Resultat: Vad anser du om förslaget om ID-krav?
Positiv
13,98%
71 röster
Negativ
77,17%
392 röster
Kluven
7,48%
38 röster
Vet ej/Annat
1,38%
7 röster
2025-10-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Tror ni att Flashback kommer att klara sig undan? Varför inte langa fram id-kortet redan nu? Vilka är ni i verkligheten egentligen? Inte har ni väl något att dölja? Varför skriver ni här under pseudonym och inte under komplett för- och efternamn?
Försiktigt nu, du vill väl inte åka på en varning?

Citat:
Socialdemokraterna vill se en strikt 15-årsgräns på sociala medier i Sverige.
Detta är toppen. Inget gott kommer utav att barn och ungdomar sitter med osociala medier.

Själv slutade jag använda dessa ungefär samtidigt som Facebook grundades så mig "drabbar" det inte.
Senast redigerad av ladicius 2025-10-23 kl. 15:48.
Citera
2025-10-23, 15:44
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Det finns bättre sätt att hindra idioter från att kommentera på sociala medier. Parental controls t.ex som finns i alla enheter, bara å slå på så kommer kreti och pleti aldrig att lista ut hur de kan ta sig in på Facebook igen.

Det som händer när ID kontroll implementeras överallt är t.ex att visselblåsare inte kan vittna om korruption anonymt. Företag och politiker som då sysslar med grova brott kommer således att slippa undan straff eftersom att alla vittnen mystiskt försvinner å begår självmord med 50 knivhugg i sin egen rygg.

Troll fabrikerna fortsätter att operera i länder som inte har ID krav, eller där vilken tjomme som helst kan få ett fejk ID. Så du blir inte av med de största gödselspridarna som postar AI slop dygnet runt.

Givetvis har du rätt i mycket av det du skriver. Men väger jag för och nackdelar med bank-id och åldersgräns, så vinner självklart bank-id.

Visselblåsare kan så klart vittna anonymt ändå. Det finns som sagt andra vägar än sociala medier.
Citera
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Inte bara det, dela samtliga personuppgifter, lösenord, mail, bilder, sms, chatthistorik, surfhistorik, konton osv.

Right? Tänk en hemsida, typ "rentmjolipasen.nu" där man delar alla anonyma konton som man kan koppla till personer som uttryckligen kräver att man inte skall få vara anonym på internet.
Citera
Medlem
Vad är det för nätpoliser dem snackar om? Jävla kommunister
Citera
Medlem
Det kan vara positivt av flera skäl: minskat hatande och slut på tjafset med vissa som kör med flera konton på samma ställe. Småglina ska skyddas från nätet också, anser jag.
Citera
2025-10-23, 15:45
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag ljuger inte när jag säger att jag alltid varit emot sociala medier. Varför skulle jag ljuga om det?

Jag vet varför du ljuger. Du vet varför du ljuger.

Citat:
Vänsterbliven? Nyss kallade du mig SD/Trump. Hur ska du ha det? Du verkar inte må bra, Lille Skutt. Är det alla morötter och näringsbristen som gjort dig "bakom flötet"?

Hur är det egentligen ställt med läsförståelsen? Eller fulvinklar du mig bara? Jag lutar åt det senare.

Jag sade att din sida (vänsterblivna) och SD/Trump packet egentligen bara hjälps åt hur mycket ni än är ååååååå så arga på varandra inför valboskapet.

Citat:
Sociala medier är och har alltid varit skräp; en kloak för ljusskygga, lågbegåvade och narcissister, plus naiva barn/unga.

Ja mestadels är sociala medier ett gift. Men det är ett gift du inte såg några som helst problem så länge informationsflödet fortfarande kunde kontrolleras någorlunda utav dig och dina gelikar. Nu är det utom kontroll för er så då måste ni retroaktivt ljuga om er inställning till skiten ni själva orsakat och skylla det på annat.

Citat:
Jag är även emot paranoida, faktaresistenta rasistiska foliehattar, vilket du verkar vara.

Det är du som är paranoid (vill ta kål på all anonymitet på internet eftersom det skrämmer dig) och faktaresistent (avfärdar allt bortom din dialektik/dikotomi som "foliehattar"). Och "rasistisk" är en så pass misshandlad term utav dig och dina gelikar år 2025 att bara rinner av mig som vatten vid det här laget.

Så bom på alla tre.
Citera
2025-10-23, 15:48
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Muslimpartiet hör nog inte till de rödgröna.

Menar du Nyans eller, SD-clown?

Om du inte förstår varför det också kvittar så är det inte mycket du har förstånd till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Inte för att jag hade tänkt att rösta på dem innan heller, men detta ökade ju inte direkt deras chanser att få min röst.

Det kommer fullständigt ha ihjäl mängder av sociala nätverk, t.ex. Flashback lär ju få lägga ner om detta mot förmodan går igenom.

Skulle dock inte anse att flashback är ett sociala medier plattform.

Samtidigt är de väl typ på facebook och såna platser man tänker sig att införa ID-krav och grejer för att och säkert för att få bort alla botar eller troll därifrån plus att göra dessa platser säkrare för då kommer inte folk vilja gå ut och sitta och hota folk på dessa platser vilket man ser rätt vanligt från alla håll just nu.

Så frågan är ju kan stater begära att sociala medier ska kräva ID kort eller inte.
Citera
Medlem
Kommer det inte gå att logga in med VPN?

Mycket skrämmande förslag!
Citera
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Det är nu det händer, nu kommer det gå utför allt snabbare..
Citera
2025-10-23, 15:49
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Försiktigt nu, du vill väl inte åka på en varning?

Bara lägg av. Du begriper väl att jag inte vill veta vem du är? Det är det som är så bra med Flashback. Anonyma konton utan ID-kontroll. Men det låter som att du inte skulle ha några problem med att lägga ner anonymiteten helt och hållet. Fast jag kanske missförstår. Det kanske bara gäller Facebook, Instagram och Tiktok. För Flashback skulle de ju aldrig ge sig på, eller hur?
Citera
2025-10-23, 15:49
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...sociala-medier! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...sociala-medier

Det är sittande regering som vill införa åldersgräns på sociala medier och sossarna hakar på! Oroa er inte vi får fortsätta att hata här på flashback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in