2025-10-30, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Högtravande?

OK.

Som man ropar får man svar. Du är en flyktingvurmare men du skulle aldrig kunna tänka dig att bo i Tensta eller Rinkeby. Du anser dig vara finare än folk som bor ute på landet, men du behöver hjälp för att sätta upp en tavla.
Vilken loser.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2025-10-30 kl. 14:02.
Citera
2025-10-30, 14:59
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Om en bög-jävel kör upp ett finger i mitt brunhål i en sekund och sen springer därifrån, får han lukta bajs, jag kan jag nog leva med att kalla det sexuellt ofredande (ungefär på samma nivå som Thailands knark-kontroller i tullen) och inte "våldtäkt".. Om det var det du nu menade.. för du menar väl inte att en bög ska visa sin fitta? eller hur tänker du?

Jag invänder inte mot att inte kalla det våldtäkt, det är väl en vettig tanke i sig. Jag invänder däremot mot att förringa brottet, samt mot att kalla det sexuellt ofredande. Sexuellt tvång och/eller våldtäktsförsök är i så fall den korrekta rubriceringen. Övergreppet skedde mot en helt obekant flicka i en gångtunnel och är således en överfallsvåldtäkt med dagens terminologi, men även med äldre definitioner och i allmänhetens ögon handlar det om ett grovt brott oavsett vad det kallas. Negerjäveln hade säkerligen gärna våldtagit henne "på riktigt" ifall han haft möjlighet.

Det är inte "lite tafsande" och ska inte jämställas med att på fyllan och villan kladda lite på en tjejs kön därför att man missuppfattat situationen.
Citera
2025-10-30, 15:21
Medlem
Citat:
I grunden handlar det såklart visst om tycke. Vad ska vi ha för typ av straff för brot som begås, det är något folk har olika åsikter om. Och ska man utvisa någon som begår brott är även det en åsiktsfråga.

Vad gäller flyktingar som missbrukat asylrätten och ljugit till sig en flyktinstatus så pratar jag inte om dessa. Dem kan man utvisa direkt utan att de begår brott.

Och nej, jag har kolleger som är här och jobbar några år för att det ser bra ut på deras CV. Det skulle fan inte vara någon bestraffning ifall de inte fick fortsätta att jobba och bo här så länge de hade planerat från början. Det är inte en åsikt, det är fakta.

Du är dum på riktigt om du tror att så är fallet för alla som är här och arbetar på arbetstillstånd.

Men det är ju inte bara dem man kan jämföra med de som är här på flyktingstatus, det finns även de som är här på anknytning, studenter eller andra anledningar.
Citera
2025-10-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tycker det är bra om det blir svårare att ändra i grundlagen. Då finns det mindre risk att tillfälliga populister kan ändra i grundlagen. Det är bra att det finns en tröghet i systemet så att ändringar utreds ordentligt och förankras hos befolkningen.

Ingen vill ha kvar våldtäktsmän i landet om de går att utvisa. Det är bara i ditt huvud som det finns folk som vill det.

Fel. Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centerpartiet är inte speciellt övertygade om att man ska utvisa våldtäktsmän.
Citera
2025-10-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Antagligen ska man inte sticka in fingret lika långt som eritreanen och bara pulla lite kortare tid. Då kanske det blir sex månader.
Fast är det då inte något annat ä våldtäkt, typ sexuellt ofredande?

Ja ja, jag är fan glad att jag inte är jurist.
Citera
2025-10-30, 16:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Fast är det då inte något annat ä våldtäkt, typ sexuellt ofredande?

Ja ja, jag är fan glad att jag inte är jurist.

Nej sexuellt ofredande är att skicka en oönskad dick pic eller sexuella trakasserier i mejl eller stöta på någon och komma med oönskade sexuella inviter.
Citera
2025-10-30, 16:16
Medlem
Citat:
Jag tycker det är bra om det blir svårare att ändra i grundlagen. Då finns det mindre risk att tillfälliga populister kan ändra i grundlagen. Det är bra att det finns en tröghet i systemet så att ändringar utreds ordentligt och förankras hos befolkningen.

Ingen vill ha kvar våldtäktsmän i landet om de går att utvisa. Det är bara i ditt huvud som det finns folk som vill det.
HAHAHAHA kolla boomern! 😆

Helt otroligt att det finns folk som fortfarande tror på det här 😆

Alltså, hur ska Sverige kunna räddas med naiva femfemmor som dig?

Mitt förakt för er boomers växer för varje dag. En generation som föddes till ett dukat bord och ekonomi i absoluta världseliten men kört landet i botten på några år tionden. Värdelös generation.
Citera
2025-10-30, 16:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Fel. Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centerpartiet är inte speciellt övertygade om att man ska utvisa våldtäktsmän.

Du lever i nån slags illusion om att detta är en vänster-höger-fråga. Enligt regeringens eget förslag om att utvisa fler utlänningar som begår brott så ingår inte flyktingar vilket det handlar om i detta fall. Sen kan du fundera ut själv varför inte flyktingar ingår där.
Citera
2025-10-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Tvärtom, dom kämpar med näbbar och klor för att behålla dom. Yep, så efterblivna är vänstern.
Citera
2025-10-30, 16:20
Medlem
Citat:
Du lever i nån slags illusion om att detta är en vänster-höger-fråga. Enligt regeringens eget förslag om att utvisa fler utlänningar som begår brott så ingår inte flyktingar vilket det handlar om i detta fall. Sen kan du fundera ut själv varför inte flyktingar ingår där.

Du skrev att alla vill utvisa utländska våldtäktsmän vilket är fel, jag rättade dig.

Inte heller nu har du en susning om vad du pratar om. Du bör nog sätta dig in i om vad som ingår i regeringens förslag innan du öppnar kakluckan nästa gång.
Citera
2025-10-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Som man ropar får man svar. Du är en flyktingvurmare men du skulle aldrig kunna tänka dig att bo i Tensta eller Rinkeby. Du anser dig vara finare än folk som bor ute på landet, men du behöver hjälp för att sätta upp en tavla.
Vilken loser.
1. Har bott i Rinkeby och bor nära även idag. Handlar där ibland och skulle kunna bo där. Att jag inte gör det beror inte så mycket på folket som att jag tycker det är sjukt fula hus, alldeles för mycket betong (även om Järvafältet inte ligger långt bort) och att underhållet många gånger suger.

2. Bor förvisso i Stockholms kommun men kommer från landet på min ena förälders sida. Har många släktingar som bor kvar på landet och även de som flyttat från stan ut på landet. En väldigt nära släkting gick och blev bonde för inte många år sedan. Har ibland själv en längtan att flytta ut på "landet". Att jag skulle dra alla som bor utanför storstäderna över en kam stämmer inte men jovisst, det finns en jävla massa obildat folk därute och dessa kanske jag ser mig som lite smartare och mer bildad än. På samma sätt som jag ju ser ner på medlemmar i Mensa (där jag inte skulle kunna kvala in) fast detta är av en helt annan anledning än att de är obildade.

3. Jag är verkligen ingen hantverkare men just tavlor (och IKEA-möbler) behöver jag ingen hjälp för att fixa.

4. Och nej, jag kan inte se att jag varit direkt högtravande i tråden innan du klev in med en stiff attityd och ett tillgjort språk. Samt dessutom drev det hela rejält off topic. Tråden handlar ju inte om huruvida du, jag eller andra är negativt eller positivt inställda till dagens (eller kanske framförallt gårdagens) migrationspolitik (dvs flyktingvurmare eller något annat) utan om huruvida en domstol i Norrland borde ha dömt enligt åklagarens yrkande istället för som de nu valde att göra.
Citera
2025-10-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Tvärtom, dom kämpar med näbbar och klor för att behålla dom. Yep, så efterblivna är vänstern.

Jo, till och med. Detta verkar dock gå över huvudet på Jeff Davis.

Frågan är ju dock varför V, Mp och C så gärna vill ha kvar våldtäktsmän i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in