2025-10-29, 19:00
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Det kan aldrig bli fakta att en viss nationalitet innebär att alla luras typ. Det är en rasistik fördom. Du soterar folk på fördomar helt enkelt.

Inte alla men betydligt fler än genomsnittet. Detsamma gäller våldtäkter, gängmord mm. Det är betydligt vanligare med gängmord och sexuella övergrepp utförda av någon med ursprung från afrika och mellanöstern än av någon med nordeuropeisk bakgrund.
Citera
2025-10-29, 19:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excey
Jag fattar inte varför folk köper av firmor. Allt de gör är att köpa in billigt och sälja dyrt. Varför inte köpa billigt privat i stället? Varför gå omvägen via en handlare? Gillar man inte pengar och vill bli med dem? Man kan ju köpa direkt från KVD tex men samma skydd som hos vilken bilhandlare som helst med skillnad att KVD redovisar alla problem medan säljaren på bilfirman mörkar dem (och tar 25 000 kr mer).

Man går till en bilfirma för att titta på olika bilar. Sen kan man ju köpa privat om man hittar en privat annons. Men just skåpbilar/transportbilar så finns det inte så många privata annonser eftersom det oftast är företagsbilar
Citera
2025-10-29, 19:23
Medlem
LupusLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man behöver gå till märkeshandlarna för att slippa dessa invandrare tyvärr.

Fast det stämmer inte, härom dagen var jag in på Mercedes i en av landets större städer.
Förutom två i personalen och mig själv så fanns där inga andra personer med blå ögon eller ljus hy.

Helt korrekt dock att besöka mindre verkstäder eller bilhandlare inte fungerar sedan flera år, det är privata säljare och köpare som gäller med nogsam gallring, sorgligt hur det blivit..
Citera
2025-10-29, 20:02
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Babbar älskar bilar så givetvis har det tagits över.
Citera
2025-10-29, 20:04
Medlem
Från säker källa är en av anledningarna möjligheten att tvätta stora summor kontanter.
Du köper en begagnad bil för 30000kr men på försäljningskvittot står det 70000kr varav 40000kr är kontant. Landsmannen klagar såklart inte då han på pappret har köpt en dyrare bil. Vipps har du tvättat 40 lax

Det är alltså inte en slump att det finns fler bilhandlare än frisörer.

Myndigheter och banker vet så klart om detta men är ändå helt nöjda då klanerna betalar skatt på sina narkotika inkomster.
Citera
2025-10-29, 20:11
Medlem
Riktig svensk köper nytt. Skärpning för fan
Citera
2025-10-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
kan inte stämma då jag läst på flashback att invandrare vägrar jobba

Iranier brukar jobba. Men i övrigt är det som du säger.
Citera
2025-10-29, 20:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Den typen av säljare är extremt sällsynt.
Nja, om man inkluderar dom som väljer att sälja sin bil på Blocket i stället för att byta in den gamla när dom köper ny bil, så går det att hitta äldre Svenska säljare som säljer en bil som haft en eller få ägare.

Det är nog den bästa och säkraste affären man kan göra.

Skulle aldrig i helvete köpa en bil av en arab, för det första så blir man oftast lurad och för det andra så hamnar pengarna/förtjänsten alltför ofta hos någon som inte betalar skatt och sociala avgifter, eller ännu värre hos ett ekonomiskt kriminellt nätverk.
Citera
2025-10-29, 20:43
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag har kollat lite på skåpbilar sista månaderna. Tänkte det kunde vara bra med en extra slit-och-släng-bil som man kan lasta skrot med och använda som byggbil och flyttbil mm. Har kollat runt lite i Stockholm och Södermanland.

Besökte Riddermarks stora bilanläggning utanför Strängnäs och fick en chock över att det var 100 % invandrare som jobbade där. Så även på Flinks transportbilar i Märsta. Det är ändå två svenska företag, grundade av svenskar.

Har även noterat när man ser annonser på Blocket från mindre lokala bilhandlare i Nyköping eller Eskilstuna t ex så är det ofta invandrare.

Vad har hänt? Är det likadant i andra städer? Är det fler som gjort samma iakttagelse? Jag blir lite orolig att köpa en begagnad bil av en invandrare och blir paranoid att stämplar i serviceboken är fejk, att kamremmen och vattenpump inte är bytt mm fast de påstår det.

Ja, det är lika på andra ställen som till stor del lever på att köpa och sälja begagnade bilar, även om dom också säljer nya bilar av något billigare märke.
Även när det gäller SVENSKA väletablerade företag som funnits i flera decennier befolkas allt utom ledningen och kanske någon säljare av importerade lågavlönade "servicepersoner".

Undantagen är väl rena märkesrepresentanter i premiumsegmentet, i alla fall där jag bor.
Citera
2025-10-29, 20:54
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Ska du köpa begagnat är det bättre du köper privat, helst av någon gubbe som blivit för gammal/sjuk för att köra och ska därför sälja bilen.

Det är såhär babbarna jobbar, allt ska tas över av dem, så pengarna hamnar i fickorna på klanledarna.

Om du söker tjänsten så tror jag att även du får jobbet.
Ingen har tagit över nåt, de är duktiga säljare. Hade de inte varit det hade de inte fått jobba kvar.
Känner många på just Riddermark och flinks som ts nämner och de jobbar hårt.
Citera
2025-10-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
kan inte stämma då jag läst på flashback att invandrare vägrar jobba

Inte skattebefriade dvs svartjobb.

Torghandel, taxi, kebab, pizza, festivaler, bilimport, bilverkstäder det är där man hittar dom.

Officiellt arbetslösa frånskilda 4 barnspapppor där försäkringskassan betalar underhållsbidraget och delar en etta tillsammans med 37 andra i samma upplägg.

Sover gör han hos frugan o ungarna o jobbar svart
Citera
2025-10-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Babbar älskar bilar så givetvis har det tagits över.

Så är det ju. Skulle förvisso också påstå att många invandrare kan en del om bilar och är inte rädda för att smutsa ner sig. Tyvärr är de väl inte då hederliga men bilar kan de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in