2025-10-31, 12:17
Medlem
En till jävel som borde mista båda händerna. Någon som vet vem idioten är? Jag blir lite nyfiken på vad just övergrepp i rättssak kan handla om. Någon som vet? Kan det vara ett kontaktförbud som trotsat?

https://www.st.nu/2025-10-28/man-anh...ce=sharebutton
Citera
2025-10-31, 15:40
Avstängd
Onanikrems avatar
Hjälper dig lite på traven med ett citat från den låsta artikeln.

"En man i 40-årsåldern anhölls på tisdagen för att ha misshandlat och hotat en kvinna han lever med."
Citera
2025-10-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hjälper dig lite på traven med ett citat från den låsta artikeln.

"En man i 40-årsåldern anhölls på tisdagen för att ha misshandlat och hotat en kvinna han lever med."

Jag har artikeln. Men det är övergrepp i rättssak jag reagerar på. Det har inget med misshandeln att göra, utan handlar t.ex om vittneshot. Så jag blir nyfiken på vem det kan vara och vilket rättsfall han försöker påverka. Vore inte omöjligt att det är ett fall det skrivits om här innan.
Citera
2025-10-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NigN
Jag har artikeln. Men det är övergrepp i rättssak jag reagerar på. Det har inget med misshandeln att göra, utan handlar t.ex om vittneshot. Så jag blir nyfiken på vem det kan vara och vilket rättsfall han försöker påverka. Vore inte omöjligt att det är ett fall det skrivits om här innan.

Jo du har säkerligen artikeln, men inte vi andra som klickar oss in på tråden. Därför fick du hjälp av Onanikrem.
Citera
2025-10-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Jo du har säkerligen artikeln, men inte vi andra som klickar oss in på tråden. Därför fick du hjälp av Onanikrem.

Dumt av mig. Här kommer texten jag reagerar på.

"En man i 40-årsåldern anhölls på tisdagen för att ha misshandlat och hotat en kvinna han lever med.

En polispatrull larmades under tisdagen till en adress i Sundsbruk där en man greps för att ha utövat våld mot en kvinna i 30-årsåldern i deras hem.
Mannen greps och fördes till polisstationen där han förhördes och anhölls under eftermiddagen misstänkt för misshandel, olaga hot och övergrepp i rättssak.

Kvinnan behövde inte söka vård efter misshandeln."
Citera
2025-10-31, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NigN
Dumt av mig. Här kommer texten jag reagerar på.

"En man i 40-årsåldern anhölls på tisdagen för att ha misshandlat och hotat en kvinna han lever med.

En polispatrull larmades under tisdagen till en adress i Sundsbruk där en man greps för att ha utövat våld mot en kvinna i 30-årsåldern i deras hem.
Mannen greps och fördes till polisstationen där han förhördes och anhölls under eftermiddagen misstänkt för misshandel, olaga hot och övergrepp i rättssak.

Kvinnan behövde inte söka vård efter misshandeln."

Skulle tippa på att övergrepp I rättssak innebär att han försökt påverka hennes vittnesmål eller liknande
Citera
2025-10-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Skulle tippa på att övergrepp I rättssak innebär att han försökt påverka hennes vittnesmål eller liknande

Tänker det också. Dags att smaka på straffskalan för att ha försökt motverka rättssäkerheten i ett land med andra ord, istället för straffskalan för misshandel som knappt ger något straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in