2006-09-05, 13:56
Medlem
Finns det någon nu levande högadelssläkt (Friherrlig) på Ekerö?
Citera
2006-09-05, 20:05
Medlem
Ingen som vet något om detta eller var man kan få reda på det?
Citera
2006-09-06, 08:15
Medlem
East Clintwoods avatar
Kontakta Riddarhuset.
Citera
2006-09-06, 09:16
Medlem
Geres avatar
Det skulle förvåna mig mycket om det inte bodde en enda friherrlig familj på Ekerö, det är bara att kolla med namnen på alla de introducerade friherrliga ätterna (finns på riddarhusets hemsida) på exv. hitta.se

Eller menar du att någon av de friherrliga ätterna har sitt ursprung på ön?
Ingen aning, men Ekerö består ju av gammalt kulturland, så det är absolut inte omöjligt.
Citera
2006-09-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Det skulle förvåna mig mycket om det inte bodde en enda friherrlig familj på Ekerö, det är bara att kolla med namnen på alla de introducerade friherrliga ätterna (finns på riddarhusets hemsida) på exv. hitta.se

Eller menar du att någon av de friherrliga ätterna har sitt ursprung på ön?
Ingen aning, men Ekerö består ju av gammalt kulturland, så det är absolut inte omöjligt.

- Jag menar att det finns (eller är ganska övertygad om iallafall) att det finns en nu levande familj av friherrlig börd boendes på Ekerö.

Varför skulle det förvåna dig mycket?
Citera
2006-09-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medman
- Jag menar att det finns (eller är ganska övertygad om iallafall) att det finns en nu levande familj av friherrlig börd boendes på Ekerö.

Varför skulle det förvåna dig mycket?

Att söka på ätterna hjälper mig inte då jag ju uppenbarligen inte vet familjenamnet.
Citera
2006-09-12, 04:14
Medlem
tauchmeisters avatar
Försök men namnet: Klinckowström. Dom är/har varit ägare till godset Stafsund på Ekerö. Kände Harald Klinckowstöm (+1973) och hans fru "Blanka" men vad jag kan minnas hade dom inga ättlingar.
Citera
2006-09-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauchmeister
Försök men namnet: Klinckowström. Dom är/har varit ägare till godset Stafsund på Ekerö. Kände Harald Klinckowstöm (+1973) och hans fru "Blanka" men vad jag kan minnas hade dom inga ättlingar.

Tack för input, men den familj jag söker namnet på är ännu i livet. Åtminstone hustru och barn.
Citera
2006-09-13, 03:27
Medlem
tauchmeisters avatar
Harald Klinckowström hade en syster som kallades "Linde". Hon dog på Stafsund så sent som 2001, hon kan eventuellt ha nu levande ättlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in