• 1
  • 2
2025-10-23, 14:47
Medlem
Så jag visste inte att använda chatgpt anses som fusk. Chatgpt skrev en kod för mig som mata ut en plot på en funktion. Koden är 200ord. Fattar inte ett skit av koden. Chansen att jag blir anmäld för fusk är ganska liten va? Och även om jag blir det är det bara att neka. Det kan väl inte bevisas att jag använde ai?
Senast redigerad av transkript 2025-10-23 kl. 14:51.
Citera
2025-10-23, 15:11
Medlem
Japp du kan bli tagen- de känner ofta igen kod som är skriven av chatgpt. Du förtjänar ändå inte din studieplats

Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Så jag visste inte att använda chatgpt anses som fusk. Chatgpt skrev en kod för mig som mata ut en plot på en funktion. Koden är 200ord. Fattar inte ett skit av koden. Chansen att jag blir anmäld för fusk är ganska liten va? Och även om jag blir det är det bara att neka. Det kan väl inte bevisas att jag använde ai?
Citera
2025-10-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Japp du kan bli tagen- de känner ofta igen kod som är skriven av chatgpt. Du förtjänar ändå inte din studieplats

Klart de känner igen om koden är skriven av chat gpt men det är inte vad det handlar om.
Citera
2025-10-23, 15:16
Medlem
Tråkigt att bli anmäld o bli avstängd. Hoppas du kan få jobba inom snabbmat
Citera
2025-10-23, 15:18
Medlem
Citat:
Klart de känner igen om koden är skriven av chat gpt men det är inte vad det handlar om.

Vad handlar det om då?😂
Citera
2025-10-23, 15:18
Medlem
Glostrups avatar
Ja, det kan du, om det går att utröna att koden är skriven av AI, vilket är sannolikt med dagens verktyg för att upptäcka fusk.

Och ingen kommer att ta dig på allvar om du hävdar att du inte förstod att det är fusk att låta någon annan (AI eller person) göra den studieuppgift som du själv har fått som en del av en utbildning.

Förhoppningsvis trollar du, men Poes Lag är ett ständigt och växande problem på på Flashback.
Citera
2025-10-23, 15:19
Medlem
Vafan är ni blinda eller något. Visste inte att använda chat gpt kan anses som fusk det finns lärosäten där det inte gör det.
Citera
2025-10-23, 15:19
Medlem
c.divers avatar
Om du inte fattar ett skit av koden så är du väl illa ute. Du bör kanske byta linje.
Citera
2025-10-23, 15:20
Medlem
Citat:

Klart det är fusk och de kollar sånt risken är stor att du åker dit!
Citera
2025-10-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Vad handlar det om då?😂

Om det är värt att göra en anmälan om man misstänker fusk. Om det är lätt att bestrida lär de nog inte göra en anmälan.
Citera
2025-10-23, 15:24
Medlem
Citat:

Gör om och gör rätt så slipper du problem. Klarar du det inte skall du nog fundera på en annan studieinriktning.
Citera
2025-10-23, 15:31
Medlem
Programmerare återanvänder andras kod exakt hela tiden men om du inte ens fattar vad koden du lämnar in under eget namn gör så är du fanimej helt jävla pantad och förtjänar att åka dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in