Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Hur vet du att folk beskrev sina partners med borderline för 2-3 år sen ..
Vi var ju många som beskrev och någon var dessutom mitt i det..
Märkligt att du jämnt ska försöka hitta på anledningar till att fortsätta ditt beteende..
Jag tror inte att det var din vän som hade borderline utan nu börjar jag se annat
Ja, det fanns de i den tråden som var utforskande och ödmjuka. Dessa hade jag ingen antipati för. Utan snarare sympati för. Precis som med TS.
TS beskriver sin situation med sitt ex. Sina känslor av situationen. Hon ger inte honom några epitet eller "diagnoser". Utan beskriver hur
hon mår och hur det påverkar henne att vara i relationen med sitt ex. Och hur uppbrottet och hans senaste inspel påverkar henne. Och hon vill utforska och förstå hur han fungerar. Även om hon, för sin egen skull, vill fortsätta hålla avstånd från honom. Vilket är klokt.
Men du och en skribent till, hade ett sätt att beskriva era ex på och tjata på om deras "diagnos" på ett helt felaktigt sätt. Som inte direkt väcker empati.
Min vän är död. Sedan många år tillbaka. Hon tog sitt liv för över 20 år sedan, vilket är rätt vanligt vid den diagnosen. Hon var en empatisk och fin människa. Själv har jag inga diagnoser. Men förstår att du ser "diagnoser" överallt, när folk inte håller med dig och säger ifrån. Säger Dock mer om dig, än det säger om mig.