Så jag visste inte att använda chatgpt anses som fusk. Chatgpt skrev en kod för mig som mata ut en plot på en funktion. Koden är 200ord. Fattar inte ett skit av koden. Chansen att jag blir anmäld för fusk är ganska liten va? Och även om jag blir det är det bara att neka. Det kan väl inte bevisas att jag använde ai?
Senast redigerad av transkript 2025-10-23 kl. 14:51.
Japp du kan bli tagen- de känner ofta igen kod som är skriven av chatgpt. Du förtjänar ändå inte din studieplats
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Så jag visste inte att använda chatgpt anses som fusk. Chatgpt skrev en kod för mig som mata ut en plot på en funktion. Koden är 200ord. Fattar inte ett skit av koden. Chansen att jag blir anmäld för fusk är ganska liten va? Och även om jag blir det är det bara att neka. Det kan väl inte bevisas att jag använde ai?
Ja, det kan du, om det går att utröna att koden är skriven av AI, vilket är sannolikt med dagens verktyg för att upptäcka fusk.
Och ingen kommer att ta dig på allvar om du hävdar att du inte förstod att det är fusk att låta någon annan (AI eller person) göra den studieuppgift som du själv har fått som en del av en utbildning.
Förhoppningsvis trollar du, men Poes Lag är ett ständigt och växande problem på på Flashback.
Klart det är fusk och de kollar sånt risken är stor att du åker dit!
Gör om och gör rätt så slipper du problem. Klarar du det inte skall du nog fundera på en annan studieinriktning.
Programmerare återanvänder andras kod exakt hela tiden men om du inte ens fattar vad koden du lämnar in under eget namn gör så är du fanimej helt jävla pantad och förtjänar att åka dit.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!