2025-10-23, 18:22
Medlem
BAB7s avatar
Två nya kön har ökat intresset för att byta kön under det senaste året efter att tyska medborgare nu enkelt kan ändra sitt kön med ett besök på det lokala folkbokföringskontoret.

Lagen om ett tredje kön trädde i kraft den 1.januari 2019 i Tyskland.

Och den 1. November 2024 utökades lagen om självbestämmande angående det egna könet.
Nu kan man enkelt ändra sitt juridiska kön på det lokala folkbokföringskontoret.

Kostnaden är 35 euro.
Kostnaden för nytt id-kort, pass och körkort tillkommer.

Man får ändra sitt kön max en gång om året.

Man kan nu välja mellan fyra kön.
- man
- kvinna
- divers
- annat

Lagen om de nya könen har varit framgångsrik.
De senaste 11 månaderna sedan den senaste lagändringen, har flera tusen tyskar bytt sitt juridiska kön.
I Berlin 2.500 personer, i Leipzig 1.300 , Hamburg 1.200 osv,,

De som bytt till ett annat kön igen, under året, är bara ett fåtal, exempelvis 77 personer i Berlin.
Som sagt får man bara byta kön max en gång om året.

Diskutera.
Den tyska lagen om könsidentitet ger medborgarna frihet att på ett enklare sätt byta sitt juridiska kön och därmed känna sig delaktiga i samhället och bekväma i sitt eget kön.
Borde fler länder ta efter Tyskland?

Diskutera ämnet seriöst.

Länk https://www.welt.de/politik/deutschl...tseintrag.html
Citera
2025-10-23, 18:32
Medlem
PungiMunninens avatar
Vilka könsspecifika organ har de här två könen?

Nej, vi ska inte införa att man kan byta juridiskt kön till icke-existerande sociala konstruktioner.
Citera
2025-10-23, 18:34
Medlem
JustTrollings avatar
Jag tycker det är skitbra.

Begår man brott och Polisen tar en så byter man bara kön till kvinna. Så när man blir dömd får man skaka galler med brudarna. Istället för att bli någons brunstig serbisk bögs bottom och "flickvän" på kåken.

När man bli fri igen så byter man bara tillbaka till att vara en man.
Citera
2025-10-23, 18:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
- divers

Vad är det?

Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Begår man brott och Polisen tar en så byter man bara kön till kvinna. Så när man blir dömd får man skaka galler med brudarna. Istället för att bli någons brunstig serbisk bögs bottom och "flickvän" på kåken.

Varför ska man byta tillbaka för? Varför inte bara byta så fort det blir lika enkelt i Sverige. Sen tar man alla sina kvinnliga privilegier och anmäler precis allt "könsöverträdande förnedring".

Det blir kul när man kommer in på gymmet som har en "tjejdel" och man ligger där inne och fiser, glor på tjejernas tajta kroppar i leggings. När någon ifrågasätter blir man tvärförbannad och visar sin legitimation och går till kassan och säger att man vill anmäla eller ha någon slags kompenasation. Typ 3 fria månader eller så.
Citera
2025-10-23, 18:52
Medlem
BAB7s avatar
Citat:

Polisen har uttryckt oro för att lagen kan missbrukas av kriminella som byter kön regelbundet för att på så vis försvåra för polisens utredningsarbete och dylikt.

Men det är en svår av avvägning, rätten till att själv bestämma sin könsidentitet väger tyngre.

En kompromiss har man ju infört i och med att man bara får byta kön max en gång om året.
Citera
2025-10-23, 18:55
Citat:

Det sjuka är att i USA så är det en del som gjort så där redan. Christian (förlåt jag menar "Christine") Weston Chandler gjorde ett ingrepp på sig själv och kallade sig därefter "Christine" för många år sedan redan. När henom sedan åkte dit misstänkt för att ha våldtagit sin demente mor några få år sedan bara så lyckades han hamna i kvinnofängelse. Har dock för mig han frikändes från att ha våldtagit morsan för ett tag sen.

För er som fortfarande inte vet vem legenden "Chris Chan" är:

https://www.youtube.com/watch?v=9CM4izhkQCY
Senast redigerad av Vashego 2025-10-23 kl. 19:31.
Citera
2025-10-23, 18:57
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Diskutera ämnet seriöst.

haha.... nej det går inte att ta det seriöst.

Det enda seriösa alla borde ställa sig varför det är möjligt att trolla fram 4 kön av 2 möjliga, och kanske kalla det något annat än just kön om man ska ta detta seriöst.
Senast redigerad av Upplyften 2025-10-23 kl. 19:01.
Citera
2025-10-23, 18:59
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Vilka könsspecifika organ har de här två könen?

Nej, vi ska inte införa att man kan byta juridiskt kön till icke-existerande sociala konstruktioner.

Lagen om att byta kön har inte att göra med vilket könsorgan du har.
Lagen ger dig möjlighet att byta till det kön du känner dig bekväm med.

Exempel som ryms inom Lagen:
- en transsexuell kille känner sig inte bekväm som kille.
Denne kan då välja att byta sitt juridiska kön till antingen:
- kvinna
- divers
- eller annat.

Det innebär att personen utan större problem enkelt kan byta till en könsidentitet som vederbörande känner sig bekväm med.
En vinst för såväl den enskilde, som samhället i stort.

Kostnaden är verkligen överkomlig, 35 euro.
Och sen tillkommer bara kostnaden för nytt id-kort, pass och körkort.
Citera
2025-10-23, 19:07
Medlem
MrTomtes avatar
Jag skulle vilja byta till könet "Tomte" för jag identifierar mig själv som en tomte. Jag tycker det är diskriminerande att jag inte kan göra det. Jag känner mig kränkt.
Citera
2025-10-23, 19:10
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
haha.... nej det går inte att ta det seriöst.

Det enda seriösa alla borde ställa sig varför det är möjligt att trolla fram 4 kön av 2 möjliga, och kanske kalla det något annat än just kön om man ska ta detta seriöst.

Tänk ett steg längre.

Ta ett exempel som en en transsexuell kille, som känner sig som en kvinna, har bröst och är precis som en kvinna i ö runt, men har sin penis kvar.
Det är ju inte en kille då, eller hur?
Denne person har nu möjlighet att välja ett annat kön istället, och ändå ha sin penis kvar.

Det är alltså inte så enkelt med könsidentiteter.
Därför har lagen kommit till.
Citera
2025-10-23, 19:13
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
- divers

Behövs denna? Kan man inte bara lägga detta under annat?
Citera
2025-10-23, 19:17
Medlem
Citat:
Lagen om att byta kön har inte att göra med vilket könsorgan du har.
Lagen ger dig möjlighet att byta till det kön du känner dig bekväm med.

Exempel som ryms inom Lagen:
- en transsexuell kille känner sig inte bekväm som kille.
Denne kan då välja att byta sitt juridiska kön till antingen:
- kvinna
- divers
- eller annat.

Det innebär att personen utan större problem enkelt kan byta till en könsidentitet som vederbörande känner sig bekväm med.
En vinst för såväl den enskilde, som samhället i stort.

Kostnaden är verkligen överkomlig, 35 euro.
Och sen tillkommer bara kostnaden för nytt id-kort, pass och körkort.
Men vad är divers eller annat? Har du kuk eller fitta? Oavsett om du känner att du är en ptrodactyl som person, har du kuk eller fitta, det som kön ÄR. Personlighet har inget med kön att göra.
Edit:
Han, hon, den, det=genus=kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in