2025-10-29, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Samma siffra för män är 1 av 5. Jag tänker inte ställa upp för att jag inte är cuckad som ni övriga. Jag har fru och barn som jag kommer att försvara, inte någonting annat för Kristerssons agenda.

Jag undrar hur ni män tänker som blir bedragna om myten jämställdhet när era kvinnor bara flyr till nästa land och säljer sin fitta om ni dör. Kolla Ukraina! Hade landet gett mig mer rättigheter än kvinnor i samhället hade jag också försvarat dem. Nu blir det bara en nettoförlust om män krigar eftersom kvinnor inte tänker göra det. Man ska försvara de svaga, men kvinnor är ju inte svaga idag. Man kan argumentera för att ni har mer rättigheter än män.

Hur känns det för er kvinnor att ni bara byter land att sälja fittan vid händelse av krig?

Hur känns det för er män som har gått på myten om jämställdhet och är beredda att kriga för det?

Jag håller med dig.

Jag har kollat hundratals klipp från fronten i Ukraina där män skjuter på varandra etc. Jag har aldrig sett en kvinna i dessa klipp.
Citera
2025-10-29, 09:22
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Vi fick inte åka hem i gröna kläder på min tid. Isf permisuniform vilket de säkert inte ens får ut nu.

Det fick vi! Vi skulle visa upp oss och vi skulle vara stolta! Vilket man var till skillnad från nu Antar att du är mkt yngre än mig. Jag gjorde lumpen 1995.
Citera
2025-10-29, 09:23
Medlem
Phil.Hs avatar
Inte alla behöver vara på slagfältet, behövs mycket personer för sjukvården mm.
Citera
2025-10-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Va söt du är som tänker på oss.

För att hjälpa dig att förstå så kan jag ställa dig en motfråga. Hur skulle det se ut om alla tänkte som du kring försvaret av Sverige?

En till spännande fråga som hjälper dig komma kärnan i frågan lyder:
Spelar det exempelvis någon roll om Sverige har den bästa skolan har i världen om den ändå bara sprängs sönder och samman av utländska aktörer?

Det kanske inte är så mycket som spelar någon roll när trygghetsskapande åtgärder inte finns på plats, eller tycker du det själv?

Man kanske tycker att politikerna förstört Sverige? Varför ska jag då kämpa för sjuklövern.

Har Sverige bästa skolan i världen? Knappast!

Sen kommer kvinnor inte skickas till den absoluta fronten. Där kommer det vara unga män som dör.
Citera
2025-10-29, 09:30
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Sen kommer kvinnor inte skickas till den absoluta fronten. Där kommer det vara unga män som dör.

Det är Vänsterpackets högsta och våtaste dröm att vita män slaktas på löpande i ett meningslöst krig.
Citera
2025-10-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag har gjort lumpen och har alltid varit starkt för vår försvarsmakt men i helvete heller att jag är det längre! Har genomskådat den här krigshetsen och proxy krigen för länge sedan. Nato medlemskapet blev spiken i kistan och jag känner enbart förakt för våra styrande. Varför skulle jag bli kanonmat åt de svinen som själva flyr till en trygg plats och förväntar sig att vi skall dö för deras skull. Dessutom är vi vita män hatade och föraktade. De enda som gäller är ju negrer, araber och feminina stjärtpojkar, dom kan strida för Sverige! Jag kommer vägra! FUCK YOU säger jag bara.

Då väntar ett läger i skogen för dig. Och vid nöd kanske ett nackskott.
Citera
2025-10-29, 09:35
Medlem
Citat:
Man kanske tycker att politikerna förstört Sverige? Varför ska jag då kämpa för sjuklövern.

Har Sverige bästa skolan i världen? Knappast!

Då är du fel informerad. Sverige har kvinnor i stridande befattning.
Citera
2025-10-29, 09:36
Medlem
Julskinkatos avatar
När Putins drönararmeer kommer flygande så spelar det ingen roll om du inte vill försvara dig, du kommer sprängas ändå. Även om du viftar med din vänsterpartietflagga och ropar att du älskar sovjet.

Men jag håller med om att man har monterat ner hela landet och förstår att försvarviljan är låg. Reinfeldt är väl det bästa exemplet egentligen. Men hela sosseriet och vänsterns folkutbyte och tvångsintegration osv innebär ju också att förlora vårt land. Ge bort det till muslimer och afrikaner. Gratis. Det är så skevt.
Citera
2025-10-29, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Då är du fel informerad. Sverige har kvinnor i stridande befattning.

Nu i fredstid ja....
Citera
2025-10-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Samma siffra för män är 1 av 5. Jag tänker inte ställa upp för att jag inte är cuckad som ni övriga. Jag har fru och barn som jag kommer att försvara, inte någonting annat för Kristerssons agenda.

Jag undrar hur ni män tänker som blir bedragna om myten jämställdhet när era kvinnor bara flyr till nästa land och säljer sin fitta om ni dör. Kolla Ukraina! Hade landet gett mig mer rättigheter än kvinnor i samhället hade jag också försvarat dem. Nu blir det bara en nettoförlust om män krigar eftersom kvinnor inte tänker göra det. Man ska försvara de svaga, men kvinnor är ju inte svaga idag. Man kan argumentera för att ni har mer rättigheter än män.

Hur känns det för er kvinnor att ni bara byter land att sälja fittan vid händelse av krig?

Hur känns det för er män som har gått på myten om jämställdhet och är beredda att kriga för det?

Jag tror du inte ska tro på siffrorna. Antalet som vill kriga kommer öka när det smäller. Det gäller både män och kvinnor. Soc demokraterna i Europa före WWI trodde att de kunde få världens folk att vägra krig. Men folk gick ut med glädje. Du får nog se något liknande i framtiden.
Citera
2025-10-29, 09:42
Medlem
Citat:
Nu i fredstid ja....

Och kommer inte ändras i krigstid. Det kommer vara fler män för det är fler män som gör militärtjänst i sverige. 16 procent av alla värnpliktiga är kvinnor.
Citera
2025-10-29, 09:48
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det fick vi! Vi skulle visa upp oss och vi skulle vara stolta! Vilket man var till skillnad från nu Antar att du är mkt yngre än mig. Jag gjorde lumpen 1995.

nope, gjorde värnplikten före dig. Sådana var reglerna helt enkelt.
Stoltheten var det nog ingen brist på på mitt förband men heller inget ställe man klädde upp sig för att "imponera" på någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in