Citat:
Ursprungligen postat av
maxelmaxelmaxel
Vad ska jag köpa?
Antar att det räcker med rullpapper och filter sen, eller behöver jag en grinder eller något sånt?
Luktar det mycket? Jag bor lite knepigt för att röka så antar att jag måste gå ut och iväg en bit.
Hur förvarar jag det?
Och allmän fråga: är det en dum idé att röka nån gång då och då för att komma ner i varv när man pluggar? Någon som gjort nåt liknande?
Slutligen, hur mycket/lite bör man röka om man inte gjort det innan?
Kanske är störiga frågor men hade varit trevligt med lite hjälp!
Kolla om du kan hitta något med Sativa om du vill plugga eller fokusera mer på något.
Sativa ger ett skönt huvudrus. Medans Indica är mer utav ett kroppsrus som gör att du kommer vilja ligga däckad sen i soffan.
En ordvits man kan ha är Indica = in the couch
Ett varningens finger dock.. Det är inga leksaker.. Det finns en anledningn till att folk tappar ord när dom röker alldeles för mycket. Och röker man i ung ålder så kan det leda till sånt som kraftiga depressioner lite senare i livet, psykoser eller självmord (tack vare depressionen). Så rök otroligt jävla varsamt om du ens ska röka alls..
Grinder är bara en lyxgrej, det går att pilla sönder om man vill och känner för det. Men det kan bli kladdigt ibland med oljan, så grinder är en enkel lösning men ingenting man måste.
Så mycket luktar det inte om du rullar den i lägenheten.. Någon meter eller 2 meter kanske enbart. Men vill du undvika att det sprids i rummet så lägg den i en glasburk när du inte använder, eller släng in det bara i kylskåpet.
Det stinker i en radie på upp till 10-15 meter som mest när man röker utomhus och kanske lite mera när det blåser.
Vill du plugga eller lira något spel och ha riktigt kul så rekommenderar jag Sativa iaf.. Det brukar jag göra när jag vill gräva ner mig i nått rejält. Lär mig ofta nya saker också när man gör det.