• 1
  • 2
2025-10-29, 18:27
Medlem
Någon som kan tyda min dröm?

Jag drömde att jag var en soldat med knutna händer bakom ryggen. Sedan kastades jag i en eld ring. Hade väldigt svårt att ta mig bort.

Vakna sen och var väldigt stressad och som om drömmen hänt på riktigt. Var tvungen att gå upp och dricka vatten och lugna ner mig.

Någon som vet vad drömmen betyder? Kändes verklig och intensiv.
Citera
2025-10-29, 18:49
Medlem
Du börjar förstå allvaret och är mer införstådd om vad som försegår.
Du blev indragen skyldig eller oskyldig.
Du kan inget göra och det är utom din makt.
Citera
2025-10-29, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Du börjar förstå allvaret och är mer införstådd om vad som försegår.
Du blev indragen skyldig eller oskyldig.
Du kan inget göra och det är utom din makt.

Utveckla gärna mer? Förstå allvaret i vad? Indragen i vadå?
Citera
2025-10-29, 18:52
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerryMood

Jag drömde att jag var en soldat med knutna händer bakom ryggen. Sedan kastades jag i en eld ring. Hade väldigt svårt att ta mig bort.

Vakna sen och var väldigt stressad och som om drömmen hänt på riktigt. Var tvungen att gå upp och dricka vatten och lugna ner mig.

Tyvärr kan man inte tyda drömmar. Det är en populär uppfattning att man kan det, men det finns inga belägg för att det är möjligt. Det man kan göra är att ta fasta på känslorna, och försöka relatera dem till sitt vardagsliv. Men inte på något specifikt sätt. Man kan alltså inte peka ut något individuellt skeende i livet. Det vore ett misstag.
Citera
2025-10-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Tyvärr kan man inte tyda drömmar. Det är en populär uppfattning att man kan det, men det finns inga belägg för att det är möjligt. Det man kan göra är att ta fasta på känslorna, och försöka relatera dem till sitt vardagsliv. Men inte på något specifikt sätt. Man kan alltså inte peka ut något individuellt skeende i livet. Det vore ett misstag.

Det är underförstått. Tänkte inte på att jag behövde upplysa om det. My bad!
Citera
2025-10-29, 19:07
Medlem
StorFetAnkas avatar
Finns många sätt att tolka det på. En generell tolkning skulle kunna vara att du genomfört någon form av handling, en handling som har skadat någon annan, men du lydde bara order, å nu känner du ånger över vad du gjort. Kanske har du ångest över att du nån gång kommer att straffas för något.

Drömmen hände sannolikt under en senare del av sömnen, det är då hjärnan är som mest aktiv och maran kommer fram med mardrömmarna. Något lever hyresfritt i dit huvud...

Eller så tittade du på skräckfilm lite för sent på kvällen innan, sådana intryck kan också leta sig in i drömmarna. Börja med att analysera vad du gjorde dagen innan mardrömmen, vilka tankar du hade, det brukar finnas nån form av koppling även om det bara är metaforer.
Citera
2025-10-29, 19:16
Medlem
Citat:

Kanske du brukar känna dig instängd och känner att du inte kan bryta dig ut ur ett liv som känns skrämmande eller tråkigt du kanske vill göra något men vet inte hur!
Citera
2025-10-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Jag tror man kan det oftast drömmer man om det man är rädd för eller det man önskar eller det man tänker mycket på alla fall i mitt fall!
Citera
2025-10-29, 19:51
Medlem
Crabbofixs avatar
du har förmodligen sett nån krigsfilm och sen lyssnat på johnny cashs ring of fire
Citera
2025-10-29, 20:03
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

Du har mest troligt sett en film som hade en scen liknande din dröm, drömmen är inte exakt som scenen utan axplock som sedan blev din dröm.

Du kan ha sett filmen långt tillbaka men av någon anledning drömde du just den natten och förstår inte varför.

Drömmen kan också vara från fler filmer
med eld och en ring t.ex
Senast redigerad av exoticspice 2025-10-29 kl. 20:06.
Citera
2025-10-29, 20:34
Medlem
Merwinnas avatar
Den betyder nog ingenting. Tror många drömmer mardrömmar om krig nu p.g.a. alla krigen överallt i världen som man hör om hela tiden, samt hotet mot oss specifikt från Ryssland. Särskilt de som är i vapenför ålder kanske drömmer om detta, fastän civilbefolkningen brukar råka mer illa ut.
Citera
2025-10-29, 21:11
Medlem
pn222jws avatar
Soldat. Du är en i mängden, inte en fri individ, utan en del av en grupp. Händerna betyder att du vill förändra men dom är bundna - det går inte att påverka. Elden är farlig och hotande men kanske rengörande - förändrande. Du bestraffas därför att du vill göra något. Ringen är en harmonisk form - du kan förmodligen överleva om du inte rör dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in