Resultat: Vad anser du om förslaget om ID-krav?
Positiv
13,98%
71 röster
Negativ
77,17%
392 röster
Kluven
7,48%
38 röster
Vet ej/Annat
1,38%
7 röster
2025-10-23, 19:00
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det blir ju det här forumets grav. En av huvudpunkterna är ju att kunna vara anonym, samma sorts anonymitet som valhemligheten.
Sannolikt är det en medveten feature. Staten vill ha bort Flashback och liknande ställen där oliktänkande kan vädras. DDR är modellen.
Citera
2025-10-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Givetvis har jag frågat folk, det ingår att fråga folk saker när man pratar.

Givetvis väger jag in vad traditionell och ny media rapporterar också, men där diskuteras Flashback ytterst sällan, av förklarliga skäl.

Och visst består Flashback till stor del av rasister, nazister, rättshaverister, paranoida, foliehattar, psyksjuka, pundare, incelmännsikor och andra marginaliserade som känner sig utanför. Dessa drar som sagt ner Flashback i smutsen, en av anledningarna att de inte tas på särskilt stort allvar i media. Med all rätt.
Yes. Men det är fortfarande sociala medier, trots att Flashback utmärker sig när det gäller antisociala medlemmar.
Citera
2025-10-23, 19:01
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Yes. Men det är fortfarande sociala medier, trots att Flashback utmärker sig när det gäller antisociala medlemmar.

Som sagt, det råder delade meningar om vad firma Flashback är. Jag stannar där.
Citera
2025-10-23, 19:04
Medlem
PK-befriads avatar
Magadalena fick antagligen den här idén på förra mötet hos World Economic Forum:

Spanish PM calls for End to Anonymity on Social Media at WEF 2025
https://slguardian.org/spanish-pm-ca...a-at-wef-2025/

Minns WEF slogan om Agenda 2030:

"Welcome to 2030. I own nothing, have no privacy, and life has never been better".
"You'll own nothing and be happy"
https://en.wikipedia.org/wiki/You%27...g_and_be_happy

Magdalena och sossarna jobbar alltså inte för svenskarna utan de jobbar med att implementera idéer de får av globalistmegalomaner i utlandet.
Senast redigerad av PK-befriad 2025-10-23 kl. 19:07.
Citera
2025-10-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaBee
Hellre att sossarna föreslår detta än moderaterna, sossarna är mycket snällare tror jag om de genomför detta, och kan rädda internet på sitt sätt.

Haha det här föreslog Sd och moderaterna för flera år sen. Då va sossarna snabba med att säga nej.
Citera
2025-10-23, 19:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Hur ska man annars införa social credit score? Man måste ju först avskaffa all anonymitet. Lägg till hmf och statliga krav av borttagning av samhällskritiska inlägg så har du perfekt lawfare mot alla oliktänkande.
Precis det här det handlar om.
Agenda 2030.

Folk som vill ha detta är fruktansvärt naiva. På gränsen till förståndshandikappade.
Det är vad folk i Östtyskland fick uppleva under stasi. Eller folk i Nordkorea.

Orwell skulle baxna om han levde.
Citera
2025-10-23, 19:14
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Givetvis har du rätt i mycket av det du skriver. Men väger jag för och nackdelar med bank-id och åldersgräns, så vinner självklart bank-id.

Visselblåsare kan så klart vittna anonymt ändå. Det finns som sagt andra vägar än sociala medier.

Eftersom Bank-ID är en svensk företeelse, tar det några sekunder att byta till en utländsk IP-adress och registrera sig och logga in. Således ett projekt som kommer att kosta miljoner som du kan kringgå med en vpn för 10kr/mån. Alternativt söka efter "proxy list" och göra det gratis.

Sedan tror jag inte att juden Zuckerberg och de andra är så intresserade av att underhålla och att uppgradera databaser med kända vpn-leverantörer. Om det går så långt finns ju alternativet att köra en egen vps i valfritt land, installera en vpn och trolla loss.

Hela förslaget faller således.
Citera
2025-10-23, 19:14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Magadalena fick antagligen den här idén på förra mötet hos World Economic Forum:

Spanish PM calls for End to Anonymity on Social Media at WEF 2025
https://slguardian.org/spanish-pm-ca...a-at-wef-2025/

Minns WEF slogan om Agenda 2030:

"Welcome to 2030. I own nothing, have no privacy, and life has never been better".
"You'll own nothing and be happy"
https://en.wikipedia.org/wiki/You%27...g_and_be_happy

Magdalena och sossarna jobbar alltså inte för svenskarna utan de jobbar med att implementera idéer de får av globalistmegalomaner i utlandet.

Det gör samtliga riksdagspartier. Ja, även SD numera.

Detta är det bara Alternativ för Sverige som säger STOPP till.
Bara det är tillräcklig anledning att rösta in dom i riksdagen. Som att det andra inte räckte.
Citera
2025-10-23, 19:15
Medlem
Orealistiskt bror-duktig styrelse-liknande förslag av sossarna isf.
Har extremt svårt att tänka mig att det här kan bli en pragmatisk verklighet i Sverige.

Servrar finns i utlandet och lyder i viss mån under andra lagar t.ex. Folk kan använda VPN eller liknande, och det kommer snabbt utvecklas tekniska kringvägar runt det här. Bank.ID är tämligen svensk företeelse. Känner inte till någon övergripande internationell kompatibilitet (?)

Utlandet kommer även se på Sverige som ett socialt experiment i detta, och håna Sverige som exempel på vad man INTE ska göra, ifall detta inte blir mer bra än dåligt, redan på första försöket (den sannolikheten bedömer jag som låg).

Dessutom kommer en mindre del av befolkningen slå bakut mot detta i så stark mån att det kan haverera bara därför. Man kan inte bli för progressiv för fort, för då hinner inte de förändrings-känsligaste acklimatisera sig, utan bromsar sönder det.

God tanke, men överambitiöst progressivt av sossarna, dock i sann sosse-anda.

Såvida inte sossarna menar att enbart IDt ska registreras vid konto-skapande. Alltså att sajten kan förväntas ha registerskyldighet för t.ex. polisutredningar, men att använderna inte krävs ha sitt verkliga namn öppet på kontot för alla att se.
Senast redigerad av Robbinist 2025-10-23 kl. 19:22.
Citera
2025-10-23, 19:25
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Orealistiskt bror-duktig styrelse-liknande förslag av sossarna isf.
Har extremt svårt att tänka mig att det här kan bli en pragmatisk verklighet i Sverige.

Servrar finns i utlandet och lyder i viss mån under andra lagar t.ex. Folk kan använda VPN eller liknande, och det kommer snabbt utvecklas tekniska kringvägar runt det här. Bank.ID är tämligen svensk företeelse. Känner inte till någon övergripande internationell kompatibilitet (?)

Utlandet kommer även se på Sverige som ett socialt experiment i detta, och håna Sverige som exempel på vad man INTE ska göra, ifall detta inte blir mer bra än dåligt, redan på första försöket (den sannolikheten bedömer jag som låg).

Dessutom kommer en mindre del av befolkningen slå bakut mot detta i så stark mån att det kan haverera bara därför. Man kan inte bli för progressiv för fort, för då hinner inte de förändrings-känsligaste acklimatisera sig, utan bromsar sönder det.

God tanke, men överambitiöst progressivt av sossarna, dock i sann sosse-anda.

Såvida inte sossarna menar att enbart IDt ska registreras vid konto-skapande. Alltså att sajten kan förväntas ha registerskyldighet för t.ex. polisutredningar, men att använderna inte krävs ha sitt verkliga namn öppet på kontot för alla att se.

Hade du postat fyra minuter tidigare, hade jag sluppit att kommentera den här idiotin
Citera
2025-10-23, 19:25
Medlem
Ja då slipper kanske folk leva ett falskt dubbelliv där man utrycker massa starka åsikter på nätet och sedan i fikarummet säger något helt annat. Men vi behöver ju då också stärka skyddet för åsiktsfrihet så folk också kan vara ärliga i fikarummet utan att få kicken.
Citera
2025-10-23, 19:26
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
S är inte längre ett arbetarparti.
De är lika röda som kommunister

Att knegare röstar på detta är ett stort ?
”Röstar som vanligt” Är det många som säger, men dessa är ingen större insikt på vad som vill med sin politik.

Som ung (19 år) gick jag på ett fackligt möte
De propagerade Socialdemokraterna i två timmar. Var första och sista gången jag gick på ett fackligt info möte
Och har aldrig röstat S och är nåt jag avskyr

Detta var för 26 år sedan och dessa val som har varit tills idag så har M eller SD fått min röst

Och det är ju jävligt sorgligt. Du är medveten om att SD och M också vill införa det här. Det är regeringens förslag i från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in