Citat:
Ursprungligen postat av
Unhinge-Maternal
Hej alla
Jag vill diskutera en viktig fråga som många av oss kanske ställs inför när vi skapar konton på sociala medier som Instagram och YouTube. Är det verkligen en bra idé att använda våra riktiga namn då menar jag förnamn och efternamn, särskilt när tjänster som Ratsit gör det så enkelt att hitta vår personinformation, inklusive hemadresser och personnummer?
Risker med riktiga namn
Att använda sitt riktiga namn kan öka trovärdigheten, men det medför också vissa risker:
Integritetsinvasion: Ditt namn kan länkas till annan personlig information, vilket gör det lättare för någon att "gräva" fram mer om dig.
Identitetsstöld: Om någon får tillgång till din information kan de i värsta fall utge sig för att vara dig.
Slutsats
Det handlar verkligen om balans. Medan riktiga namn kan bidra till att öka trovärdigheten är det viktigt att vara medveten om de risker som följer med. Kanske kan en kompromiss vara att använda en unik användarnamn som version av ditt riktiga namn utan att avslöja hela din identitet.
Jag ser fram emot att höra era tankar om detta! Hur hanterar ni säkerhet och anonymitet på era konton?
Bästa hälsningar!
Folk som tycker att saker tappar trovärdighet pga namn eller anonymitet, är blåsta! Det är informationen som är viktig, inte vem som presenterar den. Det kan finnas 1000 anledningar till varför någon som delar med sig av informatiion, vill vara hemlig eller anonym.