2025-10-24, 21:04
Medlem
Det blåser kraftiga nationalistiska vindar i västvärlden och alternativhögerpartier vinner mark. Det är valår om ett år där Sverigedemokraterna fortsätter att växa. Sveriges största problem fortsätter att vara invandringrelaterade. Då plötsligt uppstår nynazistiska slagsmålsklubbar som ger sig ut och spöar oskyldiga invandrare och bränner prideflaggor. Detta resulterar givetvis i en enorm fokusförflyttning från Sveriges verkliga problem med kriminella invandrare och deras rasistiskt motiverade överfall mot svenskar.

Att lyckas rekrytera ett barn till en svensk minister får mig också att tänka att en underrättelsetjänst är inblandad. Det skulle verkligen inte vara första gången underrättelsetjänster har styrt "grösrots"-rörelser.

Jag tycker att det är talande att nästan samtliga svenska nationalistprofiler har tagit avstånd från detta. De förstår givetvis att det är extremt kontraproduktivt att slå ned första bästa invandrare. Vad tror ni, är detta ett verk av Säpo eller utländsk underrättelsetjänst med syfte att försvaga motståndet mot globalisterna?
Citera
2025-10-24, 22:26
Medlem
Nej men du kan vara bra säker på att de är infiltrerade av Säpo
Citera
2025-10-25, 05:03
Medlem
De där klubbarna har funnits i åratal, inget nytt.
Citera
2025-10-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Det blåser kraftiga nationalistiska vindar i västvärlden och alternativhögerpartier vinner mark. Det är valår om ett år där Sverigedemokraterna fortsätter att växa. Sveriges största problem fortsätter att vara invandringrelaterade. Då plötsligt uppstår nynazistiska slagsmålsklubbar som ger sig ut och spöar oskyldiga invandrare och bränner prideflaggor.

Det du skriver i den där paragrafen är bara en beskrivning av vänsterns paranoia.

Både aktivklubbarnas existens och det politiska skifte du beskriver är bara exempel på vänsterns moralpanik. Att det skulle existera aktivklubbar (mer än något udda, enstaka extremfall) är vänsterns hjärnspöke de basunerar ut som sanning och vänstervridna mainstreammedia presenterar som fakta. Jag vet inte hur det var förr, men i alla fall hela mitt vuxna liv så har vänsterfolk alltid reagerat med att tro att samhället är på väg mot en fascistisk statskupp vilken dag som helst så fort S inte har egen riksdagsmajoritet.

"Detta resulterar givetvis i en enorm fokusförflyttning från Sveriges verkliga problem med kriminella invandrare och deras rasistiskt motiverade överfall mot svenskar". Detta har du däremot rätt i, eftersom moralpaniken upptar mycket medial uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in