Citat:
Ursprungligen postat av
Timothy.McVeigh
Nu har jag snabbtittat på lite YT videos om WW2 där röst och bild är AI.
Nyss kollade jag lite på en film om sovjet i kriget och en del av dom hade brittiska uniformer.
Flera andra kanaler som oftast har stridsvagnar som aldrig existerat och skapats av lata idioter som hellre har en AI-stridsvagn än lägga ner tid på att hitta ett riktigt foto eller filmsnutt.
Ofta är dessa stridsvagnar hopsatta av delar från flera olika stridsvagnar från olika länder, oftast har dessa kanaler knappt några tittare så det finns väl lite hopp men jag önskar att YT rensade ut sådant skräp.
Kommentar?
Frågan är om AI:s dumhet är större än den mänskliga dumheten. Ibland tror jag det.
När AI ska återge historiska händelser så trålar den nätet och gör en statistisk sammanställning för att få fram vad som "hände". Eftersom den senaste forskningen knappast finns på nätet kommer den inte med. Däremot kommer vitt spridda lögner med. Ta till exempel Mannsteins vitt spridda självförhärligande lögner, dom får stort inflytande på "historieskrivningen" för dom har så stor spridning.
Sen finns det andra saker som irriterar mig. När en väl underbyggd framställning illustreras med AI-genererad video och alla fåglar rör vingarna i takt, vågorna som skeppet drar upp inte stämmer och röken drar åt ett håll som inte stämmer med de fyllda seglen så tappar framställningen trovärdighet.
Dessutom blåste röken rätt genom ett segel