2025-10-31, 08:28
Bannlyst
Detta europaparlament verkar dra till sig jävligt osköna individer - Skyttedal, Federley, Sjöstedt, Wiesner osv. fyll på själv. Alla är i olika grad osköna och narcissister.
Citera
2025-10-31, 08:30
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Att dela upp partier i vänster-höger numera går inte. GAL-TAN är bättre.
De är höger när det gäller ekonomi men vänster när det gäller det mesta andra.

Yepp, så är det väl. Men det gör en inte mitten i min åsikt. I sådana fall är t om nazister mitten. Att man är mitten måste ju innebära att man är mellanmjölkig. Den där kompromissen mellan ena och andra sidan, åsikten som inte stöter i fikarummet.
Citera
2025-10-31, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Stackars Emma. Kan inte vara lätt att vara ful och fet

Antagligen därför hon blev politiker
Citera
2025-10-31, 08:35
Medlem
Mjälls avatar
Hon är varken påtagligt hypoman eller särskilt ful/fet. Att snacka skit om såna här saker är bara trams även om det är rätt i sak. Nu sitter du bara och hittar på, vilket såklart är ännu dummare.

Hela saken är att hon är medlem i ett korkat parti som representerar det historiska misslyckandet massinvandring. Det räcker så.

Är du kontrollerad opposition som vill utmåla invandringskritiker som efterblivna muppar som går på folks utseende och spekulerar obegåvat kring psykiatriska diagnoser?
Citera
2025-10-31, 08:37
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Hon har själv en hård ton men klagar på andra när de svarar med en hård ton tillbaka? Tokvänstern i ett nötskal.

Försvinn till Bluesky med dig tjockis. Hela tokvänstern finns där, och där har ni eran "safe space" där ni kan gråta ut, leva i era bubblor, ta på er foliehattar och ha vilka vanföreställningar ni vill.
Citera
2025-10-31, 08:42
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Bred mitt? C är ett högerextremt parti ekonomiskt sett och är absolut inte i mitten. De vill ha gig-ekonomi, att det ska bli norm att ha 2-3 jobb som i USA, ta bort LAS och diverse skydd för anställda. Jag tror att väldigt få är positiva till sådana här förslag och att de rent av skulle anses provokativt och anses extrema av vanligt folk i fikarummet - alltså extremt.

L är väl i sådana fall mer av ett mittenparti som blandar den sämsta delen av sosseri (jantelag, fyrkantighet, byråkrati) med liberal ekonomisk politik.
Absolut men dagens höger-vänsterdragning går inte längre längs de ekonomiska gränsdragningarna. SD är ju vänsterextrema ekonomiskt i jämförelse med C. Den där skalan kan skrotas för den förvirrar mer än vad den kategoriserar. Glöm inte att Maggan ska lyckas regera med stöd från både V och C, ska bli spännande att se hur de ska trixa ihop det.
Citera
2025-10-31, 08:43
Medlem
Alla här i tråden bekräftar ju exakt vad hon pratar om. Har aldrig förstått, oavsett parti varför folk attackerar deras (eller folks) utseende? Det ända jag köper är om man har ex en hälsominister som är fet, det kan ifrågasättas. Eller en docka till influencer som börjar diskutera hälsa, eller om personen FÖRST börjar "mobbas". Mobba mobbaren. Och visst jargongen om att man är dum i huvudet kommer alltid finnas, till och med hot och vissa verkar ej kunna leva med det. Det har alltid funnits, men såklart har det kommit närmare nu med sociala medier, och finns du inte på sociala medier, så finns du inte alls. Tråkig utveckling.

Jag tycker många politiker är rent kriminellt överbetalda skådespelare, men om jag ej har några argument att föra fram tänker jag ej säga, förresten du är fet och ful. Jävligt töntigt.
Citera
2025-10-31, 08:46
Medlem
F.Hansens avatar
Centerpartiser är så osmakliga.
Citera
2025-10-31, 08:59
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Är hon manisk eller påverkad av nån substans eller helt enkelt lika galen som Annie Lööf?

Det fula fläskberget svarade inte på en enda fråga på ett begripligt sätt. C verkar fortfarande inbilla sig att det existerar en "bred mitt" i vilken de ska finna sin frälsning

Jag tror seriöst att Emma är ett överviktigt psykfall precis som Annie Lööf och pedofilerna som partiet så ömt värnar. Psykofarmaka har som biverkning att man blir sådär fet och plufsig som Emma Wiesner är.

Vad är din åsikt om fläskfian Emma?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/emma-wiesner-c-lamnar-x-for-tufft-klimat
Nyligen meddelade centerledaren Anna-Karin Hatt att hon lämnar partiledarrollen efter hat och hot. Nu säger Europaparlamentarikern Emma Wiesner (C) att hon överger plattformen X på grund av det hårda debattklimatet.

– Man drar sig för att skriva det man vill. Man får höra kommentarer om att man är ful och fet, säger hon i SVT:s 30 minuter.

”Det var kul så länge det varade. Ni når mig på andra plattformar och kanaler. Behåller kontot, men loggar ut för nu.”

Det är det sista Emma Wiesner (C) skriver på plattformen X innan hon loggar ut och tackar för sig för snart en månad sedan.

Nu har jag bara sett det korta klippet men där ser hon ju knappast påtänd ut. Kanske lite nervös?
Citera
2025-10-31, 09:03
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Om hon valt att representera centerpartiet med tillhörande pedofilkultur och okontrollerad massinvandring förtjänar hon rejält med kritik.

Hon får helt enkelt dra mera koks för att stärka på sitt självförtroende, koks är väl bra för fettförbränningen också?
Citera
2025-10-31, 09:06
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Alla här i tråden bekräftar ju exakt vad hon pratar om.

Alla?
Citera
2025-10-31, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det är väl värre att hon inte kan kommunicera vad hon menar?

"När jag skriver om saker vi fått igenom får jag positiva kommentarer"

"När jag använder en hård ton, får jag elakheter tillbaka" Nä hä?

Nu tror ni att jag misstolkar henne eller hårdrar vad hon säger men hon säger faktiskt så själv i klippet.

Nja, ska man vara ärlig så var väl största delen av hennes poäng att man får väldigt FÅ reaktioner på positiva saker man skriver, men väldigt många positiva reaktioner när man kritiserar någon och är mer aggressiv. Hon menade att det bidrar till ett hårt klimat på twitter att man får mer respons ju hårdare och mer aggressiv man är. Man uppmuntras liksom till att vara elak och aggressiv. Därav motfrågan från Holmberg "Lämnade du twitter för att DU blev för påverkad?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in