2025-10-28, 20:12
Medlem
Finlandarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
Äh det gör väl ingenting. Så gör nog de flesta män hemma.

Med familjen i samma rum? Knappast. Det här är ett respektlöst beteende som för tankarna till incel och sociala handikapp.
Citera
2025-10-28, 20:16
Medlem
Finlandarens avatar
Kan beteendet vara nytt? Om du alltså inte märkt det tidigare. Ibland kan tidiga tecken på frontallobsdemens ge just den här typen av beteendeförändringar och att man har svårt att se hur andra påverkas av ens beteende.
Citera
2025-10-28, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Erkänner att det kan hända att min hand också glider ner när jag känner mig avslappnad. Varför? Det vet jag inte. Kanske är det något invant mönster sen man var liten. Det är rätt stört jag vet. Vi har väl alla våra "flaws".
Är det pungen eller kuken ni fingrar på?
Citera
2025-10-28, 20:22
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Är det pungen eller kuken ni fingrar på?

Hela ekipaget så att säga.
Citera
2025-10-28, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Hela ekipaget så att säga.
Är det som en stressboll? Kan det funka och ersätta ovanan?
Citera
2025-10-28, 20:52
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Är det som en stressboll? Kan det funka och ersätta ovanan?

Tror inte det. Kan hända när jag är som mest avslappnad och ensam. Låter säkert som att det sker hela tiden och så är inte fallet. Jag är bana 1 och TS pojkvän är slutbossen på sista nivån.
Citera
2025-10-28, 23:03
Medlem
Fast det är väl nästan motsatsen till stressboll. En sådan klämmer man på när man är stressad medan detta snarare är något man gör när man är avslappnad...
Citera
2025-10-29, 07:21
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Eftersom detta är Flashback så lär du få en del märkliga svar, men i min värld är det där inte ett vanligt eller "normalt" beteende.
Tycker att du ska bete dig på motsvarande sätt och se hur han reagerar på det.
"Vadå, jag håller bara på lite med snippan".

Testat det… han reagerade inte.
Citera
2025-10-29, 07:24
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Vad gulligt. Låt honom göra det.

Gulligt… om man är tre och ännu inte lärt sig att det är något man gör när man är själv.
Citera
2025-10-29, 07:32
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
TS, sluta spela moralpolis. Han gör inget brottsligt eller omoraliskt i sitt eget hem — du projicerar ditt obehag och försöker styra hans kropp. Att kalla det 'småbarnsbeteende' är pinsamt och barnsligt i sig. Antingen pratar du vuxet och accepterar att folk har vanor, eller så går du vidare. Men sluta förvänta dig att andra ska byta på grund av dina hysteriska gränser.

Mina hysteriska gränser är rätt normala anser jag. Om ett barn gör så brukar vuxna tillrättavisa, förhoppningsvis berätta att det kan vara okej när man är för sig själv, men inte när andra är med. Att en vuxen man har en sådan vana är inte normalt - jag ser beteendet öka och tror att det kommer hända även i andra sammanhang. Not so fräscht.
Citera
2025-10-29, 07:34
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Jag lever med barn med npfdiagnoser, det jag genast tänker på är inte snuttefilt utan mer kanske stressboll? Han kanske är en sån person som har svårt att sitta helt still och behöver fingra på något när han inte har något annat att sysselsätta sig med, och det är såhär han hanterat det genom åren så att det blivit en dålig vana. 🤔 Jag är också lite sån när jag inte har något att göra, men då fingrar jag på mobilen inte på mig själv.

Men som sagt jag kanske bara är skadad av den miljö jag lever i. Det kan finnas någon helt annan anledning också. Bara delar min tanke.

Det var en ny infallsvinkel, tack!
Han är väldigt lugn och har lätt för att slappna av, men det skulle kanske kunna vara drag åt ”det hållet”.
Citera
2025-10-29, 07:41
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Så skönt att leva ensam, tänker jag direkt när jag läser inlägget. Nog har vi alla våra vanor och ovanor men att ha andras ovanor omkring sig, skulle jag inte klara längre. Jag är nog klar med samlevnaden…

Skulle det goda kunna väga över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in