Citat:
Ursprungligen postat av Trakkad
Du vill inte prova en subutexbehandling då...? Var bor du
Finns nedtrapp kortare o längre behandlingar. Nackdelen är att du måste avgiftas förr eller senare eller inte alls om du väljer (lifetime). Du kan få biverkningar på sub men det som är positivt med subutex är att man blir inte ett dugg flummig av det i rätt doser. Du känner heller inte kungens skit av att slå i dig en horsefirre om det så är 10 gram av bästa Thaiet.
En sak som är bra med sub är att man kan ta tag i sina problem på hemmaplan. Du behöver inte åka till Norrland i jobba i ett jävla Hasselakollektiv där du inte får svära och måste åka på dans varje lördag.
Hassela kanske är bra för ungar men inte för vuxna människor.
Du har rätt till terapi i hemkommunen och det funkar bra/bättre med sub än med metadon. på sub har du ett större känslospektra kvar efter intag än på metadon, men det är en annan historia.
Du kan höra av dig till svenska brukarföreningen som hjälpt många med substitutionsbehandling (jävla ord) som subutex o metadon.
Vill du veta mer om detta så skicka mig en lapp i lådan. Jag är inget bra föredöme om du skall lägga av helt och sluta knarka eftersom jag är alldeles för knarkliberal och för fria heroin o metadonprogram.
Jag har gått på opiater i över 30 år och började testa droger 1969. (Konstigt att fanskapet lever va?)

Men jag vet lite om nästan allt vad gäller opiater, inklusive läkemedelsassisterad behandling LAB (ett till jävla uttryck) som jag vet väldigt mycket om.
Håller med dig, låter som du vet vad du snackar om,
sitter som er andra i skiten själv, ca 4år nu av mer eller mindre konstant opiat missbruk , beroende och det e svårt, vill iofs inte bli helt opiatfri men svårt att leva såhär när opiater är olagliga, annars vore det väll inte speciellt svårt att hålla sig frisk o kry!
Men nu går jag på subutex olagligt sätt då o har tänkt göra det förhoppningsvis tills jag får det som medicinering, det fungerar ganska bra men tror ändå att metadon skulle fungera bättre på mig då det är en ren opiat o får färre biverkningar på tex morfin än subutex,, eller så vill jag väll bara ha lite mer flum i vardagen!
Själv har jag på något sätt fastnat i detta o ser ingen mening i hederligt arbete o tycker bara de flesta snackar en massa skit osv har väll gått in i nån slags återvändsgränd o måste lista ut vad jag vill med livet, tänker då inte först o främst på arbete utan som mål i livet, vad jag vill ha ut o hur jag vill se mig själv o vilka jag vill umgås med!
Det e en svår resa man e ute på o vissa har det väll kanske svårare än andra, jag är en person med väldigt stor skillnad i uppåt o neråt perioder o har haft minna duster av depressioner fastän man bara e runt 25år, är väll något med kicksökandet!
Hoppas iallafall det löser sig för er som vill ge det ett försök!
MVH Johan