• 3
  • 4
2025-10-23, 21:38
Medlem
E-Mac.s avatar
Jag tycker likadant som australiensarna. Jag har ett oändligt stort politikerförakt, som inte speciellt blivit mindre sedan plandemin. Det var en förfärlig tidsepok där jag såg det korrupta etablissemangets sanna natur, ett monster.

Det är som Håkan Juholt sade, etablissemanget är som ett klägg. Inte undra på att han skickades till kylan (i Reykjavik, Island, 2017) och bara fick vara partiledare ett kort tag (25 mars 2011–21 januari 2012).

Under plandemin fick invånarna i Australien uppleva hur det var att leva under totalitarism (typ, Sovjetunionen), så inte konstigt att de flyr innan nästa påhittad plandemi lanseras.

Allt inflytelserikt är korrumperat numera.
Senast redigerad av E-Mac. 2025-10-23 kl. 21:43.
Citera
2025-10-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
"White flight från Australien till Indonesien".

Vad kommer härnäst?

"White flight från USA till Mexiko"

"White flight från Frankrike till Algeriet"

"White flight från Storbritannien till Jamaica"

"White flight från Sverige till Thailand"
"White flight från USA till Mexiko" och "White flight från Sverige till Thailand"
har redan förekommit i många år
Generellt är "white flight från Sverige till diverse länder en växande trend.
Citera
2025-10-24, 00:35
Avstängd
triptykens avatar
Jag måste bara dubbelkolla: har vi alla läst samma länk?

Ett reklamblad för ett nybygge som ska finansieras av att folk från väst ska vilja bo där? Alltså ett sätt att gräva fram investering av folk som vill köpa lägenheter där eller starta affärer där.

Om tanken är att vi ska skriva inlägg med slutsatser baserade på reklamblad kan jag förvarna med att jag just fick hem Hemköps tidning och sitter i startgroparna att berätta allt om hur deras Creme Fraiche smakar gott och alla andras smakar anusflytningar.
Citera
2025-10-24, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag måste bara dubbelkolla: har vi alla läst samma länk?

Ett reklamblad för ett nybygge som ska finansieras av att folk från väst ska vilja bo där? Alltså ett sätt att gräva fram investering av folk som vill köpa lägenheter där eller starta affärer där.

Om tanken är att vi ska skriva inlägg med slutsatser baserade på reklamblad kan jag förvarna med att jag just fick hem Hemköps tidning och sitter i startgroparna att berätta allt om hur deras Creme Fraiche smakar gott och alla andras smakar anusflytningar.

Det är ju många som redan har flyttat dit, står i texten som du påstår dig ha läst.

Men visst att texten är lockande med att dom välkomnar fler och ska bygga ut är reklam, och något västerlänningar sällan får läsa för övrigt då deras egna länder prioriterar resten av världen före sitt eget folk, så att vara välkommen någonstans som västerlänning är ju minst sagt ovanligt och sticker ut.
Citera
2025-10-24, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Får sossarna igenom det med sin tvångsblandning, så kommer vi garanterat se en accelererande ström från Sverige.
Vilket land är dock frågan, men asiater tror jag vi i Sverige fungerar hyfsat bra med.

Danmark, Baltikum och Polen. Speciellt om det lugnar ner sig med Ryssland. Det känns inte otroligt att barnfamiljer kan tänka sig Tallinn eller Ålborg istället för Göteborg eller Eskilstuna och samtidigt ha en sommarstuga i Värmland typ.
Citera
2025-10-24, 06:24
Medlem
Detta tror jag är den starkaste faktorn:
Citat:
inflation, taxation, and bureaucratic red tape strangling small businesses and families alike
Framförallt i Sverige.

I sverige är massinvandring av bidragsparasiter den starkaste bakomliggande orsaken till ovanstående, i tillägg till att svenskar inte vill bo med sina barn bland negrer, zigenare, araber, skränande muslimer mm.
Citera
2025-10-24, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
https://harbourcitylombok.com/why-au...-in-indonesia/

Vita människor från Australien och andra västländer flyr sina länder då de har tappat förtroendet för staten och hoppet för framtiden. Indonesien är ett av länderna de flyr till.

Staten ser också ut att försöka stoppa denna flykt då människorna som flyr är de som faktiskt bidrar till samhället.

Kommer vi se mer av detta?

En sorglig utveckling hur Australien har förstörts. På Crocodile Dundees tid på 80-talet var bilden av det landet mycket positivare. Sol och surfing och krokodiler och en ganska tuff inhemsk befolkning, ättlingar till brittiska straffångar...

idag får de böter om de kritiserar transvestiter eller massinvandring. Och de skriver om historien så att aboriginerna blir hjältar och de vita skurkar. Ungefär som i alla andra engelsktalande länder.

Det är fullt förståeligt att många australiensare överväger att flytta till ett land med normalare förhållanden som tex. Indonesien. Singapore kan nog också bli ett populärt alternativ.
Citera
2025-10-24, 07:26
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Cool
Kommer bli mer av detta. London är snart tomt på dem med pengar. Kvar finns dem som röstar rött.

https://efn.se/milano-lockar-rika-fr...teforandringar

https://www.document.se/2024/09/tuse...skattepolitik/
Förutom ledarna och de andra politrukerna som dragit in tillräckligt mycket cash för att kunna dra till något bättre.
Folk som Annie "30.000.000 nya svenskar, inga problem" Lööf och Stefan "mitt Europa river inga murar" Löfven kommer alltid att ha råd att undvika kaoz-zonerna.
Senast redigerad av KurtSchweinsteiger 2025-10-24 kl. 07:29.
Citera
2025-10-24, 07:32
Medlem
Konstigt ställe att fly till, Indonesien är ett jävla skithål, jag vet för jag har spenderat en hel del tid där.

Skitigt, både på land och i havet, inget fungerar, mycket trafik och avgaser, korrupt osv.

Ett plus är dock att Indoneser generellt är väldigt trevliga mot västerlänningar om man behandlar dom med respekt.

Dock så börjar många på Bali tröttna på alla sviniga turister.

Är det sydostasien man vill till så finns det mycket bättre länder, t.ex. Thailand och Vietnam.
Citera
2025-10-24, 09:14
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Knappast.

London är världens finansiella centrum med världens största banker och finansinstitut. En av världens allra rikaste städer.

Bor flera hundra tusen miljonärer (i pund) i London, och att några tusen av dem flyttar utomlands innebär inte att "london snart är tomt på dem med pengar".
Det är typ 1% av stadens rika befolkning.

Rika flyr London – nu står palatsen mörka och Ferraris osålda

https://www.realtid.se/bors-finans/m...rraris-osalda/
Citera
2025-10-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Så dom flyr till ett muslimskt land?
Det vore ju inte mitt första val ifall jag ville flytta.

Antagligen flyr dom till Bali, det är lite som Australiens Thailand.

Bali är dessutom rätt sekulariserat, man ser inte lika mycket "hucklen" där.

Även om indonesien är det största muslimska landet i världen så har landet sina regioner där befolkningen inte är muslimer.

Indonesien är förövrigt ett skithål oavsett. Jag hade valt Thailand alla dagar istället.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in