• 1
  • 2
2025-10-29, 11:36
Medlem
Kalla dig Hygientekniker.
Citera
2025-10-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Frågan är väl snarare varför du skäms över att jobba som städare?

Det är inte världens mest avancerade jobb nej, men utan städning så blir varje arbetsplats och hem väldigt snabbt ett vidrigt ställe att vara på. Ett viktigt jobb.

Skulle inte säga att jag skäms direkt. Mest att det är tråkigt att gå från en intressant jobbtitel till en helt vanlig.
Citera
2025-10-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Har själv jobbat som croupier.
Det är jävligt nedbrytande, antingen mordhot eller att man spelar av nån hela hens månadslön som gråter floder efteråt. Samtidigt som att jobba på krogen är bland det roligaste jag gjort, vänskapen kontakten med kunderna (dom bra) gör det väldigt intressant.
Hade krogen som extra hela tiden och inte gjort någon direkt karriär på mitt vanliga jobb även fast jag bytt arbetsgivare några gånger (ja jag är gammal).

Antingen behöver du bli chef eller byta bana, städare är fint, kanske i väntan på annat. Dina krog-år kommer följa med dig, det är en bra erfarenhet att ha i bagaget.

Ja, man måste tåla mycket mentalt för att klara av det jobbet. Sommaren 2024 var sjuk tillexempel. Jag hade 3 olika killar som stalkade mig samma månad. Trots det så var det värsta under en måndagskväll när jag stod på en tom krog, två unga killar var de enda som spelade under hela kvällen, men de satt hos mig i ca 4 timmar. Vi hade det jättetrevligt tills en utav grabbarna kollade sitt bankkonto och blev helt blek. Då var det inte roligt längre för någon av oss tre. Morgonen efter fick jag ett sms av chefen som gav mig beröm för att ha vunnit 20 lax på en måndag under lågsäsong. Mår dåligt av det än idag.
Citera
2025-10-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Vad för typ av städare? Städa kontor, köpcentrum, trappor?

Hemstäd specifikt. Det är mest pensionärer och övermedelklass som jag städar hos. Har några kunder som jag åker hem till varannan vecka.
Citera
2025-10-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ditt eget fel som inte har haft en dialog med din chef där du förklarat att du ser fram emot att jobba heltid eller liknande efter det att dina studier är färdiga.
Du måste ju för fan ha en dialog med dem. Du måste ju visa att du är intresserad. "Kör med öppna kort"!

Nu är det väl försent. Grattis till städjobbet...

Jag hade pratat med chefen om det. Hon bara sket i det. Under terminen jag pluggade hade jag sagt tusen gånger att jag bara var tillgänglig max 3 gånger i veckan pga plugg. Jag fick 3 arbetspass i veckan på schemat, men hon ringde mig och ville att jag skulle jobba varje dag ändå. När jag planerade att börja jobba heltid så hade hon och jag ett möte om det. Jag sa att mina studier skulle vara klara om ett par månader och att jag ville jobba heltid framöver. Hon sa att det kan gå då ett par krogar skulle börja med vardagar. Sen tvingade HR henne att anställa ca10 nya och många utav vardagarna gick till dem istället. Efter det gick en krog i konkurs, specifikt den krogen som hon hade lovat att jag skulle få jobba på varje onsdag.
Citera
2025-10-29, 12:56
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enknasigboll
Ja, man måste tåla mycket mentalt för att klara av det jobbet. Sommaren 2024 var sjuk tillexempel. Jag hade 3 olika killar som stalkade mig samma månad. Trots det så var det värsta under en måndagskväll när jag stod på en tom krog, två unga killar var de enda som spelade under hela kvällen, men de satt hos mig i ca 4 timmar. Vi hade det jättetrevligt tills en utav grabbarna kollade sitt bankkonto och blev helt blek. Då var det inte roligt längre för någon av oss tre. Morgonen efter fick jag ett sms av chefen som gav mig beröm för att ha vunnit 20 lax på en måndag under lågsäsong. Mår dåligt av det än idag.

Fy fan vad folk är bottenlöst hjärndöda ibland. Går till ett bord med ett världskänt spel där huset alltid vinner i längden. Sen gör man bort sig och spelar helt frivilligt bort hela sin lön, en liten bit åt gången. I en offentlig lokal där dealern knappast kan fuska. Men dom ska ÄNDÅ stalka sin dealer, som om du roffat åt dig deras pengapung i ett ryck och lagt benen på ryggen. Som om du får se en enda spänn av dom där pengarna själv. Vad fan trodde dom att dom skulle uppnå genom att stalka dig? Att du medvetet ska sumpa spelet och ge dom vinsterna nästa gång? Att du är "skyldig" dom pengarna? Gode gud det är skottpengar på sådant pack.

Jag hade tagit städjobbet och kört blackjack när du känner för det.
Citera
2025-10-29, 12:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag hade pratat med chefen om det. Hon bara sket i det. Under terminen jag pluggade hade jag sagt tusen gånger att jag bara var tillgänglig max 3 gånger i veckan pga plugg. Jag fick 3 arbetspass i veckan på schemat, men hon ringde mig och ville att jag skulle jobba varje dag ändå. När jag planerade att börja jobba heltid så hade hon och jag ett möte om det. Jag sa att mina studier skulle vara klara om ett par månader och att jag ville jobba heltid framöver. Hon sa att det kan gå då ett par krogar skulle börja med vardagar. Sen tvingade HR henne att anställa ca10 nya och många utav vardagarna gick till dem istället. Efter det gick en krog i konkurs, specifikt den krogen som hon hade lovat att jag skulle få jobba på varje onsdag.

Fy vad trist situation. Förhoppningsvis stannar inte alla 10.
Citera
2025-10-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fy vad trist situation. Förhoppningsvis stannar inte alla 10.

Såg nyss att det har poppat upp 6 nya namn på listan över alla anställda i min stad efter att jag fick beviljat av chefen att bara jobba med blackjack varannan helg sedan jag fick städjobbet. 16 nya namn sedan jag pluggade färdigt i våras. Antalet anställda har dubblats.
Citera
2025-10-31, 20:24
Medlem
Citat:
Har jobbat som blackjack dealer ett par år. Ibland heltid, ibland vid sidan av studier. Började bara jobbet för att jag var arbetslös och inte hade något val, sen stannade jag under studier för att det var kul. Under min sista termin i plugget jobbade jag 3 dagar i veckan, men fick frågan om jag kunde hoppa in varje dag, så jag fick hopp om att kunna ha det som heltidsjobb framöver.

När det väl blev dags att jobba heltid så anställdes enmassa nya SOM STAL MINA VARDAGSPASS. så jag fick jobba 4 dagar i veckan och fick in precis tillräckligt med pengar för att gå runt varje månad.

Under den perioden så fick jag en ny återkommande spelare som var helt förjävlig. Jag tål de som stalkar och mordhotar mig, då de började lämna mig ifred när jag skrek på de. Men den här mannen var värre. HAN VAR HELT JÄVLA KORKAD. hade uppenbarligen rökt på och glömde bort spelreglerna mellan varje runda och frågade konstant varför när jag förklarade reglerna om och om igen, dessutom skulle hålla på och ångra sig hela tiden om hur många händer han ville spela. Stressade även som en galning. Det värsta var att han vann flera tusen kronor varje gång. JAG HATADE HONOM SÅ MYCKET ATT JAG GICK IN PÅ INDEED OCH SÖKTE ENMASSA JOBB.

Jag fick ett som städare, fast månadslön och kollektivavtal. Har jobbat där i ca två månader nu och har ännu inte sagt upp mig från mitt förra jobb. Tänkte stanna för skoj skull, men nu när jag har ett nytt jobb och bara jobbar helg på mitt förra så blir jag nästan bara skickad till ställen jag hatar att jobba på. Jobbtiteln är ju mycket häftigare på blackjack jobbet, men det är inte värt att slänga iväg ledigheten på helgen för att stå bakom bord jag hatar. Jag vill dock inte svara ”städare” när någon frågar vad jag jobbar med, inte lika intressant. Städjobbet är också ganska tråkigt i sig, men jag måste ju ha det för att kunna få fast månadslön.

Vad ska jag göra?

Om du utbildar/validerar dig, ja det låter efterblivet, har du skapliga chanser att få jobb på oljeplattform. Trots din titel blir set klirr i kassan.
Kan gå utan utbildning också.

Om du gillar titlar kan du då kalla dig för oljeplattformsarbetare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in