Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-28, 16:06
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Väglusar är inte så vanliga tycker jag.
Då är epatraktorer mer irriterande, när dom inte har vett att köra in i nån bussficka emellanåt.
Mest störande är dom som inte kan hålla tillåten högsta hastighet, utan kör om så ofta tillfälle ges.
Mycket omoget beteende, som ställer till många olyckor i onödan.
Citera
2025-10-28, 16:12
Medlem
Run3s avatar
Riktigt jobbigt, och så blir man själv tvungen att köra som en tok för att ligga nära, köra om och gasa förbi. Hade kunnat undvika allt genom att bilister höll hastighetsgränsen eller över den.
Citera
2025-10-28, 16:15
Avstängd
Farligare än fortkörare. Dra in körkortet på dem!
Citera
2025-10-28, 16:32
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Om det inte är dåligt underlag/väder borde det vara samma regler som gäller för de som kör för sakta som de som kör för fort dvs böter eller indraget körkort.
Vågar du inte hålla maxhastigheten har du inget på vägarna att göra överhuvudtaget.
Citera
2025-10-28, 16:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Gillar inte folk som ligger långt under rådande hastighetsgräns.

Min bil justerar hastigheten efter hastighetsskylten och GPS:en, jävligt skönt får man säga.
Ingen ide att köra för fort och det går heller inte för sakta.
Ligger jag i 110 enligt bilens hastighetsmätare så säger den externa GPS:n 109 så den skillnaden kan jag utan problem leva med.

Blir väldigt lugn och skön körning. Drar ca 0,51l/mil med en Audi A4 TDI Quattro.
Citera
2025-10-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Gillar inte folk som ligger långt under rådande hastighetsgräns.

Min bil justerar hastigheten efter hastighetsskylten och GPS:en, jävligt skönt får man säga.
Ingen ide att köra för fort och det går heller inte för sakta.
Ligger jag i 110 enligt bilens hastighetsmätare så säger den externa GPS:n 109 så den skillnaden kan jag utan problem leva med.

Blir väldigt lugn och skön körning. Drar ca 0,51l/mil med en Audi A4 TDI Quattro.
Klarar du inte av att hålla hastigheten utan teknik? Jag skiter I all ny teknik som adaptiv farthållare och kamera för att backa. Du har väl fan körkort
Citera
2025-10-28, 16:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Klarar du inte av att hålla hastigheten utan teknik? Jag skiter I all ny teknik som adaptiv farthållare och kamera för att backa. Du har väl fan körkort

Klart jag kan men varför ska jag göra det jobbigare för?
Du använder inte spis heller hoppas jag utan tänder din lilla lägereld på gården för att laga mat?

Man utnyttjar tekniken som finns för att det förenklar livet plus att jag minskar risken för fortkörningar.
Citera
2025-10-28, 16:58
Medlem
Kör exakt efter vad skylten visar, det gör man när man fått körkortet indraget å 4000kr i böter.
Citera
2025-10-28, 17:28
Medlem
Jag brukar inte irritera mig så värst. Inte om jag ligger direkt bakom vägglusen iallafall. Jag kör om vid första bästa tillfälle istället, åtminstone på landsväg. Då kan det vara desto mer frustrerande om det ligger tio omkörningsvägrare mellan mig och lusen. Fast då lägger jag mig snällt i kön och håller mig cool.

Ser väl i ärlighetens namn en väglus ungefär som en EPA-traktor, dvs i princip ett grönt kort för att göra en typ "idiotomkörning". Åtminstone så länge som man kan genomföra den på ett säkert sätt.

I en grannby är det 40 genom nästan hela stan, så hamnar jag ibland bakom gubbar som kör i 30 hela vägen. Jag tror det är deras sätt att säga "FUCK YOU" till allt och alla, och det respekterar jag. Nästan ställer mig bakom t o m.
Citera
2025-10-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Kör exakt efter vad skylten visar, det gör man när man fått körkortet indraget å 4000kr i böter.
Har fått böter på 1500 kr en gång inne i Linköping. Annars har jag klarat mig. Körde sträckan Lunds sjukhus och Härlöv i Kristianstad häromdagen på 45 minuter. En sträcka som ska ta över timmen enligt GPS 😀
Citera
2025-10-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har fått böter på 1500 kr en gång inne i Linköping. Annars har jag klarat mig. Körde sträckan Lunds sjukhus och Härlöv i Kristianstad häromdagen på 45 minuter. En sträcka som ska ta över timmen enligt GPS 😀
Ja du får passa dig, de är stenhårda nu.
Citera
2025-10-28, 17:42
Medlem
ReijoHervonens avatar
Stör mig inte alls på landsväg då jag vet hur man kör om.
Det som kan irritera ibland är folk som inte vågar åka ut i korsningar och rondeller och skapar långa köer i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in