Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-10-27, 23:29
Medlem
BrytaIss avatar
Min pojkvän har, som rubriken säger, sin snopp som en snuttefilt. Vad gör jag???

Han är medelålders och beter sig i alla situationer och i alla lägen som en helt normal människa. Han är trevlig, social, uppskattad av alla vi träffar och allt med honom är bra! Förutom den lilla detaljen att när vi är hemma, bara vi två eller vi och något av hans barn så sitter han alltid med handen i byxorna - innanför kalsongerna😵‍💫👦🏼
Vi har varit tillsammans i några år. I början såg jag det aldrig, men det senaste året händer detta hela tiden. När vi sitter och dricker kaffe kan jag plötsligt se att han sitter och klämmer lite innanför byxorna, när vi tittar på tv likaså, eller när vi går och lägger oss.
När jag upptäckte det frågade jag vad han höll på med och han svarade att han bara höll lite på snoppen. Jag sa att jag tycker att det är lite småbarnsbeteende och att jag tyckte att det kändes rätt ohygieniskt. Han fortsatte ändå och ibland försökte jag ignorera det, men inte helt sällan kommenterade jag det och frågade vad han höll på med, om han var kåt eller vad det berodde på. Han tyckte aldrig att det var något problem.
Efter ett tag tog jag ett allvarssamtal med honom och sa att jag blev lite äcklad av det. Han blev helt ställd och verkade helt oförstående, men sa att om det var så viktigt för mig skulle han försöka tänka på det🙄
Det minskade. Men. Guess what… nu är det tillbaka. Min tolkning är att han gör det när han slappnar av; lite som en bebis som gnuggar sitt gosedjurs öra eller så, förutom den lilla detaljen att min pojkvän är en medelålders man.
Jag blir så triggad och vill bara ryta till att han får f*n släppa sin j*vla snuttefilt och bete sig som en man. Jag har aldrig sett en annan man hålla på så.

Överreagerar jag? Håller män på så här? Ska jag släppa det eller vad gör jag?
Citera
2025-10-27, 23:40
Medlem
Inte helt ovanligt, och så länge det är i hemmiljö är det väl inget problem?

Citat:
Ursprungligen postat av BrytaIs
Min pojkvän har, som rubriken säger, sin snopp som en snuttefilt. Vad gör jag???

Han är medelålders och beter sig i alla situationer och i alla lägen som en helt normal människa. Han är trevlig, social, uppskattad av alla vi träffar och allt med honom är bra! Förutom den lilla detaljen att när vi är hemma, bara vi två eller vi och något av hans barn så sitter han alltid med handen i byxorna - innanför kalsongerna😵‍💫👦🏼
Vi har varit tillsammans i några år. I början såg jag det aldrig, men det senaste året händer detta hela tiden. När vi sitter och dricker kaffe kan jag plötsligt se att han sitter och klämmer lite innanför byxorna, när vi tittar på tv likaså, eller när vi går och lägger oss.
När jag upptäckte det frågade jag vad han höll på med och han svarade att han bara höll lite på snoppen. Jag sa att jag tycker att det är lite småbarnsbeteende och att jag tyckte att det kändes rätt ohygieniskt. Han fortsatte ändå och ibland försökte jag ignorera det, men inte helt sällan kommenterade jag det och frågade vad han höll på med, om han var kåt eller vad det berodde på. Han tyckte aldrig att det var något problem.
Efter ett tag tog jag ett allvarssamtal med honom och sa att jag blev lite äcklad av det. Han blev helt ställd och verkade helt oförstående, men sa att om det var så viktigt för mig skulle han försöka tänka på det🙄
Det minskade. Men. Guess what… nu är det tillbaka. Min tolkning är att han gör det när han slappnar av; lite som en bebis som gnuggar sitt gosedjurs öra eller så, förutom den lilla detaljen att min pojkvän är en medelålders man.
Jag blir så triggad och vill bara ryta till att han får f*n släppa sin j*vla snuttefilt och bete sig som en man. Jag har aldrig sett en annan man hålla på så.

Citera
2025-10-27, 23:46
Jag har mina bröst som "snuttefilt". Ser inte riktigt problemet. Om din man har en smutsig kuk är det såklart väldigt ohygieniskt. Men han sköter väl sin hygien?
Citera
2025-10-27, 23:50
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.Know.Nothing
Inte helt ovanligt, och så länge det är i hemmiljö är det väl inget problem?

Jag tycker det är sådär. Om en kvinna satt med handen innanför tröjan och klämde på sina bröst hade jag reagerat på samma sätt.
Citera
2025-10-27, 23:54
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Jag har mina bröst som "snuttefilt". Ser inte riktigt problemet. Om din man har en smutsig kuk är det såklart väldigt ohygieniskt. Men han sköter väl sin hygien?

Sitter du och tar på dina bröst?
Han är hygienisk men det är ändå liiite för mycket.
Citera
2025-10-27, 23:55
Medlem
ZebranJannes avatar
Endast obildade grottmänniskor sitter med handen i skrevet och pillar inför sin partner. Avtändande minst sagt, oavsett om det är mannen eller kvinnan i förhållandet som uppför sig på det viset. Lite stil? Vett och etikett? Skärp er. Man uppvaktar och gör sig till för sin partner, putsar sina fjädrar, inte sunkar ner sig. Släpper ni väder högt och skrattar åt tilltaget också?
Citera
2025-10-27, 23:57
Citat:
Ja absolut. När jag är hemma och avslappnad.
Citera
2025-10-27, 23:57
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Eftersom detta är Flashback så lär du få en del märkliga svar, men i min värld är det där inte ett vanligt eller "normalt" beteende.
Tycker att du ska bete dig på motsvarande sätt och se hur han reagerar på det.
"Vadå, jag håller bara på lite med snippan".
Citera
2025-10-28, 00:09
Medlem
Ok för mig, jag ser din sida av det, men vad är problemet med det egentligen?
Citat:
Jag tycker det är sådär. Om en kvinna satt med handen innanför tröjan och klämde på sina bröst hade jag reagerat på samma sätt.
Citera
2025-10-28, 00:16
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Hon gör det nog inte när någon "obehörig" ser det, gissar jag.
Citat:
Charmör, du vet hur man tar en kvinna…
Good point.
Citat:
Beteendet i sig är inget konstigt skulle jag säga, men han borde definitivt hålla sig ifrån det när han inte är ensam, i synnerhet då du berättat att du ogillar det.
I barns närhet är det så klart helt olämpligt.

Men som någon skrivit tidigare, tror du gör en större grej av själva beteendet än det egentligen är... Det är mest respekten för andra som är problemet.
Citera
2025-10-28, 00:37
Avstängd
Konstnarren5s avatar
TS, sluta spela moralpolis. Han gör inget brottsligt eller omoraliskt i sitt eget hem — du projicerar ditt obehag och försöker styra hans kropp. Att kalla det 'småbarnsbeteende' är pinsamt och barnsligt i sig. Antingen pratar du vuxet och accepterar att folk har vanor, eller så går du vidare. Men sluta förvänta dig att andra ska byta på grund av dina hysteriska gränser.
Citera
2025-10-28, 00:43
Medlem
Airwave92s avatar
Vad gulligt. Låt honom göra det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto