2025-10-26, 08:11
Medlem
Män är kåta och bekväma varelser

Han behåller dig tills han har träffat nytt kött
Citera
2025-10-26, 08:12
Medlem
styckets avatar
Egentligen är det nästan mer synd om honom än dig.

Ha är så förvirrad i sig själv. Kanske pressen är hård från samhället och han är osäker i sig själv. Vet inte vad han vill ha, hur han ska bete sig. Blivit känslokall ena dagen och bryter ihop nästa. Snubben verkar må väldigt dåligt i sig själv eller hur?

Nu kanske du tänker att du ska ta tillbaka honom. Nej du hade gjort honom ännu mer förvirrad. Du har rätt som sätter gräns. Det ger även honom en chans att lära sig och ta ansvar i framtiden och veta mer vad han faktiskt vill. det kan ta många år för en man att inse allt det här.
Citera
2025-10-26, 11:21
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag har läst alla TS svar och trådstart och jag ser inte det du talar om.

Jag ser att det finns något troll som försöker provocera och att hon håller sig lugn?

Och finns det någon mening att vara tillsammans med en människa som gör en olycklig? Varför försöker ni gaslighta TS? Jag tror att hon har bra koll på hur hon känner och mår. Kvinnor och män må fungera olika men det betyder inte att man ska acceptera att bli behandlad sådär, och kan du som man inte ”få pli” på din kvinna så är hon nog inte din kvinna (ni passar inte ihop).

Män och kvinnor ser inte alltid samma sak. Vi är båda två troligen färgade av våra respektive könsidentiteter.

Jag försöker inte gaslighta TS. Jag försöker ge ett annat perspektiv. Du ser alltså inte att hon skriver "hat" i sin trådstart? Du förstår inte att en människas uppfattning av en händelse präglas av känslan hon har? Dvs samma agerande av en person kan upplevas vara både positiv eller negativ utifrån vad hon känner? Vet du hur många killar som har varit med om att bli beskrivna som helt underbara tiils den dag de gör slut?

// CC
Citera
2025-10-26, 14:41
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Män och kvinnor ser inte alltid samma sak. Vi är båda två troligen färgade av våra respektive könsidentiteter.

Jag försöker inte gaslighta TS. Jag försöker ge ett annat perspektiv. Du ser alltså inte att hon skriver "hat" i sin trådstart? Du förstår inte att en människas uppfattning av en händelse präglas av känslan hon har? Dvs samma agerande av en person kan upplevas vara både positiv eller negativ utifrån vad hon känner? Vet du hur många killar som har varit med om att bli beskrivna som helt underbara tiils den dag de gör slut?

// CC
Det räcker väl med att han kör silent treatment och gör slut och sedan kryper till korset, vad mer behöver man för att sluta vara kär i en person?

Nej jag ser inte det du ser.

Jag ser en nolla som aldrig lyckades bli en man och TS får lida pga detta. Kasta den jäveln säger jag bara. Kommunikation är a och o i en relation och han har redan visat att det inte är hans grej.
Citera
2025-10-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag kallar det inte för silent treatment när jag klipper kontakten med en människa helt och hållet som jag inte vill ha i mitt liv.

”Gulliga borderline” reagerar starkt utåt så jag tror tyvärr att du blandar ihop faktumet att hon inte vill vara med dig med silent treatment, hon kommer inte tillbaka så lämna henne ifred.

Kluster B använder samma metoder och hon kom tillbaka ca 100 gånger för hon ångrade sig.
Hon sa att det ofta var ett test med silent treatment

När man berättar dåliga saker om borderline så brukar svaret bli att då är det inte borderline

Men borderline tillhör Kluster B tillsammans med liknade diagnoser
Citera
2025-10-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kära du. Det jag inte var "tillmötesgående " kring var er diagnossättning på era ex.

Att ni for illa av era relationer var ju uppenbart och var inte något jag ifrågasatte.

Du får nog läsa mina inlägg i den tråden igen. Det är som sagt er diagnossättning av era ex jag sa ifrån kring.

Att ni for illa av relationen med era ex ifrågasatte jag inte. Det var ju uppenbart att ni gjorde. Så. Läs om, läs rätt och sluta sprid dina missuppfattningar om mig, tack.

Exakt istället för att skriva empatiskt om våra upplevelser så attackerade du oss för att vi hade fel diagnos på våra ex flickvänner

Så det blev istöllet massa tjafs
Citera
2025-10-26, 17:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Du borde börja träffa killar på riktigt.
De som har "förhållande" med någon de bara chattar med, utvecklar ungefär samma sorts förhållanden som fjortonåringar gör. Man skickar en massa hjärtan till varandra, men när man väl är i samma rum så är man som katt och hund, har konflikter om hur ofta man ska knulla och what not.

Du fattar väl att det här är en labil kille med psykiska problem och noll social skills, so du förmodligen blivit "kär" i för att han är en "så bra lyssnare"...på snapchat eller nåt.

Shit, väx upp.
Citera
2025-10-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Exakt istället för att skriva empatiskt om våra upplevelser så attackerade du oss för att vi hade fel diagnos på våra ex flickvänner

Så det blev istöllet massa tjafs

TS berättar om något hon nyss har upplevt: en knarkande expartner som kör med silent treament och dumpar henne ena veckan och ångrar sig nu, en vecka senare. Hon är mitt i pågående kris och behöver stöd. Nu. Och hon sätter inte någon "diagnos" på sitt ex.

Skulle TS skriva om detta, om 2-3 år, smutskasta honom samt kalla honom "narcissistisk psykopat" eller "borderline" etc. Så skulle hon väcka min antipati. Och jag skulle undra om det är hon eller hennes ex som är problemet.

Jag förstår att man kan behöva ventilera svåra saker man varit med om, även om det tagit lång tid sedan det hände. Men detta hobby-diagnossättandet av ex (som dessutom ofta är felaktigt) väcker min antipati och får mig att undra om det är ni eller era ex som är problemet.
Citera
2025-10-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
TS berättar om något hon nyss har upplevt: en knarkande expartner som kör med silent treament och dumpar henne ena veckan och ångrar sig nu, en vecka senare. Hon är mitt i pågående kris och behöver stöd. Nu. Och hon sätter inte någon "diagnos" på sitt ex.

Skulle TS skriva om detta, om 2-3 år, smutskasta honom samt kalla honom "narcissistisk psykopat" eller "borderline" etc. Så skulle hon väcka min antipati. Och jag skulle undra om det är hon eller hennes ex som är problemet.

Jag förstår att man kan behöva ventilera svåra saker man varit med om, även om det tagit lång tid sedan det hände. Men detta hobby-diagnossättandet av ex (som dessutom ofta är felaktigt) väcker min antipati och får mig att undra om det är ni eller era ex som är problemet.

Hur vet du att folk beskrev sina partners med borderline för 2-3 år sen ..

Vi var ju många som beskrev och någon var dessutom mitt i det..

Märkligt att du jämnt ska försöka hitta på anledningar till att fortsätta ditt beteende..

Jag tror inte att det var din vän som hade borderline utan nu börjar jag se annat
Citera
2025-10-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Hur vet du att folk beskrev sina partners med borderline för 2-3 år sen ..

Vi var ju många som beskrev och någon var dessutom mitt i det..

Märkligt att du jämnt ska försöka hitta på anledningar till att fortsätta ditt beteende..

Jag tror inte att det var din vän som hade borderline utan nu börjar jag se annat

Ja, det fanns de i den tråden som var utforskande och ödmjuka. Dessa hade jag ingen antipati för. Utan snarare sympati för. Precis som med TS.

TS beskriver sin situation med sitt ex. Sina känslor av situationen. Hon ger inte honom några epitet eller "diagnoser". Utan beskriver hur hon mår och hur det påverkar henne att vara i relationen med sitt ex. Och hur uppbrottet och hans senaste inspel påverkar henne. Och hon vill utforska och förstå hur han fungerar. Även om hon, för sin egen skull, vill fortsätta hålla avstånd från honom. Vilket är klokt.

Men du och en skribent till, hade ett sätt att beskriva era ex på och tjata på om deras "diagnos" på ett helt felaktigt sätt. Som inte direkt väcker empati.

Min vän är död. Sedan många år tillbaka. Hon tog sitt liv för över 20 år sedan, vilket är rätt vanligt vid den diagnosen. Hon var en empatisk och fin människa. Själv har jag inga diagnoser. Men förstår att du ser "diagnoser" överallt, när folk inte håller med dig och säger ifrån. Säger Dock mer om dig, än det säger om mig.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-10-26 kl. 19:06.
Citera
2025-10-26, 19:09
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du borde börja träffa killar på riktigt.
De som har "förhållande" med någon de bara chattar med, utvecklar ungefär samma sorts förhållanden som fjortonåringar gör. Man skickar en massa hjärtan till varandra, men när man väl är i samma rum så är man som katt och hund, har konflikter om hur ofta man ska knulla och what not.

Du fattar väl att det här är en labil kille med psykiska problem och noll social skills, so du förmodligen blivit "kär" i för att han är en "så bra lyssnare"...på snapchat eller nåt.

Shit, väx upp.
Skrattar! Det är verkligen sant. Kan relatera till en jag kände som var så. När verkligheten kom ikapp så var det verkligen inte vad man hade förställt sig. En.halv.människa. -typ.

Men nu förstår jag inte, är hennes ex inte en riktig fysisk pojkvän? Är det en ”internetpojkvän”?
Citera
2025-10-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amandymoore
Nämnde jag att han straffat mig genom silent treatment och inte svarar mig när han blir sur? Jag är inte den som fuckar ur och ringer ner honom när han gör så.. jag är en väldigt lugn person..som tycker att man pratar med varandra i en relation. Positivt och negativt.

Det är han som skapar problem, jag kanske säger att jag vill mysa i soffan ikväll för jag saknar det.. det hade jag blivit pissglad för om min pojkvän sa till mig.. men i sånna situationer reagerar han såhär ”vaddå vi brukar väl mysa jättemycket vad menar du att du saknar det” och så påstår han att jag startat något när han är den som uppfann problemet. Så förbannat trött på skiten

Det handlar inte om att straffa dig. Du är asjobbig o han vill inte prata med dig på ett tag.
Det handlar inte ens om dig. så varför är det "me me me meeeeeEEEE" när du skriver?
När han (och du) har lugnat ner er så kontaktar han dig o grälet är över.

Han slängde ur sig att han gör slut för att du ringer o härjar o är jobbig. Bara för att du skulle sluta vara jobbig o ge honom lite andningsutrymme.
Nu vill du inte ha med honom att göra, som en treåring tjurar du.

Ni har kommunikationsproblem.
Varför inte reda ut det hela istället för att du själv nu kör den metod du nyss beklagade dig över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in