2025-10-29, 09:59
Medlem
Har jobbat som blackjack dealer ett par år. Ibland heltid, ibland vid sidan av studier. Började bara jobbet för att jag var arbetslös och inte hade något val, sen stannade jag under studier för att det var kul. Under min sista termin i plugget jobbade jag 3 dagar i veckan, men fick frågan om jag kunde hoppa in varje dag, så jag fick hopp om att kunna ha det som heltidsjobb framöver.

När det väl blev dags att jobba heltid så anställdes enmassa nya SOM STAL MINA VARDAGSPASS. så jag fick jobba 4 dagar i veckan och fick in precis tillräckligt med pengar för att gå runt varje månad.

Under den perioden så fick jag en ny återkommande spelare som var helt förjävlig. Jag tål de som stalkar och mordhotar mig, då de började lämna mig ifred när jag skrek på de. Men den här mannen var värre. HAN VAR HELT JÄVLA KORKAD. hade uppenbarligen rökt på och glömde bort spelreglerna mellan varje runda och frågade konstant varför när jag förklarade reglerna om och om igen, dessutom skulle hålla på och ångra sig hela tiden om hur många händer han ville spela. Stressade även som en galning. Det värsta var att han vann flera tusen kronor varje gång. JAG HATADE HONOM SÅ MYCKET ATT JAG GICK IN PÅ INDEED OCH SÖKTE ENMASSA JOBB.

Jag fick ett som städare, fast månadslön och kollektivavtal. Har jobbat där i ca två månader nu och har ännu inte sagt upp mig från mitt förra jobb. Tänkte stanna för skoj skull, men nu när jag har ett nytt jobb och bara jobbar helg på mitt förra så blir jag nästan bara skickad till ställen jag hatar att jobba på. Jobbtiteln är ju mycket häftigare på blackjack jobbet, men det är inte värt att slänga iväg ledigheten på helgen för att stå bakom bord jag hatar. Jag vill dock inte svara ”städare” när någon frågar vad jag jobbar med, inte lika intressant. Städjobbet är också ganska tråkigt i sig, men jag måste ju ha det för att kunna få fast månadslön.

Vad ska jag göra?
Citera
2025-10-29, 10:01
Medlem
Crabbofixs avatar
städjobb låter ju som ett soft jobb. kan du lyssna på musik eller podcasts samtidigt som du jobbar?
Citera
2025-10-29, 10:07
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enknasigboll
Jag vill dock inte svara ”städare” när någon frågar vad jag jobbar med, inte lika intressant. Städjobbet är också ganska tråkigt i sig, men jag måste ju ha det för att kunna få fast månadslön.

Vad ska jag göra?

Du kan ju kalla dig själv lokalvårdare, sanitetsingenjör eller Property First Impressions Manager.
Citera
2025-10-29, 10:12
Avstängd
Igår var du väldigt stolt över ditt jobb, trivdes som fisken i vattnet och skapade en tråd om det....
Citera
2025-10-29, 10:17
Medlem
Citat:
Har jobbat som blackjack dealer ett par år. Ibland heltid, ibland vid sidan av studier. Började bara jobbet för att jag var arbetslös och inte hade något val, sen stannade jag under studier för att det var kul. Under min sista termin i plugget jobbade jag 3 dagar i veckan, men fick frågan om jag kunde hoppa in varje dag, så jag fick hopp om att kunna ha det som heltidsjobb framöver.

När det väl blev dags att jobba heltid så anställdes enmassa nya SOM STAL MINA VARDAGSPASS. så jag fick jobba 4 dagar i veckan och fick in precis tillräckligt med pengar för att gå runt varje månad.

Under den perioden så fick jag en ny återkommande spelare som var helt förjävlig. Jag tål de som stalkar och mordhotar mig, då de började lämna mig ifred när jag skrek på de. Men den här mannen var värre. HAN VAR HELT JÄVLA KORKAD. hade uppenbarligen rökt på och glömde bort spelreglerna mellan varje runda och frågade konstant varför när jag förklarade reglerna om och om igen, dessutom skulle hålla på och ångra sig hela tiden om hur många händer han ville spela. Stressade även som en galning. Det värsta var att han vann flera tusen kronor varje gång. JAG HATADE HONOM SÅ MYCKET ATT JAG GICK IN PÅ INDEED OCH SÖKTE ENMASSA JOBB.

Jag fick ett som städare, fast månadslön och kollektivavtal. Har jobbat där i ca två månader nu och har ännu inte sagt upp mig från mitt förra jobb. Tänkte stanna för skoj skull, men nu när jag har ett nytt jobb och bara jobbar helg på mitt förra så blir jag nästan bara skickad till ställen jag hatar att jobba på. Jobbtiteln är ju mycket häftigare på blackjack jobbet, men det är inte värt att slänga iväg ledigheten på helgen för att stå bakom bord jag hatar. Jag vill dock inte svara ”städare” när någon frågar vad jag jobbar med, inte lika intressant. Städjobbet är också ganska tråkigt i sig, men jag måste ju ha det för att kunna få fast månadslön.

Vad ska jag göra?

Frågan är väl snarare varför du skäms över att jobba som städare?

Det är inte världens mest avancerade jobb nej, men utan städning så blir varje arbetsplats och hem väldigt snabbt ett vidrigt ställe att vara på. Ett viktigt jobb.
Citera
2025-10-29, 10:41
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Har själv jobbat som croupier.
Det är jävligt nedbrytande, antingen mordhot eller att man spelar av nån hela hens månadslön som gråter floder efteråt. Samtidigt som att jobba på krogen är bland det roligaste jag gjort, vänskapen kontakten med kunderna (dom bra) gör det väldigt intressant.
Hade krogen som extra hela tiden och inte gjort någon direkt karriär på mitt vanliga jobb även fast jag bytt arbetsgivare några gånger (ja jag är gammal).

Antingen behöver du bli chef eller byta bana, städare är fint, kanske i väntan på annat. Dina krog-år kommer följa med dig, det är en bra erfarenhet att ha i bagaget.
Citera
2025-10-29, 10:46
Medlem
Citat:

Vad ska jag göra?

Ta städet och ljug om titeln. Eller så förklarar du för folk hur världen och samhället skulle se ut utan städare och sophämtare. Vi skulle bla få sjukdomar, råttor och skadeinsekter inom kort. Ni är jätteviktiga! Mycket viktigare än många andra yrken! Tex dealers, influencers, reklammakare, vissa chefer och adm personal, mfl
Citera
2025-10-29, 11:00
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Vad för typ av städare? Städa kontor, köpcentrum, trappor?
Citera
2025-10-29, 11:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det är ditt eget fel som inte har haft en dialog med din chef där du förklarat att du ser fram emot att jobba heltid eller liknande efter det att dina studier är färdiga.
Du måste ju för fan ha en dialog med dem. Du måste ju visa att du är intresserad. "Kör med öppna kort"!

Nu är det väl försent. Grattis till städjobbet...
Citera
2025-10-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
städjobb låter ju som ett soft jobb. kan du lyssna på musik eller podcasts samtidigt som du jobbar?
Mitt städjobb är att åka hem till antingen folk som har råd att betala städfirma eller pensionärer och funktionsnedsatta som inte kan städa själva. Om de är hemma kan jag inte ha hörlurar då det ser oprofessionellt ut. Det är dock chill ändå… tills man kommer hem till en tant som är hemma, har bajs på väggen och kollar på när du skrubbar bort hennes avföring.
Citera
2025-10-29, 11:33
Medlem
Har också jobbat som croupier, kul som fan är det trots alla mordhoten man får. Vet inte hur många gånger jag har haft folk som ska vänta på mig utanför. Som att jag kan styra korten, lol.
Håller med att jobba som städare inte är lika flashigt och det är lite skämmigt, för det är uppenart att du skäms. Men jag är precis som du, hade också kunnat jobba som städare.
Jag tycker du ska ändra attityd hur du ser städning som och stanna där. Stabilt jobb och du slipper jobba helg, kan inte bli bättre. Om du vill så kan du ju jobba 1 gång i månad eller något på andra stället.
Citera
2025-10-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Igår var du väldigt stolt över ditt jobb, trivdes som fisken i vattnet och skapade en tråd om det....
Det går fram och tillbaka i stunden. När jag måste tacka nej till helgplaner, när en idiot sitter på andra sidan bordet, eller när chefen skickar mig till en krog jag hatar så vill jag typ dö. När jag har ett bra flow med korten, när roliga människor kommer förbi bordet, eller när någon ställer frågor om jobbet så älskar jag det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in