• 1
  • 2
2025-10-30, 02:33
Medlem
WordWarriors avatar
En sak som är bra med att bli äldre, och att vara av manligt kön, är att vi inte imponeras av ytligt betraktad skönhet, och kvinnors attityd lika lätt som yngre män. Vi är ofta väldigt bra på att genomskåda kvinnors fasad. Vi ser igenom smink, solglasögon, och kaxig attityd. Vi har ofta redan haft sex med många, både glädjeflickor (i vissa fall) och andra. Är dessutom ofta stadgade med barn och familj.

Kontringar kommer att komma i tråden av typen: "ingen vill ha en gubbe", "torsk", och så vidare, men det är också genomskådat. Vi vill inte ha er heller. Vi män med tillgångar och livserfarenhet kan få som vi vill, men vi avstår eftersom vi vet för mycket om er som kvinnor. Det finns bra kvinnor, men de är få i väst.

Topic: fördelen med att bli äldre som man och genomskåda kvinnors simpla relationsspel, där kvinnor inbillar sig att de är "the prize", ska ha alla fördelar, men inget ansvar, och alla män ska slåss om dem?
Citera
2025-10-30, 03:39
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Tyvärr säljer nog yta rätt bra fortfarande. Det gäller både könen. Det är nog också värre idag än någonsin!
Men ja vi försöker bekämpa detta men vi är tyvärr få!
Citera
2025-10-30, 04:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Tyvärr säljer nog yta rätt bra fortfarande. Det gäller både könen. Det är nog också värre idag än någonsin!
Men ja vi försöker bekämpa detta men vi är tyvärr få!

Så är det pastorn! Kampen mot de mörka krafterna är inte enkel.

Gud vare med dig! Hans kärlek är oändlig!
Citera
2025-10-30, 05:53
Medlem
Belters avatar
Det som uppfattas som ”kaxigt” är bara en avvisning och det tillhör spelets regler. Den som saknar kontroll i situationen och har problem med impulskontroll får alltid en avvisning. Det är enkelt att avgöra när en invit är välkommen och en stöt är lämplig.
Citera
2025-10-30, 06:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Gubbar - har ni ökad motståndskraft mot kvinnlig fägring?

Men det där om att ha motståndskraft mot vackra kvinnor handlar inte det egentligen om att ha lågt testo eller vara impotent? Och det är väl för övrigt två utmärkande drag för att vara gubbe?
Citera
2025-10-30, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En sak som är bra med att bli äldre, och att vara av manligt kön, är att vi inte imponeras av ytligt betraktad skönhet, och kvinnors attityd lika lätt som yngre män. Vi är ofta väldigt bra på att genomskåda kvinnors fasad. Vi ser igenom smink, solglasögon, och kaxig attityd. Vi har ofta redan haft sex med många, både glädjeflickor (i vissa fall) och andra. Är dessutom ofta stadgade med barn och familj.

Kontringar kommer att komma i tråden av typen: "ingen vill ha en gubbe", "torsk", och så vidare, men det är också genomskådat. Vi vill inte ha er heller. Vi män med tillgångar och livserfarenhet kan få som vi vill, men vi avstår eftersom vi vet för mycket om er som kvinnor. Det finns bra kvinnor, men de är få i väst.

Topic: fördelen med att bli äldre som man och genomskåda kvinnors simpla relationsspel, där kvinnor inbillar sig att de är "the prize", ska ha alla fördelar, men inget ansvar, och alla män ska slåss om dem?

Jag förstår inte vad du refererar till, all forskning visar väl tvärtom att det varit mannen som fått alla fördelar. Eller är det jämställdhet som de senaste 20 åren försöker jämna ut detta som du ställer dig mot?

Traditionellt fick mannen flest fördelar, bättre jobb, mindre ansvar hemma och sitter på mest makt vid en separation eftersom han tjänar mest.

Jag kan har själv 100% motståndskraft mot det du refererar till, men det är för att jag är gift och har barn.
Citera
2025-10-30, 07:06
Medlem
Den största motståndskraften är kvinnor, som känner motstånd över att gubbar vill ha unga kvinnor.
Gubbar får inte upp den med unga kvinnor, säger kvinnor.
Det är ju bra.
Citera
2025-10-30, 07:09
Medlem
Jag lockas fortfarande lika mycket av unga kvinnor. Jag är verkligen jätteytlig. Tycker det är frustrerande när jag ser alla unga kvinnor med sina tajta kläder, jag blir alldeles till mig.
Samtidigt så har jag lärt mig känna igen vissa varningssignaler. Se men inte röra funkar bra i det läget.
Citera
2025-10-30, 08:18
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men det där om att ha motståndskraft mot vackra kvinnor handlar inte det egentligen om att ha lågt testo eller vara impotent? Och det är väl för övrigt två utmärkande drag för att vara gubbe?

När hannen är brunstig så är det skitsamma hur många taggar han har. Då är det dags att bröla och sätta på.

Ni andra har bara låtit er förfalla och fått lågt testosteron.
Citera
2025-10-30, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Vet inte om jag håller med, men kan bero på att jag inte riktigt försökt få tag i nån kvinna på många år då jag har varit tillsamans med min i 36år. Däremot har jag märkt att jag får blickar från andra kvinnor idag jämfört med tidigare.
Men det kanske beror på att jag som 60åring inte riktigt ser ut som jag gjorde vid 25??
Citera
2025-10-30, 10:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
När hannen är brunstig så är det skitsamma hur många taggar han har. Då är det dags att bröla och sätta på.

Ni andra har bara låtit er förfalla och fått lågt testosteron.

Att det inte spelar någon roll hur mycket testo en äldre man än har när han ser ut som ett elefantarsle i plåten är något som de flesta av er unga pojkar inte kan/vill ta in.
Citera
2025-10-30, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Att det inte spelar någon roll hur mycket testo en äldre man än har när han ser ut som ett elefantarsle i plåten är något som de flesta av er unga pojkar inte kan/vill ta in.
Sant. Sedan gillar småpojkar halvfeta tantkäringar som mig. Där åldersskillnaden mellan tantkäringens barn och dem själva är mindre än mellan lillgrabben och tantkäringen
Senast redigerad av Eclipse2025 2025-10-30 kl. 10:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in