• 9
  • 10
2025-10-30, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Apropå att invandrarna ska fan inte leva på bidrag och nästa stund ska de ge fan i att jobba och driva verksamheter. Köp nytt om det inte passar rasist.

Det har ingenting att göra med rasism. Kanske en gnutta tribalism. Men bilmarknaden för begagnat är dysfunktionell, lite som fängelse miljö. En bil kan vara opålitlig absolut JA - då vill man inte köpa av ett opålitligt företag, som i sin tur ägs av ökenfolk som ägnar sig åt skumraskaffärer för ytterligare huvudvärk. Ökenfolk har en annan köp och sälj kultur helt enkelt som inte passar svenska värderingar. Givetvis finns det opålitliga svenska bilförsäljare också men de är lägre risk, att göra affärer med ökenfolket är högre risk. Det är lika självklart som att himmelen är blå.

Om en Japan flyttar till Sverige och importerar gamla Toyota från sitt hemland och säljer dessa här så skulle nog svenskar köpa av Japanen. Sen har jag också en annan tumregel. Köp endast av människor som kommer från ett land som tillverkar minst ett bilmärke.
Citera
2025-10-30, 08:08
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
I nästa inlägg kommer ni att gnälla över att invandrarna inte jobbar utan lever på socialen…
Då har vi fastställt att problemet är inte huruvida invandrarna jobbar eller inte. Problemet är att de är i Sverige.

Jag köper min begagnade bilar och övriga maskiner privat av svenskar och jag brukar vara nöjd.
Citera
2025-10-30, 08:19
Medlem
Är firman en parkeringsplats med husvagn så är det alltid invandrar än, annars får man vända sig till etablerade märkesfirmor, det är ju valfritt.
Men kollar man på Youtube i USA så är det väldigt vanligt där.
Citera
2025-10-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag har kollat lite på skåpbilar sista månaderna. Tänkte det kunde vara bra med en extra slit-och-släng-bil som man kan lasta skrot med och använda som byggbil och flyttbil mm. Har kollat runt lite i Stockholm och Södermanland.

Besökte Riddermarks stora bilanläggning utanför Strängnäs och fick en chock över att det var 100 % invandrare som jobbade där. Så även på Flinks transportbilar i Märsta. Det är ändå två svenska företag, grundade av svenskar.

Har även noterat när man ser annonser på Blocket från mindre lokala bilhandlare i Nyköping eller Eskilstuna t ex så är det ofta invandrare.

Vad har hänt? Är det likadant i andra städer? Är det fler som gjort samma iakttagelse? Jag blir lite orolig att köpa en begagnad bil av en invandrare och blir paranoid att stämplar i serviceboken är fejk, att kamremmen och vattenpump inte är bytt mm fast de påstår det.

Fråga dig själv, Var eller i vilka branscher bluffar man mest och kan utnyttja naiva personer? Där hittar du babbarna....
Citera
2025-10-30, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Om du söker tjänsten så tror jag att även du får jobbet.
Ingen har tagit över nåt, de är duktiga säljare. Hade de inte varit det hade de inte fått jobba kvar.
Känner många på just Riddermark och flinks som ts nämner och de jobbar hårt.

Riddermark är ju ett riktigt lågmärke, bluff trots att jag vet vem ägaren är så är jag förvånad att han kan tillåta sina anställda lura sina kunder.
Citera
2025-10-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Vadr det de kan? Blåsa svenskar, meka, eller kunskaper om bilens spec som spekulanter kollat upp på förhand?

Tänker mest på meka, tvätta och rekond.
Citera
2025-10-30, 12:09
Medlem
Femdomfjantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Om en Japan flyttar till Sverige och importerar gamla Toyota från sitt hemland och säljer dessa här så skulle nog svenskar köpa av Japanen. Sen har jag också en annan tumregel. Köp endast av människor som kommer från ett land som tillverkar minst ett bilmärke.

Hur många vill ha högerstyrda bilar i Sverige?
Citera
2025-10-30, 14:49
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Riddermark är ju ett riktigt lågmärke, bluff trots att jag vet vem ägaren är så är jag förvånad att han kan tillåta sina anställda lura sina kunder.

Riddermark är stora, de säljer sjukt många bilar. Av alla stora bilfirmor så är Riddermark en utav de få jag kan lita på. Och jsg känner inte ens ägaren som du gör.
Citera
2025-10-30, 14:58
Medlem
Just inom begagnat är det väl en fördel med invandrare? De har möjligheten att sälja av bilen till hemlandet när ingen i Sverige vill köpa den.

Likaså perfekt verksamhet för stulna bilar när man dessutom har tagit över verkstäderna.

Bilbesiktningen blir också en mutfråga när korruptionen äter sig in där.

Bilmålvakter är också behändigt när man vill slippa p-böter, särskilt populärt i Malmö.

Mycket och väldigt lättförtjänta pengar helt enkelt och bilhandlaren gör helt enkelt aldrig en dålig affär utan alltid konsumenten som vill skaffa eller byta begagnad bil.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-10-30 kl. 15:13.
Citera
2025-10-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femdomfjanten
Hur många vill ha högerstyrda bilar i Sverige?

Var bara ett exempel. Kanske högerstyrda Toyota crown?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in