bovaer valiosmöret eller danskt bovaer smör för det är billigare och när man påpekat det så ser man att de totalt skiter i det eftersom tillräckligt många köper skiten utan att klaga.
Å andra sidan orkar inte de flesta bry sig så förbannat mycket om allt hela tiden heller. Om jag någon gång ibland köper en bulle köper jag en som jag tycker är god. Om den sedan är sjukt onyttig eller har fel sorts smör eller inte är totalt egalt för mig. Jag köper inte bullar för att vara nyttig till att börja med. Har nog aldrig i hela mitt liv ens sneglat på innehållsförteckningen faktiskt.

Med det sagt tycker jag de flesta sådana "Bonjour-bullar" ICA kör på är ganska trista. Min favoritbulle om den räknas är solklart semlan. Annars valfri med kardemumma eller kanske en vaniljmunk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in