2025-10-25, 20:51
Medlem
INSÄNDARE. Vi svenskar måste bli bättre på att acceptera det som först kan kännas lite främmande. Lyckad integration hänger inte bara på invandrarna, utan också på hur vi svenskar accepterar det som inte är genuint svenskt, skriver Steffen Häggström.

https://www.dn.se/insandare/lyckad-i...t-pa-svenskar/

Håller ni med?
Citera
2025-10-25, 20:57
Avstängd
buhbyes avatar
Nej, åker jag till Kina eller Japan så anpassar jag mig efter deras regler och levnadsätt, inte fan åker jag dit och sätter mig på tunnelbanan eller arbetsplatser och börjar skrika om att allt annat är "rasism", eller tala högt i telefonen som något jävla cp.
Citera
2025-10-25, 20:57
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
.

Utgångspunkten måste väl ändå vara att dom VILL integreras?

Och då Sverige mest tagit emot muslimer, som inte Vill/Får integreras i Nåt nytt samhälle,
så blir det lite svårt
Stora delar av koranen går ut på att man inte får va vänner med kristna o judar
Tommy Robinsson berättar här hur han insåg varför det alltid var muslimska lekplatser på hans skola i England
https://youtu.be/WfyT7_gXSVk?si=hx4OfZkaWKs4VqSz&t=3729
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-10-25 kl. 21:18.
Citera
2025-10-25, 20:58
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
integrera mig med blattar och negrer, nej tack. Hellre total separation. Vi har inte ens integrerat oss med Danskar under senaste 1000åren, varför skulle vi vilja ha kaosbabbar och negrer integrerade?
Citera
2025-10-25, 21:02
Medlem
Citat:
INS�NDARE. Vi svenskar måste bli bättre på att acceptera det som först kan kännas lite främmande. Lyckad integration hänger inte bara på invandrarna, utan också på hur vi svenskar accepterar det som inte är genuint svenskt, skriver Steffen Häggström.

HÃ¥ller ni med?
Nej, det måste vi inte. Vi som bott och verkat i landet under lång tid är likaren för hur vi beter oss i Sverige. Vi ska inte anpassa oss till invandrarna. De ska anpassa sig till hur vi lever och verkar i den miljön de har valt att stanna i. Jag behöver inte tycka om dem. Jag behöver inte tycka om deras kultur. Jag ignorerar dem liksom jag ignorerar 99.99 % svenskar.
Citera
2025-10-25, 21:02
Medlem
Det är svårt att som vanlig muslim integrera sig bland hardcore-islamister så hur ska svenskarna då kunna det?
Citera
2025-10-25, 21:05
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Så om jag flyttar in hos nån så ska dom anpassa sig efter mig så att jag trivs? det är inte så att jag måste anpassa mig efter deras regler för att bo där?
Citera
2025-10-25, 21:11
Medlem
Citat:
INSÄNDARE. Vi svenskar måste bli bättre på att acceptera det som först kan kännas lite främmande. Lyckad integration hänger inte bara på invandrarna, utan också på hur vi svenskar accepterar det som inte är genuint svenskt, skriver Steffen Häggström.

Håller ni med?

Sådan här snömos som den mannen skrev görs garanterat av en som flyttat ut på landet för typ 20-30 år sedan och som på sin höjd har en handfull invandrare i närområdet.
Citera
2025-10-25, 21:12
Medlem
Något som garanterat är skrivet av någon hycklare som lever i ett helsvenskt område som vanligt.
Citera
2025-10-25, 21:21
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Något som garanterat är skrivet av någon hycklare som lever i ett helsvenskt område som vanligt.
Han verkar på Särö. Det är nog Sveriges minst integrerade område. Skulle tro att det är 100 procent vitt svenskt.
Citera
2025-10-25, 21:22
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Nej, åker jag till Kina eller Japan så anpassar jag mig efter deras regler och levnadsätt, inte fan åker jag dit och sätter mig på tunnelbanan eller arbetsplatser och börjar skrika om att allt annat är "rasism", eller tala högt i telefonen som något jävla cp.

Ja det är klart att den meningen du skrev är lätt att skriva när man suttit hela livet i mammas källare.

"Du vet väl om att under alla mina år på NASA så hade jag den bästa lönen av alla som jobbade där?" Ser du hur lätt att skriva en meningslös mening?
Senast redigerad av TheSamePerson 2025-10-25 kl. 21:34.
Citera
2025-10-25, 21:24
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ja det är klart att den meningen du skrev är lätt att skriva när man suttit hela livet i mammas källare.

Till skillnad ifrån dig som drar med dig mammas källare utomlands för du har 3 IQ menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in