2025-10-25, 19:53
Medlem
Min pojkvän gjorde slut med mig för en vecka sen… vi har haft lite kämpigt med distansförhållande och att vi har olika sätt att visa kärlek.. han blir tyst och kör silent treatment när vi bråkar och jag vill prata och reda ut men han ser det som att det är jag som bråkar för att jag är den som öppnar munnen. Enligt mig är det han gör ännu värre. Är väl typiskt manligt och kvinnligt kanske.

Förra veckan blev det såhär igen.. han svarade inte mig på 2 dygn och då skrev jag att det är svinigt beteende.. då gjorde han slut… jag bröt ihop totalt och skämde ut mig själv genom att lipa och försöka få honom att ändra sig. Han betedde sig som en robot. Det är slut. Det blir bäst så.

Imorse ringer han tre gånger, jag svarar inte. Då skickar han sms att han ångrar sig att han älskar mig och att han gjorde slut i affekt.. att jag är tjejen han vill leva resten av sitt liv med och att han gör vad som helst bla bla bla

Jag älskar honom, men jag skulle ALDRIG ta tillbaka någon som dumpat mig hur gärna jag än vill det så väljer jag mig själv först. Jag hatar honom för att han väljer att straffa mig och jag hatar honom för att han ångrar sig.

Det jag undrar är, vad fan är det som händer när en man beter sig såhär? Vad händer i hans inre? Jag har varit förkrossad hela veckan nu känner jag mig bara äcklad.
Citera
2025-10-25, 20:00
Medlem
buhbyes avatar
Finns ingen här som kan veta vad som händer i hans inre. Han kanske har försökt att prata med dig om det 100 gånger med dig förut och varit ärlig med dig. Men du är skitjobbig och bara stackar problem efter problem?

Något som är vanligt dock är att folk gör slut ibland i affekt och hör av sig efter någon vecka när de fått betänketid och ångrar sig. Det är faktiskt något helt mänskligt.

Vad du gör med den infon är upp till dig. Men det är inte onormalt att "dumparen" sedan ångrar sig. Du verkar dock rätt "självständig", "aggressiv" och "ego driven" så jag gissar på att det aldrig löser sig med dig.
Senast redigerad av buhbye 2025-10-25 kl. 20:02.
Citera
2025-10-25, 20:04
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Är ingen man så kan inte svara på vad som händer i hans inre, om det nu är en könsfråga överhuvudtaget..

"Man saknar inte kon förrens båset är tomt", verkar vara det som händer i hans inre.

Distansförhållande är kämpigt svar ja å verkar ha varit återkommande med att han försvinner i ett par dagar å när ni bråkar så kör han med Silent treatment sen för att straffa. Det är inte ok alls.

Kommunicera verkar inte vara hans grej..
Citera
2025-10-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Finns ingen här som kan veta vad som händer i hans inre. Han kanske har försökt att prata med dig om det 100 gånger med dig förut och varit ärlig med dig. Men du är skitjobbig och bara stackar problem efter problem?

Något som är vanligt dock är att folk gör slut ibland i affekt och hör av sig efter någon vecka när de fått betänketid och ångrar sig. Det är faktiskt något helt mänskligt.

Vad du gör med den infon är upp till dig. Men det är inte onormalt att "dumparen" sedan ångrar sig.

Nämnde jag att han straffat mig genom silent treatment och inte svarar mig när han blir sur? Jag är inte den som fuckar ur och ringer ner honom när han gör så.. jag är en väldigt lugn person..som tycker att man pratar med varandra i en relation. Positivt och negativt.

Det är han som skapar problem, jag kanske säger att jag vill mysa i soffan ikväll för jag saknar det.. det hade jag blivit pissglad för om min pojkvän sa till mig.. men i sånna situationer reagerar han såhär ”vaddå vi brukar väl mysa jättemycket vad menar du att du saknar det” och så påstår han att jag startat något när han är den som uppfann problemet. Så förbannat trött på skiten
Citera
2025-10-25, 20:16
Medlem
[quote=MissAjDiHiDi|93317676]
Är ingen man så kan inte svara på vad som händer i hans inre, om det nu är en könsfråga överhuvudtaget..

"Man saknar inte kon förrens båset är tomt", verkar vara det som händer i hans inre.

Distansförhållande är kämpigt svar ja å verkar ha varit återkommande med att han försvinner i ett par dagar å när ni bråkar så kör han med Silent treatment sen för att straffa. Det är inte ok alls.

[/

Jag kan nog nämna 20 anledningar till att jag inte vill vara i ett förhållande med honom. det är hemskt att vara kär i någon som får en att må dåligt varje dag. Förlitar mig på att känslorna svalnar av sig självt med tiden
Citera
2025-10-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amandymoore
då gjorde han slut… jag bröt ihop ... lipa och försöka få honom att ändra sig.
Jag älskar honom, men jag skulle ALDRIG ta tillbaka någon som dumpat mig
Får du själv ihop dina tankar och åsikter?
Citera
2025-10-25, 20:18
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Nämnde jag att han straffat mig genom silent treatment och inte svarar mig när han blir sur? Jag är inte den som fuckar ur och ringer ner honom när han gör så.. jag är en väldigt lugn person..som tycker att man pratar med varandra i en relation. Positivt och negativt.

Det är han som skapar problem, jag kanske säger att jag vill mysa i soffan ikväll för jag saknar det.. det hade jag blivit pissglad för om min pojkvän sa till mig.. men i sånna situationer reagerar han såhär ”vaddå vi brukar väl mysa jättemycket vad menar du att du saknar det” och så påstår han att jag startat något när han är den som uppfann problemet. Så förbannat trött på skiten

Haha, nu gör du samma sak med mig här. Man ger dig tips eller berättar något för dig och du börjar direkt att spamma en med vad du tycker.. Läs inlägget istället, att pusha sin egen agenda hela tiden är inte vad det är att vara lyhörd.
Citera
2025-10-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Får du själv ihop dina tankar och åsikter?

Vad menar du?
Citera
2025-10-25, 20:25
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Jag kan nog nämna 20 anledningar till att jag inte vill vara i ett förhållande med honom.

Bara 20? då får han nog ta och ligga i lite. (Om du inte menar 20 stycken cirka 40 gånger om dagen, för då kan jag nog förstå det lite bättre.)
Senast redigerad av buhbye 2025-10-25 kl. 20:29.
Citera
2025-10-25, 20:25
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
[quote=Amandymoore|93317817]
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi

[/

Jag kan nog nämna 20 anledningar till att jag inte vill vara i ett förhållande med honom. det är hemskt att vara kär i någon som får en att må dåligt varje dag. Förlitar mig på att känslorna svalnar av sig självt med tiden
Ok då blev det ju bra för dig åndårå att han gjorde slut. Har oxå varit i ett sånt där jag var mer olycklig än lycklig, så jag vet känslan. Det äter upp en mentalt. Vet inte vad deras problem är när dom behandlar en så respektlöst. Tack å lov så är han bara ett minne blott 🙂
Citera
2025-10-25, 20:26
Medlem
franges avatar
Citat:
Vad menar du?
Han menar att det uppenbarligen är du som är problemet. Och jag håller med. Din egen attityd i tråden säger rätt mycket om vad för typ av person du är att (försöka) leva ihop med.
Citera
2025-10-25, 20:33
Medlem
Bara dumpa. Det kommer bli värre med tiden.
Silent treatment är en miljard gånger värre än ett explosionsbråk.
Han är omogen, självisk och bryr sig innerst inne inte om dig.

Älskar man någon går man tillmötes med varandra. Att ha hjärta att köra med silent treatment flera dagar i rad, och på distans är ren psykopati.

Försök inte ens visa en poäng med att ge samma mynt tillbaka. Då förlängerhan bara antalet dagar av silent treatment till veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in