Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Ur en annan tråd
Sorry, men jag känner att jag inte har något annat val än att vara ganska taskig mot dig nu. Detta eftersom du själv sitter i tråd efter tråd och skriver nedsättande, fördomsfulla saker om kvinnor och hur de är i relationer.
DU HAR ALDRIG HAFT ETT FÖRHÅLLANDE! Du är därmed inte kvalificerad att sitta och skriva på Flashback om hur kvinnor är i förhållanden. Det kanske är så tråkigt som du skrev i nån annan tråd att du haft kritiserande och dömande kvinnliga släktingar som du känner dig förminskad av. Ledsamt i så fall, men du kan inte på grundval av din personliga erfarenhet som barn/syskon/svåger eller whatever dra slutsatsen att det är så kvinnor i allmänhet är. Det finns inget sätt som kvinnor "i allmänhet" är på, eftersom de är individer precis som män. Ingen av mina nära kvinnliga släktingar inkluderat min mamma har nånsin uppträtt mot mig på det vis du skriver om.
Framförallt förstår du helt uppenbart (eftersom du saknar all erfarenhet) dynamiken som uppstår i en nära relation med allt vad det innebär av både lycka och svårigheter. Du förstår inte hur människor tar med sig sina tidigare livserfarenheter och temperament in i en relation och hur det oundvikligen kommer att påverka relationen på olika vis. Du förstår inte att det är en process med två personer inblandade där det är fullständigt omöjligt att separera ut den ena till en passiv agent som bara blir mottagare av allt skit den andra sysslar med (Det finns absolut fall där det kommer ganska nära sanningen, både när det är en svartsjuk/misshandlande man eller en obalanserad borderlinekvinna som gör sina partners till ett helvete. Men det är undantag, inte huvudregeln för dynamiken i ett förhållande).
Att du "läst om många män i förhållanden" bevisar ingenting heller. Gå in i ett forum för bokstavstroende muslimer och läs alla inlägg om hur rätt och bra det är att leva exakt efter vad Koranen säger. Bevisar det att de har rätt bara för att det står en massa inlägg på det temat på just det stället?
Det är ju exakt samma sak här på Flashback i dessa delforum, fattar du verkligen inte det? Fattar du inte att en stor del skribenterna är män/killar som du själv som är ledsna och arga för att de inte lyckats få till relationer med kvinnor överhuvudtaget? Att en minst lika stor del är män som på olika vis är känslomässigt handikappade och inte förstår sin egen roll och medansvar i att relationer de haft har gått åt helvete? Att en eller två dåliga personer man haft relation med inte utgör ett bevis (hur skulle det kunna göra det, hört talas om anekdotisk bevisföring?) för att kvinnor i gemen är hopplösa, självupptagna, känslostyrda varelser som förpestar livet för stackars oskyldiga, förståndiga, lugna och kärleksfulla män?
Jag ska berätta en sak för dig. Jag har levt ihop i över fem år med en kvinna som nog alla här skulle karaktärisera som en "dramaqueen". Det var skrik och gråt, smälla igen dörren och gå sin väg, kasta saker i golvet, panikattacker ibland också. Och mer ändå. Sen fanns det mycket bra också (annars hade jag ju inte fortsatt så länge). Gissningsvis har de flesta män som skriver och som faktiskt - till skillnad från dig - levt ihop med kvinnor inte upplevt något som kommer riktigt upp (eller ner) till den nivån. Ändå har de bestämt sig för att "så är kvinnor". Att jag inte har gjort det är att jag vet att det inte är sanningen. Ingen av mina övriga kvinnor kommer ens i närheten. Några av mina vänner hade relationer som unga med vad som måste beskrivas som något åt dramaqueen-hållet. Men har skaffat sig lugnare relationer efter det. Eller så har kvinnan mognat, precis som de själva. För det gör de flesta med åren, både män och kvinnor.
Skulle jag ge dig ett råd så skulle det vara: Sluta häng i och skriv i dessa trådar. Du mår helt uppenbart inte bättre av det och det löser inga av vad det nu är för problem du dras med. Och du bidrar bara till att sprida kvinnohat till yngre och osäkra killar som försöker treva sig fram i en svår vuxenvärld.
Du är en riktig man. Du har haft en kvinna, Där ligger jag i lä.
Jag vet att jag har rätt i att kvinnor anser sig ha rätt att säga vad som helst till män, som män inte får säga till kvinnor. Det är högre i tak där. Samhället tycker också att det är mer ok att kvinnor förlöjligar och förminskar män.
En man ska kunna skratta åt sig själv, inte ta sig själv på stort allvar.
Kvinnor däremot får man inte behandla på samma sätt. Män måste förstå att man ska vara respektfull mot kvinnor.
Det här ser man hela tiden. Man behöver inte ha haft förhållanden för att se det. Män som varit i förhållanden har också sett det.
Det kallas livserfarenhet. Man lär sig att det är skillnad på män och kvinnor.
Män lär sig att vi ska respektera kvinnor. Vara snälla mot kvinnor.
Jag har själv varit med om liknande som man kan läsa om här
https://www.expressen.se/ledare/ann-...-mansgrisarna/