2025-10-28, 22:08
Medlem
Det finns alldeles för många “hästsvanspoliser”, dvs kvinnor. När det kommer till skarpt läge duger dom inte. Svaga psykiskt och fysikt. Undantag finns förstås men generellt är det negativt med kvinnliga poliser
Citera
2025-10-28, 22:26
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Det finns alldeles för många “hästsvanspoliser”, dvs kvinnor. När det kommer till skarpt läge duger dom inte. Svaga psykiskt och fysikt. Undantag finns förstås men generellt är det negativt med kvinnliga poliser

Har du inte funderat på att försöka skriva lite bättre trådstarter med ett diskussionsunderlag istället för dessa korta åsikter uttalade som faktum?
Citera
2025-10-28, 22:27
Medlem
SkattefriZons avatar
Det brukar se ut som en komedi film när kvinnliga poliser ska gripa män. Dom är så otroligt mycket svagare i kroppen och deras sätt att röra sig visar att dom inte ska vara poliser.

Lite som att se transvestit män klä sig som kvinnor och boxas mot riktiga kvinnor.

Självklart kan vi inte ha det så här.

Kvinnor ska vara hemma och ta hand om barn och hem. Faktiskt galet att dom har blivit lurade till att tro det är något dåligt.

Män ska vara män, kvinnor ska vara kvinnor.
Citera
2025-10-28, 22:30
Medlem
IanMcEwans avatar
Frågeställning saknas.
Citera
2025-10-28, 23:22
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Hollywood har gjort muskelkvinnan till sin favoritfantasi – små modeller som slår ner marinkårssoldater och flyttar bilar med blickar. Efter ett decennium av sånt trams tror folk, inklusive polis och militär, på riktigt att fysik är en social konstruktion. Filmindustrin har lyckats bättre än någon propagandaapparat i att förvirra kön med superkrafter.
Citera
2025-10-28, 23:54
Medlem
kyrkstockens avatar
Kvinnor klarar inte av de fysiska kraven men får ändå bli poliser. De klarar inte ens av att avfyra ett vapen. Inga problem vi köper lättare vapen (som visserligen riskerar att gå av vid misstag).

Enligt media, inte mig, stannar kvinnorna i snitt ett år i yttre tjänst innan de söker sig in på de varma polishusen. Ändå skall vi öka anställningen av kvinnor vid polisen och därmed kasta pengarna rakt i sjön.

Vi har varit tvungna att ta fram en ny väktarutbildning för att göra det jobb som kvinnliga poliser inte kan. Ändå skall vansinnet fortsätta och det skall bli ännu värre med fler kvinnor.

Är man taliban för att man inte har en romantisk ide om kvinnliga polisers förträfflighet.

Lika illa är det för brandkåren. en brandman måste kunna rädda människoliv vid bränder. Men med argument som att "brandmän släcker inte bränder hela tiden utan de är även jour på stationen, svarar i telefon mm". Kvinnor kan minsann också vara jour på stationen och svara i telefon och är därför lika bra brandmän.
Citera
2025-10-29, 03:57
Medlem
Oj oj oj oj!

60-talet ringer och vill ha tillbaka sina unkna fördomar och ideal. Tillåt mig le, svara i telefon?

Givetvis har inte kvinnor exakt samma fysiska förutsättningar på grund av simpel biologi. Men det finns ju absolut kvinnor som är i bra form, har stor kompetens och tillför extremt mycket i sina yrken.

Dessutom är man ju testad och kontrollerad utifrån gängse regler och säkerhetskontroller.

Det finns ju män som absolut inte heller klarar av sitt jobb och som inte har grundförutsättningarna.

När jag är i tjänst vill jag ha kompetenta personer omkring mig, jag struntar i kön så länge jobbet blir slutfört.
Citera
2025-10-29, 16:16
Medlem
StorFetAnkas avatar
Hästsvanspolisen är inte bara fysiskt svag, hon blir också argare än Kalle Anka när saker inte går som planerat vilket snabbt kan leda till eskalering och det är då som farliga situationer uppstår. Det blir en börda för både kollegor som ska sitta barnvakt, för den misstänkte samt civila i omgivningen som inte vill hamna i skottlinjen när hönshjärnan drar vapen och börjar skjuta vilt åt alla håll.

Begriper inte varför man inte kan ha både ett fysiskt samt psykologiska test där man ser hur personen hanterar stress. Kalle Anka typer ska inte jobba inom polisen oavsett kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in