2025-10-31, 11:30
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Egon
?
Citera
2025-10-31, 12:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jo det har du nog rätt i, det kommer nog fixa sig, de flesta vill såklart upprätthålla ordning o reda så vi kan fortleva,

Då är vi överens om att vidrigheterna i Bibeln inte kan förklaras med en vilja att uppmuntra fortplanting.
Citera
2025-10-31, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då är vi överens om att vidrigheterna i Bibeln inte kan förklaras med en vilja att uppmuntra fortplanting.
You lost me där, handlar det om Levitcus ?
Citera
2025-10-31, 13:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
You lost me där, handlar det om Levitcus ?

Du menar att du inte förstår vad tråden handlar om? Då ska jag hjälpa dig:

Tråden handlar om vidrigheterna som tredje mosebok säger om homosexuellt umgänge.

Du försökte förklara detta med att det bara handlade om en vilja att underlätta fortplantning.

Jag förklarade hur du hade fel.

Du erkände att jag hade rätt.

Säg till om du behöver få något annat förklarat.
Citera
2025-10-31, 13:27
Medlem
Citat:
Du menar att du inte förstår vad tråden handlar om? Då ska jag hjälpa dig:

Tråden handlar om vidrigheterna som tredje mosebok säger om homosexuellt umgänge.

Du försökte förklara detta med att det bara handlade om en vilja att underlätta fortplantning.

Jag förklarade hur du hade fel.

Du erkände att jag hade rätt.

Säg till om du behöver få något annat förklarat.
Jag skrev -
Citat:
Alltså självklarheten här - om alla är homosexuella kommer där ingen ny generation, alltså läggningen går emot skapelsen och således emot Skaparen, och vem är emot Skaparen jo ja just det - satan.
Hur svårt var detta att förstå !
Det är ju hur korrekt som helst. Att du tycker det är vidrigt är ju något du får brottas med själv
Citera
2025-10-31, 14:11
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Jag skrev -

Det är ju hur korrekt som helst. Att du tycker det är vidrigt är ju något du får brottas med själv

Exakt. Vad du tycker är problematiskt är i det här fallet bara ett handikapp för dig själv. Vi andra bryr oss inte så mycket om vem andra ligger med.
Citera
2025-10-31, 14:27
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Så kristna får t ex ha sex med djur eller bedriva incest? Det var mig sannerligen cutting edge teologi du för fram.

Haha, nej – svensk lag går faktiskt före bibelcitat numera.
Citera
2025-10-31, 15:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag skrev -

Jag kan bara konstatera att det är omöjligt att få dig att förstå saker. Sorgligt.
Citera
2025-10-31, 15:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Haha, nej – svensk lag går faktiskt före bibelcitat numera.

Jag pratar inte om världsliga lagar, dummer. Jag pratar om i förhållande till gud. Förstår du skillnaden?
Citera
2025-10-31, 16:09
Medlem
Finns många apologeter från RFSL i tråden. Leviticus är stenhård beträffande honosex. Det är fel en styggelse för Jahve.
Citera
2025-10-31, 16:24
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Så kristna får t ex ha sex med djur eller bedriva incest? Det var mig sannerligen cutting edge teologi du för fram.
Kristna får precis som alla andra göra precis vad de vill för Gud. Gud gav oss fri vilja.
Citera
2025-10-31, 16:53
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Jag pratar inte om världsliga lagar, dummer. Jag pratar om i förhållande till gud. Förstår du skillnaden?

Självklart förstår jag skillnaden, gud finns inte men staten kommer definitivt dra dig inför rätta om du sätter på en häst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in