Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Enig i detta. Det finns två saker som främst får mina röda varningsflaggor att börja fladdra.
1. När man, som du ovan påpekar, inte objektivt kan ta avstånd från pedofili och avsky handlingarna utan att bli helt hysterisk och börja anklaga alla omkring en för att vara pedofiler.
2. När man försöker att påstå att det inte kan finnas någonting sexuellt attraktivt med en exempelvis 14, 15 eller 16-årig flicka om man är över 18. Det är, rent objektivt, osant. En man som påstår att han inte skulle titta på en tjej med "manlig blick" om han inte var bergis på att hon var maximalt 5 år yngre än han själv, är helt enkelt inte sanningsenlig, och bör inte tas på allvar när vuxna människor diskuterar.
Det är lite som den där rödhårige komikern skojar om när det gäller att slå kvinnor. "There are plenty of reasons, you just don't do it".
Nej bara för att du tittar på småtjejer betyder inte att alla gör det.
Vad jag vet skriker de flesta inte peddos höger och vänster som du påstår. Snarare ni som är suspekta som t.o.m erkänner att ni tittar på minderåriga.
Stödjer inte denna grupp som tråden avhandlar, men tack vare Dumpen så kommer barn nästa år få bättre skydd då det blir olagligt att föra sexuella konversationer med vad man tror är barn. Hade aldrig skett annars.
Ni verkar ogilla det.
Citat:
Ursprungligen postat av
dayeso
Det är riktigt klassiskt. De som hatar pedofiler mest högljutt är ofta pedofiler själva.
Du har aldrig någonsin tänkt att det kan vara folk själva som blivit utsatta som avskyr pedofiler? Att dessa sedemera blir trötta på ett samhälle som inte skyddar barn aktivt utan man bara tittar på samtidigt som det skapas nya offer för varje dag?
Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Jag tror sådant är ganska vanligt. Kvinnan från dumpen var väl under utredning för någonting liknande?
Nej, det var lögner från ETC. Aschberg däremot har åkt dit för övergreppsmaterial och blivit dömd för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
cepel
Är absolut inget ovanligt att egenutnämnda samhällshjältar engagerar sig utåt för att styra bort alla misstankar mot sig själv. Vem har glömt bort snälle-Bengt?
Som jag skrev ovan, Tack vare Dumpen t.ex så får vi en ny lag som gör det olagligt med sexuella kontakter med vad man TROR är barn.
Stödjer visserligen inte pedohunter då de enbart vill misshandla folk. Såklart att det finns sådana individer i en sådan grupp. Dumpen gör däremot ett suveränt bra arbete.
Däremot förtjänar riktiga pedofiler nackskott.