• 3
  • 4
2025-10-31, 23:55
Medlem
karlsoons avatar
Oj, det finns ju hur mycket som helst att sysselsätta sig med. Hur många olika kombinationer kan du träna upp att knäppa med fingrarna(ja man får använda ett finger från vardera hand i kombination), dra ut en eller två eller tre trådar från din t-shirt och ska olika mönster figurer vad som helst, lär dig gå på händerna osv osv.. Alltså det finns ju hur mycket som helst att göra och när du är helt slut kommer du att sova gott sen så nätterna blir inte jobbiga heller. Det enda som skulle kunna bli problematiskt är om du ser ut att ha för kul så dom bestämmer sig för att släcka ner så du inte ens kan se din hand framför dig.

För dagens ungdomar uppväxta med en skärm i ansiktet som aldrig fått lära sig att vara kreativa och sysselsatta sig blir det dock outhärdligt.
Citera
2025-11-01, 00:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
En light version kan vara att testa en månad utan mobiltelefon.

Räcker säkert gott för att knäcka dom flesta.
Citera
2025-11-01, 01:55
Medlem
NegernsDofts avatar
Stretcha ljumskarna till jag kunde lägga en roundhouse i huvudhöjd
Citera
2025-11-01, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Hade hängt mig
Inget att hänga dig med.

Cellen är vadderad från golv till tak, så även om du skulle vilja slå ihjäl dig själv vore det omöjligt.

Inget hårt eller vasst finns där inne.

Du bär en munkorg ā la Hannibal., så du inte kan bita av pulsådern.
Senast redigerad av Chillgren 2025-11-01 kl. 05:48.
Citera
2025-11-01, 08:56
Medlem
Lyssnade på en podd med några gäster som varit med om det. Kanske inte helt isolerade som du nämnde men nära intill.

Jag tror man får diagnoser efter ett tag, kanske inte under en månad men ett år definitivt. För man behöver inbilla sig att någon är med för att orka leva.

Jag skulle väl bli som en munk. Börja dagen med att be, träna någon/några timmar och sen hymna/sjunga för mig själv från morgon till kväll.
Hade troligen blivit sjuk i längden…
Citera
2025-11-01, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Tänk er detta. Ni ska låsas in i en isoleringscell i en månad. Inga böcker. Ingen mänsklig kontakt. Inga promenader utomhus.

En bricka med dålig mat som kommer en gång per dag.

En månad av absolut total isolering.

Vad skulle ni göra för att klara av situationen och tillvaron?
Stoicism, meditation, träning och ren vilja tar dig igenom vad som helst. Du kommer vara ett odjur när du väl lämnar. En otämd vikingakrigare
Citera
2025-11-01, 15:54
Medlem
Man klarar det bra!
Citera
2025-11-01, 15:56
Bannlyst
Det som inte dödar en gör en starkare.
Jag har levt extremt mycket isolerad sen 1995, så jag vet.
Citera
2025-11-02, 02:46
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Träna. Du säger inget om själva utrymmet heller.
Sova, dagdrömma, runka.

Du säger inget om man får typ pennor, papper. Man kan i så fall skriva eller teckna.

Idén är att ju att du har liksom ingenting förutom en sunkig madrass och en filt.
Citera
2025-11-02, 10:24
Medlem
nonameds avatar
Människan är inte riktigt gjord för det. Det är därför polisen har häkte med restriktioner. Men som sagt mänsklig kontakt. Fast en månad är inte så farligt.
Citera
2025-11-02, 12:26
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Hur dålig är maten?

Riktigt dålig....
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera