2025-10-28, 04:57
Medlem
En person som jag pratade med påstår att "90% av de som sitter i fängelse har haft en dålig relation till sin pappa under uppväxten!". Jag ifrågasatte detta.

Ligger det något i det som han säger? Finns det statistik på detta?
Citera
2025-10-28, 05:44
Medlem
fittfrossas avatar
Den här organisationen i USA har lite statistik dom tar upp.

https://www.nolongerfatherless.org/statistics
Citera
2025-10-28, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfrossa
Den här organisationen i USA har lite statistik dom tar upp.

https://www.nolongerfatherless.org/statistics

Aha. Det verkar vara ett missförstånd från honom, då statistiken i länken du gav mig handlar om hem där det har SAKNATS en pappa helt och hållet. Inte att de har haft en dålig relation.
Citera
2025-10-28, 07:37
Medlem
nonameds avatar
Klart det borde finnas statistik på detta. Välkänt fenomen.
Citera
2025-10-28, 08:55
Medlem
Vad menas med en "dålig" relation?
Citera
2025-10-28, 09:18
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Aha. Det verkar vara ett missförstånd från honom, då statistiken i länken du gav mig handlar om hem där det har SAKNATS en pappa helt och hållet. Inte att de har haft en dålig relation.
Ingen relation kan nog räknas som "dålig" relation då vetenskapen mer och mer börjar försrtå vikten av en far för barn. Lite märkligt att ex. homosexualitet är vanligare bland killar som växt up utan fadersgestallt. Kanske för att "modet" att separera och hbtq rörelsens frammarch kom samtidigt eller så är det bristen på manliga ideal.
Citera
2025-10-28, 09:44
Medlem
Eclipse2025s avatar
Ja men det är klart. Alla män som har vuxit upp utan pappa blir konstiga och dysfunktionella på något sätt
Citera
Igår, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Ja men det är klart. Alla män som har vuxit upp utan pappa blir konstiga och dysfunktionella på något sätt

Fast nu så gäller det inte dessa män, utan de som har haft en pappa boende hos sig men haft en dålig relation till honom.
Citera
Igår, 07:27
Medlem
Eclipse2025s avatar
Citat:
Fast nu så gäller det inte dessa män, utan de som har haft en pappa boende hos sig men haft en dålig relation till honom.
Är du säker på att du inte tolkade detta bokstavligt?
Citera
Idag, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Är du säker på att du inte tolkade detta bokstavligt?

I min värld så uttrycker man sig inte så om pappan har varit frånvarande, då säger man "...vars pappor har inte har bott med dem".
Citera
Idag, 07:37
Medlem
Eclipse2025s avatar
Citat:
I min värld så uttrycker man sig inte så om pappan har varit frånvarande, då säger man "...vars pappor har inte har bott med dem".
Det brukar faktiskt betyda att han har varit mer eller mindre frånvarande. När man säger så.

Och tänk efter själv… Hur brukar män bli när deras pappa inte har varit närvarande? Jo helt dysfunktionella nämligen
Senast redigerad av Eclipse2025 Idag kl. 07:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in