Vita människor från Australien och andra västländer flyr sina länder då de har tappat förtroendet för staten och hoppet för framtiden. Indonesien är ett av länderna de flyr till.
Staten ser också ut att försöka stoppa denna flykt då människorna som flyr är de som faktiskt bidrar till samhället.
Kommer vi se mer av detta?
Senast redigerad av Finporslinet 2025-10-23 kl. 12:21.
Det är väl lite samma sak fast i mindre skala, så fort tio arabfamiljer flyttar in i området så flyttar svenskarna ut till oförstörda områden. Tyvärr får man hela tiden betala lite mer då de vita områdena blir färre och färre.
Finns även en viss del som väljer att byta land även om vi än så länge inte kan prata om någon massflykt. Problemet är som du säger, det är viktiga personer som väljer att flytta och inte skräpet som man egentligen vill bli av med.
Så dom flyr till ett muslimskt land?
Det vore ju inte mitt första val ifall jag ville flytta.
Jag såg ett reportage på SVT för en massa år sedan som handlade om Indonesiens islam. Enligt reportaget skiljer sig islam där en hel del från den i Mellanöstern, d.v.s. den variant vi kommer i kontakt med. I Indonesien ska det tydligen vara möjligt att på ett helt annat sätt skämta om makthavarna och rent generellt verkar humorn vara friare. Inte särskilt mycket till undersökning såklart men det kanske är tillräckligt avslappnat för att funka för en västerlänning.
Beroende på utvecklingen i väst tror jag definitivt att vi kan komma att se en större utvandring av hårt arbetande västerlänningar till andra världsdelar. Skulle inte heller förvåna mig om det även började dyka upp ”gated communities” i många europeiska länder.
Vita människor från Australien och andra västländer flyr sina länder då de har tappat förtroendet för staten och hoppet för framtiden. Indonesien är ett av länderna de flyr till.
Staten ser också ut att försöka stoppa denna flykt då människorna som flyr är de som faktiskt bidrar till samhället.
Kommer bli mer av detta. London är snart tomt på dem med pengar. Kvar finns dem som röstar rött.
Får sossarna igenom det med sin tvångsblandning, så kommer vi garanterat se en accelererande ström från Sverige.
Vilket land är dock frågan, men asiater tror jag vi i Sverige fungerar hyfsat bra med.
Ja "White flight" till andra vettigare länder kommer nog att öka.
En del orsaker är:
EU är det enda området i världen, där man kör den gröna agendan.
Eu är utsatt för närmast panisk massinvandring, där flyktingarna slussas in på lyxhotell med livstids arbetsbefriad all inklusive, och får närmast åtalsimmunitet.
EU har förbundit sig till att helt bekosta kriget i Ukraina, dessutom hetsar våra ledare för krig mellan EU och Ryssland.
EU är snart bankrutt delvis på grund av, men inte bara av ovanstående orsaker.
En fundering - vad händer när våra WEF styrda ledare snart sitter ensamma med en närmast helt obildad arbetsovillig brun massa av entusiastisk röstboskap, vem fan skall då arbeta och skatta för deras vidlyftiga dyra vansinnesprojektprojekt och betala deras skyhöga löner?
Senast redigerad av Fuldamobile 2025-10-23 kl. 14:06.
Kommer bli mer av detta. London är snart tomt på dem med pengar. Kvar finns dem som röstar rött.
Knappast.
London är världens finansiella centrum med världens största banker och finansinstitut. En av världens allra rikaste städer.
Bor flera hundra tusen miljonärer (i pund) i London, och att några tusen av dem flyttar utomlands innebär inte att "london snart är tomt på dem med pengar".
Det är typ 1% av stadens rika befolkning.
Ja "White flight" till andra vettigare länder kommer nog att öka.
En del orsaker är:
EU är det enda området i världen, där man kör den gröna agendan.
Eu är utsatt för närmast panisk massinvandring, där flyktingarna slussas in på lyxhotell med livstids arbetsbefriad all inklusive, och får närmast åtalsimmunitet.
EU har förbundit sig till att helt bekosta kriget i Ukraina, dessutom hetsar våra ledare för krig mellan EU och Ryssland.
EU är snart bankrutt delvis på grund av, men inte bara av ovanstående orsaker.
En fundering - vad händer när våra WEF styrda ledare snart sitter ensamma med en närmast helt obildad arbetsovillig brun massa av entusiastisk röstboskap, vem fan skall då arbeta och skatta för deras vidlyftiga dyra vansinnesprojektprojekt och betala deras skyhöga löner?
Din fundering är intressant, min spekulation är att det blir samma människor som har börjat arbeta med Sydafrika efter dess fall som tar över när svenskar är borta från Sverige och samma för övriga EU. WEF eller vad man nu vill kalla denna elit har hittat ett nytt näste med arbetsmyror som de föredrar över västmänniskor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!