• 1
  • 2
Idag, 17:36
Medlem
Se bilderna inifrån psykosavdelningen 141 på Danderyds Sjukhus, jag var inlåst en månad och fick sisordinol i spruta i arslet en gång per två veckor.

https://imgur.com/a/jjidVie

Vad tycker ni om bilderna och miljön? Det är detta som ska diskuteras. Det är ganska chill. Maten är helt okej. Rökpaus på 10minuter ca 2 ggr om dagen samt promenad en gång om dagen. Tvn står på hela tiden där vissa tappade fall sitter och stirrar samt pratar med sig själv. Man kan rita en hel del.

Om man har otur kan de snea och droga ned en det hände mig när jag blev väckt en gång av en indier som jobbar i personalen, han kom in och skrek att nu ska vi vakna och samlas för att socialera. Helt bisarrt och kulturellt främmande var detta. Jag lackade lite och slog på väggen lite lätt. Då helt plötsligt kommer flera ut personalstyrkan som har sprutor och ska söva ned mig så jag sover i flera timmar. Jag blev väldigt försiktig efter detta.

Boken som ni ser mig läsa heter Putin's People: How the KGB Took Back Russia and Then Took on the West, den är tjock på cirka 700 sidor. Jag läste ut hela men när personalen hittade boken som jag hade lämnat i deras lilla bibliotekavdelning så beslagtog dem den ifrån mig. Fick aldrig någon förklaring varför de tog den.

Det finns ett stort problem inne på avdelningen och det är ljudtutan som låter varje gång 12 st extremt höga och jobbiga signaler som ett brandlarm nästan när det är nån besökare eller personal som plingar utanför för att komma in. Jag har klagat sönder på att dem måste fixa det, de var tvungen att avbryta mötet då jag klagade så mycket med otrevlig attityd. Bland annat på grund av att vissa personer där inne är extremt störande och pratar med sig själva samt skriker och sjunger.

Flera gånger hände det att riktigt aggressiva fall stampade i golven och bankade på väggarna så dem fick spärra av hela avdelningarna stänga in alla på rummen och trycka ned personen som skrek för att ge spruta i arslet så den kan sova och flyttas till PIVA.

Diskutera miljön inne på pskyet utifrån bilderna och egna erfarenheter. Hur var det? Maten var helt okej faktiskt, man kunde i vissa fall äta sig mätt men ofta var det på gränsen. Frukosten var god dock där kunde man ta hur mycket som helst oftast. Kaffe serverades.

Foto är ej tillåtet men gjorde det ändå. Personalen var skeva i vissa fall, det var många invandrare bland personalen där vissa talade med extrem brytning. Spelade schack med en iraniekvinna från personalen som spelat schack sedan hon var liten det var proffsnivå på henne. Vissa ur personalen var bra men chefsöverläkaren är en riktig psykopat, hon har säkert mördat folk. Hon har ett twitterkonto där hon lägger ut bilder på tyngdlyftning och gör offentliga inlägg skrattandes att hon längtar efter att droga ned patienter i psykosmedicin. Hon förvrängde allt man sa och skrev extremt dåliga omdömen i journalen som att man är psykotisk och saknar sjukdomsinsikt för man inte vill ta deras sjuka mediciner.

Ja, det finns mycket att berätta. Fick fortsätta ta antispykotiska sprutor varannan vecka genom en psykiatrimottagning i fyra månader innan förvaltningsrätten beslutade att jag inte hade en allvarlig psykotisk störning, tack o lov upphörde då vården. Jag ska aldrig mer gå till psykiatrin för det var där överläkaren beslutade om vårdintyg så polisen hämtade mig i handfängsel.

Diskuzz.
Citera
Idag, 17:41
Medlem
Vad ska vi diskutera?
Citera
Idag, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Vad ska vi diskutera?
Titta på bilderna och diskutera om det är en tillräckligt god miljö. Det är ett spännande fall detta, man kan säga jag gjort en infiltration och avslöjat hemligheterna inifrån. Har du också suttit på psyket?
Citera
Idag, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorrmalmsTortyr
Titta på bilderna och diskutera om det är en tillräckligt god miljö.

Ser väl tillräckligt ut för att husera några nätter?
Citera
Idag, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Ser väl tillräckligt ut för att husera några nätter?
Kan diskuteras. Jag gjorde ett klagomål att det inte fanns en sverigeflagga inomhus. Det är trots allt ett kungligt rike.
Citera
Idag, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorrmalmsTortyr
Kan diskuteras. Jag gjorde ett klagomål att det inte fanns en sverigeflagga inomhus. Det är trots allt ett kungligt rike.

tycker rummet var rätt fint för att vara psyk
Citera
Idag, 17:52
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Hade väl varit lite trevligare med nåt på väggarna. Men antar att vissa patienter inte går att ha i "möblerade" rum.
Citera
Idag, 17:58
Medlem
Lite sterilare än beroendeakuten jag låg inne på (Östra sjukhuset) men såg ganska OK ut. Ni hade träningscyklar? Rätt nice ändå!

Tyckte också maten var helt OK men så är jag inte speciellt kräsen. Det var jobbigt med de som ballade ur och låstes in i Hannibal Lectre-rummet med glasvägg och glasdörr men annars ganska behagligt. Mycket TV blev det, speciellt morgonen tyckte jag var trevlig! Gick upp tidigt så jag fick sitta själv ett par timmar och kolla på nyhetsmorgon med personalen.
Citera
Idag, 18:01
Medlem
Sisordinol får man intravenöst när man är aggressiv, fientlig, utåtagerande och hallucinerar.

Ta detta på allvar:

"Hon förvrängde allt man sa och skrev extremt dåliga omdömen i journalen som att man är psykotisk och saknar sjukdomsinsikt för man inte vill ta deras sjuka mediciner.

Ja, det finns mycket att berätta. Fick fortsätta ta antispykotiska sprutor varannan vecka genom en psykiatrimottagning i fyra månader innan förvaltningsrätten beslutade "

Alltså har du varit omhändertagen under LPT - tvångsvård! Sen kan du lattja om hur bra maten var, och att du fick spela schack - men bakom detta döljer sig en allvarlig sanning..att du inte kunde ta hand om dig själv
Citera
Idag, 18:05
Medlem
PatricHbg det är inte som du tror men det stämmer att de bedömde mig vara fara för allmänheten typ.

Så här mycket svettades jag per natt på grund av den antipsykotiska medicinen de gav mig i spruta. Jag fick remiss till vårdcentralen för att mäta halt av antipsykotiskt i blodet. Fick överdos på antipsykotiskt inne på psyket så hela min käke spände sig skithårt i krampläge, då fick de kalla läkare och ge mig ny motverkande spruta.

https://imgur.com/a/qkUKw98
Senast redigerad av NorrmalmsTortyr Idag kl. 18:09.
Citera
Idag, 18:07
Medlem
franges avatar
Låter som att de skulle låtit dig sitta kvar där bra mycket längre.
Citera
Idag, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Låter som att de skulle låtit dig sitta kvar där bra mycket längre.
Varför? Alla kan hamna på snedden ibland. Men det var inte så smart av mig att avreagera mig till psykiatrin i samtal för utredning av diagnos så att de skrev vårdintyg.

När jag fick reda på av min advokat att vården upphörde ja det var typ den bästa dagen i mitt liv jag skrev jag älskar dig till advokaten i sms.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in