2025-10-28, 16:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag är konservativ och kommer aldrig frivilligt låta mig avväpnas. Vänstern har illegala vapen och står i fredstid för våldet i samhället förutom den uppenbara invandrade kriminaliteten. Högern, alltså konservativa riktiga högern är laglydiga och sköter sig. De går inte runt och härjar på stan eller mejar ner folk på krogar. Det absoluta våldskapitalet när det väl gäller sitter laglydiga skötsamma medborgare på. När högern organiserar sig och reser sig är det game over oavsett vilket land vi talar om. Problemet historiskt gissar jag har varit att de är dåliga på att organisera sig och resa sig eftersom laglydigheten sitter djupt. Så var det i Ryssland, Ukraina, Kina osv.

Också, har ”konservativa” inga ambitioner att ändra sina samhällen på samma sätt.
Citera
2025-10-28, 16:57
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Så vänstern borde beväpna sig för att värna sitt hem?

”Vänstern”?

Om DU anser att du behöver ett vapen för att värna ditt hem får du väl börja den resan?
Citera
2025-10-28, 17:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Du får nog visa hur den typen av organiserad högerrörelse ser ut.
Skyddsvärn, hemvärn, bilkårer, frivilligorganisationer, jaktlag, sportskytte, militärtjänst, totalförsvarsuppgifter, olaglig underrättelseverksamhet, nätverk ...

Det kan vara såväl verksamhet dold av legitim verksamhet som lösa nätverk som samverkar mer eller mindre tillfälligt med polis och militär.
Citera
2025-10-28, 17:05
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
”Vänstern”?

Om DU anser att du behöver ett vapen för att värna ditt hem får du väl börja den resan?
Nu anser inte jag det utan jag tror att ingen dör utan att Gud är med, men vad skulle du och samhället tycka om vänstern började intressera sig för jakt?
Citera
2025-10-28, 17:10
Medlem
Citat:
Alla vänstermänniskor jag kommit i kontakt med har varit studiebegåvade och skötsamma, men de är inte intresserade av vapen eller av att döda. Vänstern är väl representerade på universiteten.
Jag tillhörde själv vänstern i min ungdom, men sedan blev jag vuxen. (Vilket inte alla blir.) Så min bild av vänstern bygger på egna erfarenheter. Vad gäller vänsterns representation på universiteten så handlar det huvudsakligen om flumutbildningar, mer sällan om naturvetenskap eller ingenjörsutbildningar. Återigen egna erfarenheter. Både jag och min fru är forskare och har undervisat på universitet. Dock inte inom genus"vetenskap" och liknande pseudovetenskaper.

Och mitt generella intryck av vänstermänniskor är att de gärna högljutt deklarerar hur mycket de vill hjälpa till. Men när det kommer till kritan har de alltid undanflykter och smiter undan. Parasiter.
Citera
2025-10-28, 18:04
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Vilken vänsterterror menar du?
Högerterror finns det ett klassiskt exempel på, nordskensflamman.

AFA och EXPO är väl två exempels på terrororganisationer som stöds och finansieras inom ramen för svenska statens olika transfereringssystem för terrorfinansiering.
Citera
2025-10-28, 18:07
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Det vore konstigt om det du skriver stämmer. Alla våldsmonopol i samhället är högerorienterade och "myndighetsvänstern" om den inte tjänar så i varje fall underordnar den sig våldsmonopolet.

Den enda "beväpnade" vänster jag känner till är revolutionsromantiker som till och från tränar med molotovcocktails i skogen.

Socialdemokratin och övriga vänsterorienterade partifraktioner i riksdagen kontrollerar och åtnjuter hela statens våldsmonopol inklusive underrättelsetjänster och militären.
Citera
2025-10-28, 18:07
Medlem
Citat:
Om vänstern hade varit beväpnad hade Kyle Rittenhouse varit död.
Märkligt exempel.

Rittenhouse-skjutningarna var ju folksamlingar av republikanska människor som "ville skydda företag" mot BLM-protesternas vandalisering. Rittenhouse själv var en av dessa republikaner. Det var just i den sociala miljön som han angreps av sina gelikar, och han sköt ihjäl folk i respons, för han trodde/tyckte han måste försvara sig mot dom.

Det skedde i republikansk höger-miljö, och är praktexempel på varför skjutvapen i händerna på unga protektionistiska män inte är en bra idé. Det var ju just den protektionistiska höger- och vapenliberala miljön som gav upphov till hela katastrofen.
Citera
2025-10-28, 18:09
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
AFA och EXPO är väl två exempels på terrororganisationer som stöds och finansieras inom ramen för svenska statens olika transfereringssystem för terrorfinansiering.
Lite märklig definition av terrororganistioner, Bara för att Trump terrorklassat Antifa innebär det inte att samma lagar gäller i sverige.
Citera
2025-10-28, 18:09
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Anses de vara beväpnade? Och skulle SÄPO vara OK med det?
Citera
2025-10-28, 18:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Märkligt exempel.

Rittenhouse-skjutningarna var ju folksamlingar av republikanska människor som "ville skydda företag" mot BLM-protesternas vandalisering. Rittenhouse själv var en av dessa republikaner. Det var just i den sociala miljön som han angreps av sina gelikar, och han sköt ihjäl folk i respons, för han trodde/tyckte han måste försvara sig mot dom.

Det skedde i republikansk höger-miljö, och är praktexempel på varför skjutvapen i händerna på unga protektionistiska män inte är en bra idé. Det var ju just den protektionistiska höger- och vapenliberala miljön som gav upphov till hela katastrofen.
Det fetade är fel, han sköt människor som var motdemonstranter och som attackerade honom.
Citera
2025-10-28, 18:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Socialdemokratin och övriga vänsterorienterade partifraktioner i riksdagen kontrollerar och åtnjuter hela statens våldsmonopol inklusive underrättelsetjänster och militären.
Det är meningen att våldsmonopolet ska stå under regering och riksdag. Alla riksdagspartier inte bara vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in