2025-11-01, 16:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Men jösses, Ngabo vinkar och vinkar och när han äntligen får bollen med nästan öppet mål tofflar han den över likt en bänknötare i korpen.
2025-11-01, 16:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag pratade om Sverige.

Du får gärna analysera hur det ser ut i andra ligor. Samma fenomen finns på andra håll. De lag som klarar att dubblera med samma taktik är lag som har råd med väldigt dyra trupper med två dylika på varje plats.
Min åsikt är att Djurgården klarat av att dubblera. Och att det inte är "dubbleringen" som var problemet för Rydströms MFF eller Häcken, utan att spelet inte är Europakompatibelt.
2025-11-01, 16:56
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men jösses, Ngabo vinkar och vinkar och när han äntligen får bollen med nästan öppet mål tofflar han den över likt en bänknötare i korpen.
Ja, helt bedrövligt avslut i det läget. Borde vara mål.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ni hade en matematisk chans fram tills nu.

Du kan prata matematisk om du vill, vi andra som ser hur uselt vi spelat i år har sett det länge.
Medlem
Kundalinis avatar
I teorin kan det fortfarande blir europaspel för mff. Men spelet är bara så lamt, defensiv och offensivt.
2025-11-01, 16:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Min åsikt är att Djurgården klarat av att dubblera. Och att det inte är "dubbleringen" som var problemet för Rydströms MFF eller Häcken, utan att spelet inte är Europakompatibelt.

De har inte vunnit SM-guld samma år som de spelat i Europa. Det var i min måttstock. Din måttstock är att vara typ tvåa i allsvenskan.
Medlem
Citat:

Det är Rogge-klass
https://www.youtube.com/watch?v=nyPwnAy-YpI
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Svider fortfarande att vi inte lyckades knya Brice Wembagomo för 2 år sedan när vi förökte. En av allsvenskans bästa ytterbackar.
Och på andra änden av spektrumet så har vi ju Sverin Nioulle som vi alla konstaterat kan vara en av allsvenskans sämsta anfallare i modern tid. Idag bänkad tillförmån för en ny bekant "Sanders Ngabo" som presenterar sig genom att i ett friläge slå den 3 meter över... Ska bli kul att följa honom med.
2025-11-01, 16:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
De har inte vunnit SM-guld samma år som de spelat i Europa. Det var i min måttstock. Din måttstock är att vara typ tvåa i allsvenskan.
MFF vann ju guld förra året samtidigt som de spelade i Europa. Vi pratar om olika saker.
2025-11-01, 16:59
Medlem
Citat:
Jag pratade om Sverige.

Du får gärna analysera hur det ser ut i andra ligor. Samma fenomen finns på andra håll. De lag som klarar att dubblera med samma taktik är lag som har råd med väldigt dyra trupper med två dylika på varje plats.

Jo du har rätt, handlar ju självklart om budget och truppstorlek om man ska ha nån chans att kunna dubbla med bra resultat.

Men även i de största lagen så är det fan inte bra resultat i alla tävlingar år efter år, alla har sina perioder.
2025-11-01, 16:59
Medlem
Wads avatar
Citat:
Naturligtvis med Silas Andersen i en av rollerna, han är ovärderlig för Häcken.
Verkligen. Synd att han är ett sådant svin bara
2025-11-01, 17:02
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Svider fortfarande att vi inte lyckades knya Brice Wembagomo för 2 år sedan när vi förökte. En av allsvenskans bästa ytterbackar.
Vet vi verkligen det? Killen har ju knappt hunnit spela nånting alls p g a skadan. Av förklarliga skäl har jag inte sett honom, men vettefan om jag hade bytt mot t ex Pinas eller Skoglund (när han är i form) - vilken kant föredrar Wembangomo?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in