2025-10-28, 20:18
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Det låter ju jättebra, att ingen hade tänkt på din idé här innan?
Läs vad dom andra skrev till dig!
Citera
2025-10-28, 20:19
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Läs vad dom andra skrev till dig!

Nä? Dom gör som dig och citerar när de vill prata mer.
Citera
2025-10-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
"Från och med nästa sommar kommer barn från 13 år att kunna sättas i fängelse.

Det meddelar regeringen i ett pressmeddelande."

"De dömda ska placeras i särskilda fängelser med andra minderåriga upp till 17 år"

Vad tror ni om detta, kommer det att minska att barn inte begår allvarliga brott?

Eller kommer det medföra att 12-åringar kommer begå allvarliga brott som skjutningar, sprängningar mm?

"De nya fängelseavdelningarna kommer att stå klara den 1 juli 2026.

– När 13–14-åringar springer runt med automatvapen måste det mötas med samhällets fulla kraft. För att skydda andra måste de kunna låsas in, säger justitieutskottets ordförande Henrik Vinge (SD) i ett uttalande."

AB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tas-i-fangelse

Även Omni
https://omni.se/fangelser-for-13-ari...ta-ar/a/73XJwV

Även SVT Nyheter
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...ingar-sta-redo

Finns redan barn anstalter som sis vilket är samma sak.
Citera
2025-10-28, 20:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Jag misstänker att du bor någonstans mellan Sundsvall, Härnösand och Kramfors? Och det är därför som du känner till såna lokaler...?

Har sett dom hemmen utifrån jag också.. Det jag poängterar är att det långt ifrån alla hem som ser ut så... Och det är inte det de egentligen ska vara till för...

Intressant föresten att de behövde höja säkerheten för folket där i första länken efter 2023.. Hur såg det ut innan det då? Helst av allt en länk innan 2015... Mongo..

Idiotfan - jag jobbade på ett SIS-hem, dvs. ungdomsfängelse redan 2002 och x antal år framåt - kommer inte yppa på vilket, men där var höga stängsel med taggtråd och allt annat jag beskrivit för dig. Det du pratar om är ofta HVB-hem och inte SIS-institutioner. Nej, jag bor inte ens i närheten av dessa städer - dessa ungdomsfängelser finns dessutom över hela landet. Du är verkligen ett idiotfanskap som inte fattar detta... SIS-institutionerna som är byggda såsom fängelser är självklart gjorda för detta ändamålet, ditt mongofanskap!
Citera
2025-10-28, 20:41
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Idiotfan - jag jobbade på ett SIS-hem, dvs. ungdomsfängelse redan 2002 och x antal år framåt - kommer inte yppa på vilket, men där var höga stängsel med taggtråd och allt annat jag beskrivit för dig. Det du pratar om är ofta HVB-hem och inte SIS-institutioner. Nej, jag bor inte ens i närheten av dessa städer - dessa ungdomsfängelser finns dessutom över hela landet. Du är verkligen ett idiotfanskap som inte fattar detta... SIS-institutionerna som är byggda såsom fängelser är självklart gjorda för detta ändamålet, ditt mongofanskap!

Du behöver inte yppa vilket hem du jobbat på.. Det är ingenting jag kräver av dig.. Det jag diskuterar är alltså att det finns Nivåer på vad Sis-hem kan ta emot.. Och nu när det finns så många som begår grova narcissistka våldsbrott, ska ni då ta och göra om alla dem???

Eller är det så att ni har brustit på den fronten att många nu med minimala problem får lov att sitta med något missfoster?
Citera
2025-10-28, 20:43
Medlem
Q6s avatar
Socialtjänsten har uppenbarligen misslyckats med att ta hand om dessa barn som ofta har varit ordentligt på glid långt innan de blir mördare.

Bra att samhället kan sätta in tvingande åtgärder och få bort dem ifrån gatorna och gängen.
Om det sedan skall kallas fängelse, ungdomsfängelse eller ungdomsvård är bara en lek med ord.
Citera
2025-10-28, 21:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hehe, Al Pacino - det var den sämsta liknelsen någonsin...

Så med lagliga vapen är poserande i rapvideos INTE våldsförhärligande?

Det har jag inte hävdat. Våldsförhärligande finns överallt i allt från tv-spel till filmer till musik till sport till dokumentärer till statlig propaganda till snacket i fikarummet.

Det kan man ha åsikter om men man är en hycklare om man pekar ut en mikroskopisk del av allt våldsförhärligande som roten till allt ont och sen inte bryr sig om resten.
Citera
2025-10-28, 22:08
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Finns redan barn anstalter som sis vilket är samma sak.
SiS funkar dåligt och ska ersättas med riktiga fängelser för kräken som inte kan följa svenska lagar och värderingar.

Deessutom ger ett mord av någon som är under 17 år max 4 år på SiS.

Om jag skjuter någon för att döda så blir det livstid.
Ser ingen skillnad om man är 13 eller 65 år.
Spärra in brottslingarna.

"att brösta en fyra för att bli en hundragubbe"
Dessa ska bort.
Behöver jag förklara mer?

Ett bra tips, läs gärna några av de objektiva böckerna hu gängkriminaliteten fungerar.

"Tills alla är dör" av Diamant Salihu
"När ingen lyssnar" av Diamant Salihu
"Älskade bror" av Lisa dos Santos (Åklagare)

Efteråt kan vi fortsätta diskussionen.
Alla borde läsa dem.
Citera
2025-10-29, 04:42
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Det finns massor av svenska barn som gör dessa saker. Man behöver inte vända på allt. För ett par år sen blev mitt barn strypt på skolan av ett annat barn, räddad av lärarna. Det handlade om ett svenskt barn. Hörde att det hände ett annat barn på skolan bara för nån månad sedan. Ska alla dessa barn spärras in också? Hur upprörd jag än blev över händelsen så anser jag inte att ett sånt barn ska spärras in. Men barn som utnyttjas av gäng till grova brott, dom kanske behöver det straffet för att bli räddade från sig själva. Och självklart också för att skydda omgivningen.
Ojdå, du har ett exempel och helt plötsligt så är inte majoriteten v dessa brott begångna av immigranter och deras ointegrerbara ättlingar.
Citera
2025-10-29, 04:48
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Precis och därför ska det inte finnas en lägsta ålder utan straff i paritet med brottet.
Detta har jag haft uppe i olika trådar.
Min tanke är att så länge ett brottsoffer har men så ska förövaren sitta inne.
Tex vid överfall, rån, våldtäkt så länge personen har psykiska men skallgärningsmannen sitta inne och har brottsoffer fått fysiska men skall det samma gälla.
Hade blivit många livstidsstraff.
Men brottslingar är företagsamma så dom hade säkert haft nån polare att ha ihjäl er offer= slut på lidandet=frigivning
Citera
2025-10-29, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Men brottslingar är företagsamma så dom hade säkert haft nån polare att ha ihjäl er offer= slut på lidandet=frigivning

De flesta av de brottslingar som tillåtits komma till Sverige eller "blivit födda i Sverige" är stendumma. De har en medel-IQ som är 30 pinnar lägre än svenskars.

För att uttrycka det snällt: de är dumma i huvudet. Och våldsamma. Det går så fint hand i hand.
Citera
2025-10-29, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Socialtjänsten har uppenbarligen misslyckats med att ta hand om dessa barn som ofta har varit ordentligt på glid långt innan de blir mördare.

Bra att samhället kan sätta in tvingande åtgärder och få bort dem ifrån gatorna och gängen.
Om det sedan skall kallas fängelse, ungdomsfängelse eller ungdomsvård är bara en lek med ord.

Det är i första hand föräldrarna som har misslyckats. Det är dom som ska "ta hand om" sina barn. Att sedan socialtjänst och andra förespråkare för lindriga straff och "hjälpande insatser och utbildning" inte förstått att det i första hand är IQ- befriade negerungar dom har att göra med är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in