Resultat: Vad anser du om förslaget om ID-krav?
Positiv
14,03%
71 röster
Negativ
77,08%
390 röster
Kluven
7,51%
38 röster
Vet ej/Annat
1,38%
7 röster
2025-11-01, 20:44
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Flashback kommer givetvis att klara sig undan. Jag har inget att dölja. Vad vill du veta? Mig veterligen strider det mot Flashbacks regler att röja sin och andras anonymitet.
Om du vill outa dig själv så är det inte emot Flashbacks regler.
Citera
2025-11-01, 20:59
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Fast Flashback räknas inte som sociala medier?
Jo Flashback räknas som sociala medier.

Citat:
Diskussionsnätverk
Diskussionsnätverk är forum där användare kan engagera i mer djupgående diskussion med andra deltagare i nätverket. Detta bygger på ämnesspecifika trådar som användarna i nätverket kan lyfta upp.

Populära diskussionsnätverk: Reddit, Quora och Flashback
https://nordictechinstitute.com/blog...sociala-medier
Citera
2025-11-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Absolut, vi får se dock hur många som kommer, hur många som kämpar för sin frihet, gäller speciellt nu när det odemokratiska digitala ID:t är påväg (givetvis under ett påhittat svepskäl, tex en skapad kris/krig).

Problemet med slav-mentaliteten ligger i folket (generellt). Det är som ett frö i hjärnan skapat ur livslång programmering av de som tjänar på det. Ett exempel är inlärd hjälplöshet.

Alla kan göra något för sin frihet men tror man inte det så blir det inte mycket av med det.

Anledning att vi kan skriva här nu, fria, är just på grund av sådana som dig och mig och många andra, det är något som alla som är för (digitalt) ID-krav borde tänka på.

Det är fantastiskt att vara fri. Bevara det i evigheter. 🕊️🍀

Håller med, det är en brutalt svag befolkning i detta land. Ligger på oss (som inte är får) att i såna fall få med så många man kan, detta kan inte accepteras!
Citera
Igår, 13:31
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ur forumets regel 1.06.

Din åsikt är en stor fara för demokratin och den fria åsiktsbildningen, apropå faran med hot.

Det kan vara lika stor fara för demokratin om alla säger eller skriver sina yttringar eller åsikter anonymt. Det blir ingen "ordning" på torpet och personangrepp och hot bara fortsätter!
Citera
Igår, 13:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Givetvis bör det vara bank-id på sociala medier, märkligt att detta förslag kommer först nu. Dum-Sverige är som vanligt sen på bollen att begripa bättre.

Dessutom bör det införas på alla ställen där man kan lämna kommentarer, många nättidningar har redan detta som krav när du ska kommentera en krönika eller artikel.

Fast det finns inte bank-id och liknande i så många länder. Estland kan man tydligen rösta med det. Och i något annat land är det kopplat till fysiskt ID-kort. Bara vi som har bankmodellen för att vi vill att bankerna ska äga oss.
Citera
Igår, 13:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Det kan vara lika stor fara för demokratin om alla säger eller skriver sina yttringar eller åsikter anonymt. Det blir ingen "ordning" på torpet och personangrepp och hot bara fortsätter!

Jasså, hur kan det utgöra en fara för demokratin att en åsikt förs fram utan att man vet vem som yttrar åsikten?

Varför är budbäraren relevant, det är väl åsikten man bör lyssna på?

Vad är det för ordning, och vems syn på ordning är det du talar om?
Citera
Igår, 15:59
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Jasså, hur kan det utgöra en fara för demokratin att en åsikt förs fram utan att man vet vem som yttrar åsikten?

Om nån hotar mig så vill jag nog fan veta vem det är, den saken är 100% klar! Sen kan du tycka precis vad du vill om det.
Citera
Igår, 16:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om nån hotar mig så vill jag nog fan veta vem det är, den saken är 100% klar! Sen kan du tycka precis vad du vill om det.

Tycker du att du sakligt svarar på mina frågor?

Citat:

Citera
Igår, 19:32
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Tycker du att du sakligt svarar på mina frågor?

Jag förde fram att anonymitet när det kommer till hot och dyligt är mindre bra, och att Jag hade velat veta vem det isåfall är om det berör mig. Åsikter kan man ha många olika och på olika nivåer, och vågar man inte stå för dem så kan man låta bli tangentbordet.
Citera
Igår, 20:04
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jo Flashback räknas som sociala medier.
Och är det enda sociala mediet som inte ytterst backas upp av viktiga handelspartners med kärnvapenarsenal.

Flashback kommer att vara de enda som berörs om detta blir verklighet.

Inte för att Flashback skulle vara mera hatat av makten än andra, skulle säga snarare tvärtom. Men för att de inte har mäktiga vänner som kan slå tillbaka.
Senast redigerad av GreffueAnthonius Igår kl. 20:07.
Citera
Igår, 23:55
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Och är det enda sociala mediet som inte ytterst backas upp av viktiga handelspartners med kärnvapenarsenal.

Flashback kommer att vara de enda som berörs om detta blir verklighet.

Inte för att Flashback skulle vara mera hatat av makten än andra, skulle säga snarare tvärtom. Men för att de inte har mäktiga vänner som kan slå tillbaka.
Jo det stämmer som du skriver, Flashback saknar kärnvapenuppbackning. Läge för en insamling?

Det jag tror du har fel om är att Flashback inte skulle vara hatat av makthavarna. Tror många trådar i Politik och Samhälle kan vara besvärande. Utan anonymiteten skulle det inte bli samma diskussioner.

Kanske dags att flytta serverna igen?
Citera
Idag, 09:08
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Hur stort problem kan det vara? Brukar du bli hotad?

Sen om man själv är anonym så vad kan de göra? Sparka ned min brevlåda de inte ens vet vilken den är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in