Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Nej, men det är sättet du skriver och uttrycker dig på som är en stor "give away"...
Vet du vad sättet du skriver på är en "give away" på? Ett norskt ingenting som vet att bakom oljan finns noll och inga bidrag till omvärlden så nu ska man säga att andra är avundsjuka. Det är ungefär som att försöka föra en diskussion med en Saudi Arab som lever på oljepengar och slavar som tycker han står lite högre i kurs än dig fast han inte utfört ett skit.
Som en pizzabagande arab tror att han är kingen för att han köpt en BMW och spelar Eiffel 65 - Blue på stereon och tänker nu har jag ankommit, jag är beundransvärd. De ser mig och tänker bara wow, sådär vill jag också vara en dag. Titta en norrman! Han odlar lax! Vad avundsjuk jag blir.
Är det sämst matkultur i världen som vi ska vara avundsjuka på? Eller era noll industriella framgångar? Norska bilar, mobiltelefoner, norska tvspel? Norska artister? Var ska vi titta? Är det den överlägsna oljeköpta Tidal produkten kanske som svenska Spotify ska knäa för?
Det är breivik va? Det är han vi är avundsjuka på? Eller är det den här stora framgången med att ni inte har lika mycket muslimer som Sverige som vi går och stör oss på? Herointorskarna i Oslo kanske är bättre än våra också?
Det finns inget bättre epitet än att kalla er för nordens araber, det är du ett levande bevis på.