• 1
  • 2
2025-10-23, 12:23
Medlem
CoZeCos avatar
Nu är det halloween och jag vet inget bättre än monster munch, tycker det är riktigt sjysst.

Vad är eran favorit bland det säsongsbetonade godiset/snacksen?
Citera
2025-10-23, 12:34
Medlem
Finns hela året
Citera
2025-10-23, 12:42
Medlem
Mandarin
Citera
2025-10-23, 12:44
Medlem
punschpralin.
sommar, vår, vinter, höst
Citera
2025-10-23, 13:02
Medlem
RiverStyxs avatar
Det räknas väl inte som snacks men får jag inkludera dryck så gillar jag julmust väldigt mycket. Men jag är lite sur över att det nu finns så stor del av året dels iom påskmusten och dels att det säljs så väldigt långt innan högtiderna i fråga.

Snacks så kan väl pepparkakorna nämnas för dessa äter jag enbart vid jul även om de med finns hela året numera. En rejäl bunt pepparkakor och ett glas kall mjölk - det är fina grejer!
Citera
2025-10-23, 13:11
Medlem
kyrkstockens avatar
Ja, allt julrelaterat. Julmust och sedan finnarnas mumma eller vad fan det heter. Glass är säsongsbetonat. Ägg-karameller till påsk naturligtvis.
Citera
2025-10-23, 13:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Bräutigams marsipangris och wienernougat!
Citera
2025-10-23, 13:34
Medlem
Sinraths avatar
Fazers Gröna Kulor! Älskar dom, brukar stoppa i frysen för att maximera segheten. Finns inte större delen av året att köpa varken i affär eller online. Börjar bli dags för dom att ploppa fram nu.
Citera
2025-10-23, 13:46
Medlem
Onanikrems avatar
Har inget annat än Julmust/Påskmust och griljerad julskinka men det är inte godis/snacks direkt.
Förr i tiden brukade man köpa en Aladdinask till Jul, men det var länge sedan, innan de förstörde den med en massa oätligt skit.

Äter nog mindre godis än random Flashbackare.
Citera
2025-10-23, 14:15
Medlem
Hrass avatar
Äter bara Daim runt jul, så det blir väl Daim
Citera
2025-10-23, 14:26
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Fazers Gröna Kulor! Älskar dom, brukar stoppa i frysen för att maximera segheten. Finns inte större delen av året att köpa varken i affär eller online. Börjar bli dags för dom att ploppa fram nu.

Fazer har en egen online-affär. Är du säker på att de inte går att få tag på där året om?
Citera
2025-10-23, 15:00
Medlem
Ingen storkonsument men det brukar bli en eller två påsar Juleskum under säsongen.

Knäck är ju också något som bara blir aktuellt i jultid för min del.

Saffransbröd i olika former blir det främst i november och december. Samma för pepparkakor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in