Citat:
Ursprungligen postat av
Excenter32
Det är internationella plattformar så vad ska svenska ID-krav göra där? Ska alla i världen få svenskt ID? Eller kanske är tanken att bara av staten och EU godkända personer ska visas för svenska medborgare. När Kina gör sånt kallas det censur, när det sker här är det för allmänhetens bästa. Men det är det nog i Kina också.
Inte vet jag hur våra svenska politiker som har tänkt på de här vill lösa problemen?
De enda jag sa är nog att flashback inte hör till sociala medier för de är mer ett diskussionsforum.
Samtidigt är de ju prat om att andra länder ska göra ID krav på olika sidor eller så. Tex så måste de i Storbritannien använda ID för att komma in på porr sidor om de blivit krav än eller om de fortfarande är i planeringsstadiet.
Så de verkar ju finnas olika sätt..
Samtidigt kan man säga att de är censur bara för att folk vill få vara anonyma och hålla på med hat och hot mot andra?? Eller på andra sätt kunna lura folk??
Så jag förstår varför politiker vill ta detta steg samtidigt är jag inte för de.
Eller skulle du tycka de är okej att folk skapar 10-15 olika konton där de kan sen sitta och sprida hot mot folk de inte gillar? För de börjar ju dyka upp mer om mer anonyma kontot på bland annat facebook och X för att sen sitta och skriva hot mot personer de inte gillar.