Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
En sak som är bra med att bli äldre, och att vara av manligt kön, är att vi inte imponeras av ytligt betraktad skönhet, och kvinnors attityd lika lätt som yngre män. Vi är ofta väldigt bra på att genomskåda kvinnors fasad. Vi ser igenom smink, solglasögon, och kaxig attityd. Vi har ofta redan haft sex med många, både glädjeflickor (i vissa fall) och andra. Är dessutom ofta stadgade med barn och familj.
Kontringar kommer att komma i tråden av typen: "ingen vill ha en gubbe", "torsk", och så vidare, men det är också genomskådat. Vi vill inte ha er heller. Vi män med tillgångar och livserfarenhet kan få som vi vill, men vi avstår eftersom vi vet för mycket om er som kvinnor. Det finns bra kvinnor, men de är få i väst.
Topic: fördelen med att bli äldre som man och genomskåda kvinnors simpla relationsspel, där kvinnor inbillar sig att de är "the prize", ska ha alla fördelar, men inget ansvar, och alla män ska slåss om dem?
Jag förstår inte vad du refererar till, all forskning visar väl tvärtom att det varit mannen som fått alla fördelar. Eller är det jämställdhet som de senaste 20 åren försöker jämna ut detta som du ställer dig mot?
Traditionellt fick mannen flest fördelar, bättre jobb, mindre ansvar hemma och sitter på mest makt vid en separation eftersom han tjänar mest.
Jag kan har själv 100% motståndskraft mot det du refererar till, men det är för att jag är gift och har barn.