2025-10-31, 20:03
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Tänk er detta. Ni ska låsas in i en isoleringscell i en månad. Inga böcker. Ingen mänsklig kontakt. Inga promenader utomhus.

En bricka med dålig mat som kommer en gång per dag.

En månad av absolut total isolering.

Vad skulle ni göra för att klara av situationen och tillvaron?

Att man vet om att det är en månad är en otrolig hjälp.
Det som är jobbigt är ovisshet.

DET knäcker dom hårdaste.
Citera
2025-10-31, 20:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Inse att "detta är en utmaning som håller på i exakt en månad"?

Exakt.
Citera
2025-10-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag talade med en som gått igenom detta. Han kallades Amaltheamannen och vållade en strejkbrytares död.

Han satt i en stencell. Han tog en sten och ritade matematiska problem på golvet, som han sedan löste. Han sysslade med detta för att hålla sig vettig.

Jag tror inte man kan göra ingenting utan att det händer hemska saker i ens hjärna. Däremot tror jag att med lite kreativitet och små medel, kan man klara sig.

Tack för ditt inlägg.
Citera
2025-10-31, 21:54
Medlem
En ungdom klarar inte en vecka utan mobilen ju.
Citera
2025-10-31, 22:27
Medlem
Landsbygdens avatar
Träna. Du säger inget om själva utrymmet heller.
Sova, dagdrömma, runka.

Du säger inget om man får typ pennor, papper. Man kan i så fall skriva eller teckna.
Senast redigerad av Landsbygden 2025-10-31 kl. 22:30.
Citera
2025-10-31, 22:37
Medlem
Om du vet att det bara är en månad och sen klart så är de inte speciellt svårt men jävligt tråkigt.

första 2 veckorna är värst sen blir de någon form av rutin och om du som sagt vet att de är hälften kvar är det bara att bita ihop. Betydligt värre att sitta isolerad 1 vecka om du inte vet när eller om det finns ett slut.
Citera
2025-10-31, 22:37
Medlem
Citat:
Tänk er detta. Ni ska låsas in i en isoleringscell i en månad. Inga böcker. Ingen mänsklig kontakt. Inga promenader utomhus.

Bita ihop. Tusentals svenskar sitter årligen häktade med fulla restrektioner. Allt går när man inte har något val.
Citera
2025-10-31, 22:44
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag håller med. Låter helt underbart. En månad är för lite.
Jäpp, lugn och ro är värt stora pengar i dagens djävla notis-besudlade värld.
Citera
2025-10-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Kunde vara intressant att veta varför man skulle bli tokig. Är det så att om inte nervcellerna utsätts för utmaningar så krymper de, eller hamnar signalsubstanserna i olag? Sånt skulle man kunna grubbla på den månaden där i mörkret.

Djur finns till av två anledningar. Att överleva och reproducera sig.

Ensam i liten isoleringscell så får dessa grundläggande instinkter inte utlopp, vilket blir mycket besvärligt för nästan alla människor.

Det finns väl historiskt exempel på folk som klarat sådan isolering, men jag tror de blivit traumatiserade efteråt, och aldrig blivit sig lika igen.
Citera
2025-10-31, 23:26
Medlem
Citat:

Sova! Har suttit isolerad 4 månader när jag va yngre. Man sover mycket.
Citera
2025-10-31, 23:28
Medlem
exoticspices avatar
Med en skön säng och en bra kudde, byte till rena lakan var 14:e dag, fri tillgång till varmt o kallt vatten och en fräsch tvål skulle det inte vara några problem.

Dålig mat en gång per dag, det blir värre eftersom jag vill äta god mat regelbundet och mycket varje gång så det kommer jag nog inte att fixa.
Citera
2025-10-31, 23:28
Medlem
zombie-nations avatar
Är det ljust hela tiden? Bara det skulle vara jobbigt för de flesta. Och något man kör med för de grövsta kriminella i USA. Man släcker aldrig.

Det skulle bli ganska sunkigt med samma kläder en hel månad, men de kanske skjussar in en träningsoverall per vecka, när maten kommer in. Det kan ju ske genom en lucka där man inte ser eller hör den andre personen.

Hörde en historia om en popstjärna som ville skriva en sång, men den blev inte av. Då stängde han in sig i ett rum och fick inte komma ut förrän den var klar. Det är ju självpåtagen isolering, men helt friskt verkade det inte vara.

Det var någon TV-show som några fick vara i flera dagar i ett mörkt rum, och en av dem blev paranoid och trodde att det stod någon i rummet.

Intressant iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in