Citat:
Ursprungligen postat av
Enknasigboll
Har jobbat som blackjack dealer ett par år. Ibland heltid, ibland vid sidan av studier. Började bara jobbet för att jag var arbetslös och inte hade något val, sen stannade jag under studier för att det var kul. Under min sista termin i plugget jobbade jag 3 dagar i veckan, men fick frågan om jag kunde hoppa in varje dag, så jag fick hopp om att kunna ha det som heltidsjobb framöver.
När det väl blev dags att jobba heltid så anställdes enmassa nya SOM STAL MINA VARDAGSPASS. så jag fick jobba 4 dagar i veckan och fick in precis tillräckligt med pengar för att gå runt varje månad.
Under den perioden så fick jag en ny återkommande spelare som var helt förjävlig. Jag tål de som stalkar och mordhotar mig, då de började lämna mig ifred när jag skrek på de. Men den här mannen var värre. HAN VAR HELT JÄVLA KORKAD. hade uppenbarligen rökt på och glömde bort spelreglerna mellan varje runda och frågade konstant varför när jag förklarade reglerna om och om igen, dessutom skulle hålla på och ångra sig hela tiden om hur många händer han ville spela. Stressade även som en galning. Det värsta var att han vann flera tusen kronor varje gång. JAG HATADE HONOM SÅ MYCKET ATT JAG GICK IN PÅ INDEED OCH SÖKTE ENMASSA JOBB.
Jag fick ett som städare, fast månadslön och kollektivavtal. Har jobbat där i ca två månader nu och har ännu inte sagt upp mig från mitt förra jobb. Tänkte stanna för skoj skull, men nu när jag har ett nytt jobb och bara jobbar helg på mitt förra så blir jag nästan bara skickad till ställen jag hatar att jobba på. Jobbtiteln är ju mycket häftigare på blackjack jobbet, men det är inte värt att slänga iväg ledigheten på helgen för att stå bakom bord jag hatar. Jag vill dock inte svara ”städare” när någon frågar vad jag jobbar med, inte lika intressant. Städjobbet är också ganska tråkigt i sig, men jag måste ju ha det för att kunna få fast månadslön.
Vad ska jag göra?
Om du utbildar/validerar dig, ja det låter efterblivet, har du skapliga chanser att få jobb på oljeplattform. Trots din titel blir set klirr i kassan.
Kan gå utan utbildning också.
Om du gillar titlar kan du då kalla dig för oljeplattformsarbetare.