Citat:
Ursprungligen postat av
KlartForDrabbning
Ja, som rubriken lyder!
Vilka är dom främsta riskerna?
Jag som inte "skruvar" så värst mycket själv.
Vilken verkstad tar emot en sådan här?
Får dom tag i delar?
Saltar bärgaren sin avgift när han serverade en dylik?
Eller är det en "oförstörbar evighetsmaskin"?
ps tanken är att ha den som rolig "extrabil"
Vad tros? Någon som vill reflektera? mvh
https://www.retrade.eu/sv/aitem/542866/Veteranbil_TOYOTA_LAND-CRUISER_BJ_45_PICKUP_-1981_Svensks%C3%A5ld
Du skriver: Rolig extrabil. Jag läser: Leksak
Och om du vill köpa dig en dyr leksak så är det ju en fråga om ekonomi. Har du pengar och kan strö omrking dig och köpa dyra leksaker - så vet ju jag inte det. Så då är det lite svårt att ge råd. En rolig extra bil kanske tillför ditt liv någon kvalitet? Det vet jag ju heller inte - hur stor livskvalitet denna bil kan ge dig?
Eftersom du vill ha andras reflextioner, så antar jag du inte är hundra procent klar.
En annan sak att reflektera över: Har du Garage? om du har någonstans att ställa den här grejen, så den inte bara står och rostar /blir fuktig inuti och möglar. Det är risk den redan är möglig om den stått utomhus. Själv är jag mögelöverkänslig, så för min del skulle den inte fungera.
En sak som jag såg i annonsen: Den går att flytta till Borås för att lastas från en lastbrygga. Varför skriver man så om en fungerande bil? Klart den går att köra från Kinna till Borås om den är påställd och fungerar. Och varför lasta den på en annan bil?
Och dessutom så har jag bott i de där trakterna - och jag skulle inte köpa en bil därifrån.