• 1
  • 2
Igår, 10:31
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Nu har jag snabbtittat på lite YT videos om WW2 där röst och bild är AI.
Nyss kollade jag lite på en film om sovjet i kriget och en del av dom hade brittiska uniformer.
Flera andra kanaler som oftast har stridsvagnar som aldrig existerat och skapats av lata idioter som hellre har en AI-stridsvagn än lägga ner tid på att hitta ett riktigt foto eller filmsnutt.
Ofta är dessa stridsvagnar hopsatta av delar från flera olika stridsvagnar från olika länder, oftast har dessa kanaler knappt några tittare så det finns väl lite hopp men jag önskar att YT rensade ut sådant skräp.
Kommentar?
Citera
Igår, 10:53
Medlem
kalkryggars avatar
Ska vi kommentera att du har sett AI-videor på Yotube? Du länkar inget så det blir inte enkelt att förstå vad du menar. Det kan lika gärna vara du som inte vet att just den stridsvagnen finns och tror att den är AI-skapad.

Om du vill att Youtube ska rensa ut det så antar jag att du anmäler videon?

Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Kommentar?

Nej! Då vi inte vet vad du babblar om så blir det omöjligt att kommentera.
Citera
Igår, 10:57
Medlem
Citat:
Nu har jag snabbtittat på lite YT videos om WW2 där röst och bild är AI.
Nyss kollade jag lite på en film om sovjet i kriget och en del av dom hade brittiska uniformer.
Flera andra kanaler som oftast har stridsvagnar som aldrig existerat och skapats av lata idioter som hellre har en AI-stridsvagn än lägga ner tid på att hitta ett riktigt foto eller filmsnutt.
Ofta är dessa stridsvagnar hopsatta av delar från flera olika stridsvagnar från olika länder, oftast har dessa kanaler knappt några tittare så det finns väl lite hopp men jag önskar att YT rensade ut sådant skräp.
Kommentar?

Frågan är om AI:s dumhet är större än den mänskliga dumheten. Ibland tror jag det.

När AI ska återge historiska händelser så trålar den nätet och gör en statistisk sammanställning för att få fram vad som "hände". Eftersom den senaste forskningen knappast finns på nätet kommer den inte med. Däremot kommer vitt spridda lögner med. Ta till exempel Mannsteins vitt spridda självförhärligande lögner, dom får stort inflytande på "historieskrivningen" för dom har så stor spridning.

Sen finns det andra saker som irriterar mig. När en väl underbyggd framställning illustreras med AI-genererad video och alla fåglar rör vingarna i takt, vågorna som skeppet drar upp inte stämmer och röken drar åt ett håll som inte stämmer med de fyllda seglen så tappar framställningen trovärdighet.
Dessutom blåste röken rätt genom ett segel
Citera
Igår, 11:07
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ska vi kommentera att du har sett AI-videor på Yotube? Du länkar inget så det blir inte enkelt att förstå vad du menar. Det kan lika gärna vara du som inte vet att just den stridsvagnen finns och tror att den är AI-skapad.

Om du vill att Youtube ska rensa ut det så antar jag att du anmäler videon?

Nej! Då vi inte vet vad du babblar om så blir det omöjligt att kommentera.
https://www.youtube.com/watch?v=bkYM1vu1wic
Och jag känner igen samtliga stridsvagnar från WW2 så jag vet nog...
Citera
Igår, 11:12
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare
Frågan är om AI:s dumhet är större än den mänskliga dumheten. Ibland tror jag det.

När AI ska återge historiska händelser så trålar den nätet och gör en statistisk sammanställning för att få fram vad som "hände". Eftersom den senaste forskningen knappast finns på nätet kommer den inte med. Däremot kommer vitt spridda lögner med. Ta till exempel Mannsteins vitt spridda självförhärligande lögner, dom får stort inflytande på "historieskrivningen" för dom har så stor spridning.

Sen finns det andra saker som irriterar mig. När en väl underbyggd framställning illustreras med AI-genererad video och alla fåglar rör vingarna i takt, vågorna som skeppet drar upp inte stämmer och röken drar åt ett håll som inte stämmer med de fyllda seglen så tappar framställningen trovärdighet.
En sak som retar upp mig nästan mer är olika kanaler som använder samma stockphoto så fort dom behöver en liten paus.
Framförallt i Truecrime och liknande används mängder av stockphoto och hela tiden ska dom vara övertydliga, t.ex när dom letar efter en försvunnen person används ofta samma snutt där 4-5 personer klädda i reflexväst går och letar och ropar efter personen.

Jag har också sett en del AI-bilder på tyska generaler som verkar ha skapats av slumpen då dom ofta har helt andra drag mot den verkliga personen.
Citera
Igår, 11:13
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:

Kurzgesagt hade en bra video om hur AI förstör internet (och youtube) med sin ihopfantiserade desinformation, och hur det skapar en självbekräftande bubbla

https://youtu.be/_zfN9wnPvU0

Själv hatar jag AI. Ser jag AI så downvotar och blockerar jag kanalen
Citera
Igår, 11:21
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Själv hatar jag AI. Ser jag AI så downvotar och blockerar jag kanalen

Jag har börjat känna samma sak och gör också jag det. Jag har även börjat rapportera så fort det är som TS beskriver.

Till och med när folk använder AI-hjälp på ett "bra sätt". Nu är jag så trött på AI-content att allt rapporteras.
Citera
Igår, 11:36
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Jag har börjat känna samma sak och gör också jag det. Jag har även börjat rapportera så fort det är som TS beskriver.

Till och med när folk använder AI-hjälp på ett "bra sätt". Nu är jag så trött på AI-content att allt rapporteras.

Är det ens ett regelbrott? Borde vara det, AI innebär döden för internet. Kanske lika bra iofs, bara en massa skit och desinformation online
Citera
Igår, 11:59
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:

Äntligen en vettig åsikt.
Man ser att det går åt helvete med världen när t.o.m Flashback svämmar över av AI-skrivna inlägg och ibland används AI som källa som ofta visar sig vara felaktigt.
Folk verkar tro att AI är intelligent på "riktigt".
Citera
Igår, 13:29
Medlem
Gray.Eminences avatar
Citat:
Man ser att det går åt helvete med världen när t.o.m Flashback svämmar över av AI-skrivna inlägg och ibland används AI som källa som ofta visar sig vara felaktigt.

Ja det ser man exempel på varje dag, rättshaverister söker information om nåt som tynger dem och hittar ett svar som passar deras åsikt. Sen när det visar sig vara fel så är det snack om mörkläggning och korrupta organisationer osv.
Citera
Igår, 17:44
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=bkYM1vu1wic
Och jag känner igen samtliga stridsvagnar från WW2 så jag vet nog...

Fy fan va dåligt!
Die Nachthexen/the night witches är inget nytt och det finns flera bra videor om dom t.ex.:
https://www.youtube.com/watch?v=jcem...&start_radio=1
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Fy fan va dåligt!
Die Nachthexen/the night witches är inget nytt och det finns flera bra videor om dom t.ex.:
https://www.youtube.com/watch?v=jcem...&start_radio=1
Hoppas att du inte slösade bort för mycket tid på den kanalen, vi vill ju inte bidra till sådana idioters inkomst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in