2025-10-26, 00:08
Medlem
Både kvinnor och män skapar lika mycket drama. Fast mest män.
Citera
2025-10-26, 00:47
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadAddict
Går det att leva ett dramafritt liv med en kvinna?

Nej inte med en svensk kvinna utan moral och etik, men en tysk hausfrau ger inga problem och håller evigt.
Citera
2025-10-26, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ur en annan tråd

Sorry, men jag känner att jag inte har något annat val än att vara ganska taskig mot dig nu. Detta eftersom du själv sitter i tråd efter tråd och skriver nedsättande, fördomsfulla saker om kvinnor och hur de är i relationer.

DU HAR ALDRIG HAFT ETT FÖRHÅLLANDE! Du är därmed inte kvalificerad att sitta och skriva på Flashback om hur kvinnor är i förhållanden. Det kanske är så tråkigt som du skrev i nån annan tråd att du haft kritiserande och dömande kvinnliga släktingar som du känner dig förminskad av. Ledsamt i så fall, men du kan inte på grundval av din personliga erfarenhet som barn/syskon/svåger eller whatever dra slutsatsen att det är så kvinnor i allmänhet är. Det finns inget sätt som kvinnor "i allmänhet" är på, eftersom de är individer precis som män. Ingen av mina nära kvinnliga släktingar inkluderat min mamma har nånsin uppträtt mot mig på det vis du skriver om.

Framförallt förstår du helt uppenbart (eftersom du saknar all erfarenhet) dynamiken som uppstår i en nära relation med allt vad det innebär av både lycka och svårigheter. Du förstår inte hur människor tar med sig sina tidigare livserfarenheter och temperament in i en relation och hur det oundvikligen kommer att påverka relationen på olika vis. Du förstår inte att det är en process med två personer inblandade där det är fullständigt omöjligt att separera ut den ena till en passiv agent som bara blir mottagare av allt skit den andra sysslar med (Det finns absolut fall där det kommer ganska nära sanningen, både när det är en svartsjuk/misshandlande man eller en obalanserad borderlinekvinna som gör sina partners till ett helvete. Men det är undantag, inte huvudregeln för dynamiken i ett förhållande).

Att du "läst om många män i förhållanden" bevisar ingenting heller. Gå in i ett forum för bokstavstroende muslimer och läs alla inlägg om hur rätt och bra det är att leva exakt efter vad Koranen säger. Bevisar det att de har rätt bara för att det står en massa inlägg på det temat på just det stället?

Det är ju exakt samma sak här på Flashback i dessa delforum, fattar du verkligen inte det? Fattar du inte att en stor del skribenterna är män/killar som du själv som är ledsna och arga för att de inte lyckats få till relationer med kvinnor överhuvudtaget? Att en minst lika stor del är män som på olika vis är känslomässigt handikappade och inte förstår sin egen roll och medansvar i att relationer de haft har gått åt helvete? Att en eller två dåliga personer man haft relation med inte utgör ett bevis (hur skulle det kunna göra det, hört talas om anekdotisk bevisföring?) för att kvinnor i gemen är hopplösa, självupptagna, känslostyrda varelser som förpestar livet för stackars oskyldiga, förståndiga, lugna och kärleksfulla män?

Jag ska berätta en sak för dig. Jag har levt ihop i över fem år med en kvinna som nog alla här skulle karaktärisera som en "dramaqueen". Det var skrik och gråt, smälla igen dörren och gå sin väg, kasta saker i golvet, panikattacker ibland också. Och mer ändå. Sen fanns det mycket bra också (annars hade jag ju inte fortsatt så länge). Gissningsvis har de flesta män som skriver och som faktiskt - till skillnad från dig - levt ihop med kvinnor inte upplevt något som kommer riktigt upp (eller ner) till den nivån. Ändå har de bestämt sig för att "så är kvinnor". Att jag inte har gjort det är att jag vet att det inte är sanningen. Ingen av mina övriga kvinnor kommer ens i närheten. Några av mina vänner hade relationer som unga med vad som måste beskrivas som något åt dramaqueen-hållet. Men har skaffat sig lugnare relationer efter det. Eller så har kvinnan mognat, precis som de själva. För det gör de flesta med åren, både män och kvinnor.

Skulle jag ge dig ett råd så skulle det vara: Sluta häng i och skriv i dessa trådar. Du mår helt uppenbart inte bättre av det och det löser inga av vad det nu är för problem du dras med. Och du bidrar bara till att sprida kvinnohat till yngre och osäkra killar som försöker treva sig fram i en svår vuxenvärld.

Du är en riktig man. Du har haft en kvinna, Där ligger jag i lä.

Jag vet att jag har rätt i att kvinnor anser sig ha rätt att säga vad som helst till män, som män inte får säga till kvinnor. Det är högre i tak där. Samhället tycker också att det är mer ok att kvinnor förlöjligar och förminskar män.
En man ska kunna skratta åt sig själv, inte ta sig själv på stort allvar.
Kvinnor däremot får man inte behandla på samma sätt. Män måste förstå att man ska vara respektfull mot kvinnor.
Det här ser man hela tiden. Man behöver inte ha haft förhållanden för att se det. Män som varit i förhållanden har också sett det.
Det kallas livserfarenhet. Man lär sig att det är skillnad på män och kvinnor.
Män lär sig att vi ska respektera kvinnor. Vara snälla mot kvinnor.

Jag har själv varit med om liknande som man kan läsa om här
https://www.expressen.se/ledare/ann-...-mansgrisarna/
Senast redigerad av scaryfoot 2025-10-26 kl. 07:27.
Citera
2025-10-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Du har den upplevelsen för att du är en hetero man som har träffat kvinnor. Du har dessutom tyvärr valt fel kvinnor. Hade du varit hetero kvinna som valt fel män hade du haft samma upplevelse fast med män.

Kvinnorna valde att bete sig på det sättet.
Jag skulle kunna klanka ner på kvinnor jag umgås med. För ingen var perfekt. Men jag valde att inte leta fel på hennes kropp, och att inte tala om för henne vad som var fel på hennes ben, hår, bröst eller vikt.
Jag valde att inte tala om för henne hur hon skulle kunna vara mer kvinna, jag jämförde henne inte med andra kvinnor, jag förminskade henne inte, eller förlöjligade henne.
Alla kvinnor jag umgåtts med var kvinnor. Jag hade inget behov av att tala om för dom att de inte var kvinnor. Tanken slog mig inte ens.
Det är skillnad på män och kvinnor.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-10-26 kl. 08:31.
Citera
2025-10-26, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Hehe det gör du helt rätt i. Å ja, det var lite gubbvarning 😅

Du får börja med gubbsporten golf. Finns väl pokaler även där att vinna 😝

Haha golfbilen till bingohallen 😅

Jag tycker att det måste finnas lite drama i ett förhållande som visar att det finns puls. Finns det starka känslor så kommer lite drama på köpet 🙃
Citera
2025-10-26, 10:20
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04

Jag tycker att det måste finnas lite drama i ett förhållande som visar att det finns puls. Finns det starka känslor så kommer lite drama på köpet 🙃
Hehe ja 😅

Drama som i små dispyter å när man inte håller med varandra är nog lika viktigt som att kunna kommunicera med varandra 🙂
Citera
2025-10-26, 10:58
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Problemet är när det blir för mycket drama, varje dag och om dagen inleds med gråt, hot och skrik varje morgon över skitsaker. Då önskar du att du får leva ett lungt och tyst liv.

Fast jag håller också med om att motsatsen är inte heller rolig. Att leva ihop med någon tyst kvinna som inte säger mycket och om hon tycker något så tar du dig för pannan över dumheterna. Hela ditt liv blir då som en jämngrå långfredag.

Nej, ett förhållande som är lite livfullt är roligare. Kanske lite drama någon gång, om man kan parera den. Men absolut inte border-line kvinnor på högvarv. Det tar knäcken på den bäste!
Citera
2025-10-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Hehe ja 😅

Drama som i små dispyter å när man inte håller med varandra är nog lika viktigt som att kunna kommunicera med varandra 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Problemet är när det blir för mycket drama, varje dag och om dagen inleds med gråt, hot och skrik varje morgon över skitsaker. Då önskar du att du får leva ett lungt och tyst liv.

Fast jag håller också med om att motsatsen är inte heller rolig. Att leva ihop med någon tyst kvinna som inte säger mycket och om hon tycker något så tar du dig för pannan över dumheterna. Hela ditt liv blir då som en jämngrå långfredag.

Nej, ett förhållande som är lite livfullt är roligare. Kanske lite drama någon gång, om man kan parera den. Men absolut inte border-line kvinnor på högvarv. Det tar knäcken på den bäste!

Yes mina flickvänner brukar vara rätt dramatiska och det har aldrig varit något problem för min del 🤗
Citera
2025-10-26, 18:20
Medlem
Landsbygdens avatar
Troligtvis inte. Men vem vill leva ett liv HELT utan drama? Folk betalar ju för drama idag. Har du en kvinna kan du få det "på köpet", så att säga.
Citera
2025-10-26, 19:54
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Yes mina flickvänner brukar vara rätt dramatiska och det har aldrig varit något problem för min del 🤗
Anmärkningsvärt måste jag säga. Jag kan inte ens titta på allt för långa Karen/Kevin's klipp för det suger energin ur mig. Energitjuvar deluxe 😂
Citera
2025-10-26, 22:01
Medlem
Klart du kan, på samma sätt som du kan vinna på lotto och bli ruggigt rik med.
Citera
2025-10-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise

Ja, kvinnor brukar ha en högre lägstanivå på olika aspekter i relationen. Det gör att kvinnor oftare vill lösa problem medan män oftare anser att det är bättre att bara låta saken vara. Det ena är inte nödvändigtvis bättre än det andra. Ibland är det bättre att bara släppa något och ibland behöver det verkligen lösas genom kommunikation.

Nja, kvinnor brukar vilja prata om problemen, inte lösa dem. Men om man tror att älta ett problem utan att försöka lösa det är en lösning så ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in